|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?
Akkurat slik føler jeg det også.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Tøff
|
![]() Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?Media er mer enn nyheter. For øvrig er det ikke mulig å uttale seg her uten å beskyldes for å beskylde ser jeg. Det er diskusjoner jeg ikke gidder i dag. Trekk inn tærne, Filifjonka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
intro
|
Veldig enig.
![]() |
![]() |
#125 |
Tøff
|
Hva er det neste? Rekke tunge? Les innlegget mitt uten vrangbrillene på. Jeg synes det er flott at forskjellige mennesker føler forskjellige ting. Jeg kalte deg ingenting. Du valgte å ta det ille opp, det er greit, legg det ikke på meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?Her kan Filifjonka helt sikkert svare for seg selv, men jeg må si at jeg synes det er du som er mest usaklig nå, Pappalille. Du har vel ikke blitt beskyldt for noe som helst? Derimot kom du med en ganske bastant påstand om at "relasjoner mellom menn og barn er misfarget av en voldsom, demoniserende og ensrettet mediedekning" som jeg synes det er rart du blir overrasket over at du må begrunne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Tøff
|
En venn av meg skrev, for to år siden, masteren sin om dette emnet. Jeg leste gjennom og vi snakket om den. Mediebildet, internasjonalt, hva angår menn som blir beskyldt for overgrep, er stygt. Jeg ble ikke overrasket av det, jeg ser det samme, og presenterer det derfor her som min sannhet, som det jeg ser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Tøff
|
Så du påstår ikke i innlegget ditt etter mitt at jeg beskylder deg for å ha stygge tanker og demonisere menn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?Men dette handler om menn som har begått overgrep (inkl noen få som har blitt beskyldt for ting de ikke har gjort), ikke om at alle menn generelt er demonisert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Fortynnet
|
Nei, det påstår jeg ikke, det var en generell betraktning om ting som kom fram i tråden. Det var vel andre som skrev det om stygge tanker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Tøff
|
Dette utsagnet er det jeg mener. Med mindre jeg ikke teller med i "dere" da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Tøff
|
Nå kommer jo du med betraktninger du bør bes om å forsvare. "Noen få som har blitt beskyldt for ting de ikke har gjort" er langt mer enn noen få i det lange løp, og medier blir svært sjelden bedt om å renvaske navn og liv de har ødelagt. Du skal ikke lenger hverken i tid eller sted enn Bjugn-saken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jo ikke noe problem det. Poenget mitt (da jeg blandet meg inn i diskusjonen mellom deg og Filifjonka) er at jeg synes det er mer interessant å høre argumentasjonen din for hvorfor du mener det er slik, slik du starter litt med i dette innlegget. Jeg stusset over at du vred diskusjonen fra sak til person ved å beskyldre andre for å ha lange tær når det virket som om du var den med de lengste skoene. Jeg synes også det er helt ok å trekke seg fra diskusjonen, men blir litt overrasket over at det ser ut til at du skylder på andre fordi du føler for å gjøre det. Slik jeg oppfattet det var Filifjonka uenig med deg, og dette handler jo om argumentasjon. Det er vel det som er morsomt med diskusjoner? Å høre andres argumentasjon og begrunnelser for hvordan de tenker som de tenker. Det er jo ikke noe angrep å si at man er uenig og spørre hvorfor du påstår det du gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?Å si "man kan vel enes om" er vel ikke det mest diplomatiske dersom man legger frem en påstand det åpenbart ikke er enighet om.
![]() |
#137 |
By the Sea
|
![]() Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?[quote=Polyanna;4143020
![]() |
#138 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?Jeg tror de aller fleste mennesker i Norge 2015 har sett nok dans til å vite at det kan være nært og kroppslig, og til at akkurat det ikke føles så fryktelig uvant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?Altså, jeg tviler ikke på at en del av reaksjonene "ute i verden" har vært av typen "hva?!? Hun er da nesten naken! Og voksen mann, nei huff! Alarm!" men de som har skrevet om sine reaksjoner her inne har da vitterlig reflektert mer rundt det enn det!
![]() |
#140 |
By the Sea
|
Nå er det ikke fryktelig viktig for meg om akkurat dette argumentet er relevant eller ikke, men jeg kan definitivt oppfatte moderne dans som i overkant nært/klamt/kroppslig/rart.
![]() |
|
|