Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva er den dyreste veska du eier?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hvor dyr var den dyreste veska du eier?
Har ikke vesker 6 2,01%
300 47 15,77%
600 49 16,44%
1000 40 13,42%
1500 45 15,10%
2000 51 17,11%
4000 30 10,07%
6000 6 2,01%
8000 12 4,03%
10000 7 2,35%
12000 2 0,67%
15000 1 0,34%
20000 1 0,34%
25000 0 0%
Mer en 25000 1 0,34%
Deltakere: 298. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-15, 00:38   #161
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er den dyreste veska du eier?

Jeg har ingen dyre vesker, har aldri brukt mer enn 500 på en veske. Jeg ønsker meg veldig en gul Fjällrävenveske som koster en tusenlapp. Og det beskriver vel veskestilen min.

Gammel 04-02-15, 00:42   #162
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Men et det noe forskjell der på kjønn?

Jeg ser ikke mye på merkene på skiutstyr og aner ikke hva ting koster der, men har ikke inntrykk av at det er store forskjeller mellom jenter og gutter der. Inntrykket mitt fra å bo i en over gjennomsnittlig vinteridrettsfokusert kommune er at utstyrsfokuset ikke er stort med tanke på merke. De aktive skihopperne og langrennsløperne har dyrere utstyr enn andre, men utenom det virker det ikke som om det er en greie. Kanskje annerledes på mer pengesterke steder det også?

Snowboard til femtentusen har jeg aldri hørt om noen som har, trass i glimrende snowboardforhold.

Gutter kjøper jo mengder av elektronikk og duppedingser til mange tusen kroner. Det blir jo aldri problematisert på samme måte som "jenteting". Samme er det jo med menn på 40 pluss som kjøper sykler til 70 000 kroner for å sykle Birken. Det blir jo aldri problematisert selv om det jo er en helt vanvittig sum for en sykkel. Typisk jåleri "damer" på samme alder bruker penger på derimot er jo overflødig, teit eller unødvendig luksus. Dette er bare eksempler men det er jo stor forskjell på forbruk og kjønn, hva som er greit å bruke penger på eller ikke. Eller, dvs. - hva media velger å skrive om eller ikke. ER vel mer det som er greia her.

Gammel 04-02-15, 00:52   #163
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jenter som kjøper hest til 70000 blir heller ikke problematisert. Mens gutter som kjøper fotballsko til 3000 kr når det er bare på grunn av merket definitivt blir det. Det samme blir menn som kjøper birken-utstyr til mange titusener. Forskjellen er kanskje heller at man ikke ser på en sykkel hvor dyr den er med mindre man er kjent i markedet. Å bruke penger på merker og dill opplever jeg som omtrent like (lite) stuerent uansett kjønn.

Gammel 04-02-15, 01:00   #164
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jenter som kjøper hest til 70000 blir heller ikke problematisert. Mens gutter som kjøper fotballsko til 3000 kr når det er bare på grunn av merket definitivt blir det. Det samme blir menn som kjøper birken-utstyr til mange titusener. Forskjellen er kanskje heller at man ikke ser på en sykkel hvor dyr den er med mindre man er kjent i markedet. Å bruke penger på merker og dill opplever jeg som omtrent like (lite) stuerent uansett kjønn.

Spørsmålet er vel mer hva media velger å fokusere på. Jeg ser ikke så mange medieoppslag som latterliggjør gutter eller menn som de gjør jenter og kvinner. Det er konstant fokus på disse jentene med Michael Kors vesker, kan ikke si jeg har sett noe tilsvarende med gutter med sko til 3000.

Sist redigert av Lisa : 04-02-15 kl 01:12.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 01:25   #165
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Gutter kjøper jo mengder av elektronikk og duppedingser til mange tusen kroner. Det blir jo aldri problematisert på samme måte som "jenteting". Samme er det jo med menn på 40 pluss som kjøper sykler til 70 000 kroner for å sykle Birken. Det blir jo aldri problematisert selv om det jo er en helt vanvittig sum for en sykkel. Typisk jåleri "damer" på samme alder bruker penger på derimot er jo overflødig, teit eller unødvendig luksus. Dette er bare eksempler men det er jo stor forskjell på forbruk og kjønn, hva som er greit å bruke penger på eller ikke. Eller, dvs. - hva media velger å skrive om eller ikke. ER vel mer det som er greia her.

