Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-15, 14:38   #121
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sias nyeste musikkvideo får pedofilikritikk - hva mener du?

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Jeg synes videoen var fantastisk. Annerledes, sterk, rørende, og den gav ikke meg seksuelle eller pedofile assosiasjoner. Samtidig skjønner jeg selvfølgelig at den kan virke slik på andre. Slik er det vel med kunst, den kan provosere og berøre alt ettersom.

Akkurat slik føler jeg det også..

Jeg liker også Shia LaBouf som skuespiller og han legger mye i denne musikkvideoen.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 14:41   #122
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Media er mer enn nyheter. For øvrig er det ikke mulig å uttale seg her uten å beskyldes for å beskylde ser jeg. Det er diskusjoner jeg ikke gidder i dag. Trekk inn tærne, Filifjonka.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 14:49   #123
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Drømmedama: Det der syns jeg er litt nedlatende. Det blir litt sånn "dere skjønner det bare ikke, det er derfor dere ser noe pedogreier i dette, dere ser feil".

Veldig mange av oss som ikke er spesielt interessert i dans, kjenner likevel godt til begrepet samtidsdans og kan vite noe om sceniske uttrykk generelt. En kan godt kjenne til andre kunstneriske uttrykk og visuelle virkemidler uten at det er direkte knyttet til dans. En trenger ikke være profesjonell tolker av samtidsdans for å være berettiget til en mening om dette.

Veldig enig.

Gammel 10-01-15, 14:52   #124
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trekke inn tærne kan du gjøre selv.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 14:56   #125
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Trekke inn tærne kan du gjøre selv.

Hva er det neste? Rekke tunge? Les innlegget mitt uten vrangbrillene på. Jeg synes det er flott at forskjellige mennesker føler forskjellige ting. Jeg kalte deg ingenting. Du valgte å ta det ille opp, det er greit, legg det ikke på meg.

Gammel 10-01-15, 15:02   #126
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her kan Filifjonka helt sikkert svare for seg selv, men jeg må si at jeg synes det er du som er mest usaklig nå, Pappalille. Du har vel ikke blitt beskyldt for noe som helst? Derimot kom du med en ganske bastant påstand om at "relasjoner mellom menn og barn er misfarget av en voldsom, demoniserende og ensrettet mediedekning" som jeg synes det er rart du blir overrasket over at du må begrunne.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 15:03   #127
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan heller ikke se at jeg har beskyldt Pappalille for noe som helst, jeg er bare veldig uenig i påstanden hennes.

Gammel 10-01-15, 15:22   #128
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Her kan Filifjonka helt sikkert svare for seg selv, men jeg må si at jeg synes det er du som er mest usaklig nå, Pappalille. Du har vel ikke blitt beskyldt for noe som helst? Derimot kom du med en ganske bastant påstand om at "relasjoner mellom menn og barn er misfarget av en voldsom, demoniserende og ensrettet mediedekning" som jeg synes det er rart du blir overrasket over at du må begrunne.

En venn av meg skrev, for to år siden, masteren sin om dette emnet. Jeg leste gjennom og vi snakket om den. Mediebildet, internasjonalt, hva angår menn som blir beskyldt for overgrep, er stygt. Jeg ble ikke overrasket av det, jeg ser det samme, og presenterer det derfor her som min sannhet, som det jeg ser.

Noen voldsom avhandling der jeg forsvarer min oppfatning blir det ikke. Jeg skriver på mobil, jeg har hverdagen rundt meg, og jeg gidder ikke.

Så for å klargjøre; jeg, helt personlig, og bare, bare meg, synes mediebildet er som tidligere beskrevet. Jeg var tydeligvis på jordet da jeg trodde det var en vanlig oppfatning.

FA.

Gammel 10-01-15, 15:25   #129
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Standard

Jeg kan heller ikke se at jeg har beskyldt Pappalille for noe som helst, jeg er bare veldig uenig i påstanden hennes.

Så du påstår ikke i innlegget ditt etter mitt at jeg beskylder deg for å ha stygge tanker og demonisere menn?

Gammel 10-01-15, 15:26   #130
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Men dette handler om menn som har begått overgrep (inkl noen få som har blitt beskyldt for ting de ikke har gjort), ikke om at alle menn generelt er demonisert.

Gammel 10-01-15, 15:28   #131
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Så du påstår ikke i innlegget ditt etter mitt at jeg beskylder deg for å ha stygge tanker og demonisere menn?

Nei, det påstår jeg ikke, det var en generell betraktning om ting som kom fram i tråden. Det var vel andre som skrev det om stygge tanker.

Gammel 10-01-15, 15:28   #132
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Standard

Jeg syns dere er utrolig snevre på hvordan det er "lov" å oppleve denne dansen, uten å bli beskyldt for å ha stygge tanker eller demonisere menn.