Jeg synes det er årlige oppslag om pengebruk på Birkenarrangementene jeg. Med god grunn. Det er jo helt vilt hvor mye enkelte bruker på utstyr der.

Gammel 04-02-15, 01:37   #166
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spørsmålet er vel mer hva media velger å fokusere på. Jeg ser ikke så mange medieoppslag som latterliggjør gutter eller menn som de gjør jenter og kvinner. Det er konstant fokus på disse jentene med Michael Kors vesker, kan ikke si jeg har sett noe tilsvarende med gutter med sko til 3000.

Kan det være at du legger merke til de veskeartiklene fordi du har vært i en situasjon hvor det er relevant? For jeg har definitivt sett omtale om fotballsko og idrettsutstyr og duppedingser til gutter.

Gammel 04-02-15, 01:40   #167
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Kan det være at du legger merke til de veskeartiklene fordi du har vært i en situasjon hvor det er relevant? For jeg har definitivt sett omtale om fotballsko og idrettsutstyr og duppedingser til gutter.

Jeg ser jo disse jentene rundt meg hele tiden og ser ofte artikler i nettaviser om hvor fjollete de er pluss at de hele tiden deles på Facebook. Har faktisk ingen venner som deler om samme fenomen hos gutter og leser det ikke i aviser heller! Jeg tror definitivt på han psykologen som sier at media har en helt annen tilnærming til forbruk og jenter en hva det er til gutter.

Gammel 04-02-15, 07:43   #168
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tipper det ligger på 600 kroner ca

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 07:46   #169
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også. Det har vært mye om fotballsko i det siste.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 09:00   #170
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Hva er den dyreste veska du eier?

Jeg har noen i 3000-4000 klassen. Jeg bruker veske hver dag.

Gammel 04-02-15, 09:27   #171
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har nokre dyre vesker og den dyraste er en Mulberry. Trur eg betalte 700 dollar for den i USA. Den har eg etterpå kjøpt matchande lommebok og mobilfutteral til. Eg har to MK-vesker som ligg mellom 3 og 4000, ei svart MK selskapsveske til 1295,- og ei DKNY selskapsveske til 1098,-

Desse veskene bruke eg jevnt og bytte på med tanke på antrekk og bruk. Mulberryen bruke eg mykje på sommarstid, den største MK til pc og reiser, den andre MK til daglig bruk og dei to selskapsveskene alt etter antrekket når eg er på fest/selskap.

Gammel 04-02-15, 09:34   #172
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fniser litt av MK-betegnelsen, forøvrig. Jeg er på linje med Katta her og hadde aldri hørt om merket før en kollega var superhappy for den nye iPad-veska si. "Se, se! Det er MK!". Ja, tenkte jeg, det var jo passende (vår jobb har denne forkortelsen) og da ble hun helt himmelfallen over at jeg ikke ante hva MK ellers sto for. Jeg hadde hørt om merket i bakhodet et sted altså, men aldri sett logoen eller hørt forkortelsen.

Gammel 04-02-15, 09:37   #173
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror definitivt på han psykologen som sier at media har en helt annen tilnærming til forbruk og jenter en hva det er til gutter.

Jeg er enig med deg i at jenter får en annen tilnærming i media enn gutter, men jeg mener at det ikke går på jenter og forbruk spesielt. Saken i D2 om hvordan ungdom nå "må" ha Ralp Lauren, A&F etc. handlet om begge kjønn. Det har vært "veskesaker" med begge kjønn. Saken om guttene i like (dyre) jakker viser at gutter både har samme forbruksmønster, og blir latterliggjort for det.

Det jeg syns er fint at har kommet ut av veskegate denne gangen, er forelrenes ansvar, i motsetning til latterliggjøring av ungdommen. Det syns jeg er bra. Disse barna hadde jo ikke kunnet ha dette forbruksmønsteret om ikke vi foreldre tillot det. Jeg syns ikke "Vi har jo råd" er et godt nok argument, rett og slett. Jeg syns ikke det er ålreit å oppdra barn til å bli små luksusvesner.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 09:55   #174
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns ikke "Vi har jo råd" er et godt nok argument, rett og slett. Jeg syns ikke det er ålreit å oppdra barn til å bli små luksusvesner.

"Det trenger vi ikke," er argumentet som blir brukt ofte hos oss.