Dette utsagnet er det jeg mener. Med mindre jeg ikke teller med i "dere" da.

Gammel 10-01-15, 15:32   #133
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Standard

Men dette handler om menn som har begått overgrep (inkl noen få som har blitt beskyldt for ting de ikke har gjort), ikke om at alle menn generelt er demonisert.

Nå kommer jo du med betraktninger du bør bes om å forsvare. "Noen få som har blitt beskyldt for ting de ikke har gjort" er langt mer enn noen få i det lange løp, og medier blir svært sjelden bedt om å renvaske navn og liv de har ødelagt. Du skal ikke lenger hverken i tid eller sted enn Bjugn-saken.

Dette er en annen diskusjon og har vel strengt tatt ikke mye med denne tråden å gjøre annet som et sidespor.

Vi er uenige. Ferdig.

Gammel 10-01-15, 15:40   #134
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Få i forhold til de som har gjort det de ble beskyldt for, antar jeg. Jeg har ikke noen tall på det.

Gammel 10-01-15, 15:58   #135
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Jeg var tydeligvis på jordet da jeg trodde det var en vanlig oppfatning.

Det er jo ikke noe problem det. Poenget mitt (da jeg blandet meg inn i diskusjonen mellom deg og Filifjonka) er at jeg synes det er mer interessant å høre argumentasjonen din for hvorfor du mener det er slik, slik du starter litt med i dette innlegget. Jeg stusset over at du vred diskusjonen fra sak til person ved å beskyldre andre for å ha lange tær når det virket som om du var den med de lengste skoene. Jeg synes også det er helt ok å trekke seg fra diskusjonen, men blir litt overrasket over at det ser ut til at du skylder på andre fordi du føler for å gjøre det. Slik jeg oppfattet det var Filifjonka uenig med deg, og dette handler jo om argumentasjon. Det er vel det som er morsomt med diskusjoner? Å høre andres argumentasjon og begrunnelser for hvordan de tenker som de tenker. Det er jo ikke noe angrep å si at man er uenig og spørre hvorfor du påstår det du gjør.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 16:17   #136
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å si "man kan vel enes om" er vel ikke det mest diplomatiske dersom man legger frem en påstand det åpenbart ikke er enighet om.

Ellers så syns jeg det er enormt arrogant å si at de som tolker uttrykket i retning overgrep tolker det "feil" fordi de ikke skjønner seg på samtidsdans.

Gammel 10-01-15, 16:29   #137
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[quote=Polyanna;4143020
Ellers så syns jeg det er enormt arrogant å si at de som tolker uttrykket i retning overgrep tolker det "feil" fordi de ikke skjønner seg på samtidsdans. [/QUOTE]

Jeg vet ikke om jeg er helt enig i dette. Selv har jeg ikke vært i verken ene eller andre enden av "skjønne seg på samtidsdans"-argumentasjonen, og jeg skjønner meg strengt tatt ikke på samtidsdans - men jeg ser poenget med å trekke det inn som et element i diskusjonen. Dans som kunstuttrykk er nært og kroppslig og kanskje litt uvant om man ikke har sett mye av det? Det er veldig mye kropp med stor "K", noe som kanskje i seg selv kan trigge ubehagelige assosiasjoner i den retning vi nå diskuterer enn andre kunstuttrykk ville gjort? Jeg tror ikke intensjonen til de som har bragt dette opp som et element i tråden har vært arroganse, mer et forsøk på å forstå eller klargjøre?

Gammel 10-01-15, 16:33   #138
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg tror de aller fleste mennesker i Norge 2015 har sett nok dans til å vite at det kan være nært og kroppslig, og til at akkurat det ikke føles så fryktelig uvant.

Gammel 10-01-15, 16:37   #139
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, jeg tviler ikke på at en del av reaksjonene "ute i verden" har vært av typen "hva?!? Hun er da nesten naken! Og voksen mann, nei huff! Alarm!" men de som har skrevet om sine reaksjoner her inne har da vitterlig reflektert mer rundt det enn det!

(Et sted på YouTube finnes en snutt fra begynnelsen av en av Marikkenfilmene. Der søstrene hopper rundt og danser nakne i soverommet sitt før de kler på seg. Veldig svenskt 70-tall. Kommentarstrømmen er utrolig og viser veldig mange sånne "nakne barn! Sex! Fyyy!" Så at det er en del sånne reaksjoner tviler jeg ikke på. )

Gammel 10-01-15, 16:59   #140
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror de aller fleste mennesker i Norge 2015 har sett nok dans til å vite at det kan være nært og kroppslig, og til at akkurat det ikke føles så fryktelig uvant.

Nå er det ikke fryktelig viktig for meg om akkurat dette argumentet er relevant eller ikke, men jeg kan definitivt oppfatte moderne dans som i overkant nært/klamt/kroppslig/rart.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.