Gammel 04-02-15, 10:08   #175
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For 14 dager kjøpte jeg en liten Chanel-clutch/lommebok i skinn til 2400. Det var 40 % rabatt på Høier, og jeg trengte den ikke - men ønsket meg noe mer eksklusivt enn veskene jeg har som stort sett er fra HM og Accessorize.

For noen år siden var jeg den lykkelige eier av en Modalu Pippa-veske i en uke. Den var rett og slett ikke meg (som er mer crossover og skulderrem enn veske på håndleddet) og jeg leverte den tilbake.

Jeg er noe opptatt av vesker og mote, og får med meg trender og hva som er hot or not. Jeg hadde lyst på MK for en del år siden, men siden MK tross alt er mer overkommelig i pris enn en del av de andre kjente designmerkene, ser jeg jo at fryktelig mange små og store går rundt med disse hele tiden og overalt (tror det er outlets med en del slike merker rundt New York?).
Nå er ikke det at den er vanlig i seg selv noe issue hvis er veska fin nok, men hvis jeg skal blåse flere tusen på noe som tross alt (for meg hvertfall) er et veldig synlig tegn på MIN smak og MIN økonomiske status (for det er jo litt "Rolex" å gå rundt med en såpass dyr veske), så kommer jeg til å bruke litt tid på å finne VESKA.

Jeg synes egentlig folk kan bruke pengene sine på hva de vil, men er betenkt med tanke på utenforskapet til de barna som ikke har foreldre med økonomi til å bære f.eks ei LV-veske i de omtalte miljøene i Sandefjord og Nittedal (?). Det er jo ikke sånn vi ønsker å ha det, og det er faktisk foreldrene som må sette foten ned. Jeg vet ikke helt om barna lærer så kjempemye om "tæring etter næring" av å betalte halvparten selv, når den halvparten består av pengegaver (fra tilsvarende velstående familiemedlemmer?) og mamma og pappa betaler resten....

Gammel 04-02-15, 10:09   #176
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns ikke "Vi har jo råd" er et godt nok argument, rett og slett. Jeg syns ikke det er ålreit å oppdra barn til å bli små luksusvesner.

Veldig, veldig enig.

Jeg har mine svin på skogen sjøl og har helt sikkert et unødvendig høyt forbruk på andre områder enn mote, jeg er ikke flink nok til å kjøpe brukt og kjøper helt sikkert en del ting jeg ikke egentlig trenger, men jeg jobber med å handle smartere og jeg snakker en god del med ungene allerede nå. De er i den alderen at "da må vi søpe en ny" når noe er brukt opp eller ødelagt. Da får de beskjed om at det må vi absolutt ikke. Vi snakker om miljø og bærekraft og fordeling av goder på verdensbasis, hvor heldige vi er og hva vi kan gjøre for andre. Vi snakker om at man skal kjøpe ting som varer, passe på tingene sine og at man må velge bort noe for å få noe annet. Treåringen knuste ved et uhell familiens iPad rett over jul. Det blir ingen ny, vi får klare oss uten. Jeg ser luksusdyrtendensen litt hos egne elever (16), sjøl om de slett ikke har dyre vesker eller jakker her vi bor, og jeg ser den ikke aller minst hos meg sjøl, så dette må vi fortsatt jobbe med. Jeg vil at ungene mine skal se at et godt liv ikke handler om å kjøpe alt man har lyst på.

Gammel 04-02-15, 10:31   #177
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg også. Det har vært mye om fotballsko i det siste.

Nå har det jo vært mye fokus i det siste på utstyrsgalloppen i barneidretten (bra!), men jeg syns disse sakene får en litt annen vinkling, selvom de såklart gjelder begge kjønn. Her er det fokus på at idrettsklubben/foreldregruppa må roe ned, mens mange av veskesakene syns jeg har litt sånn "herregud, se så teite de er som har så dyre vesker"-vibber uten at de voksne rundt blir ansvarliggjort i samme grad. Det er mye mer innafor å bruke 5000 kr på hvert av to par ski (Han trenger det jo, hun er jo så aktiv, osv) enn å bruke 5000 på en dyr veske som tross alt er i bruk hver dag enn så lenge.

Når det er sagt er jeg veldig fornøyd med at nesten-tenåringen min fortsatt er overbegeistret over vesken hun kjøpte på Primark i fjor til tre pund.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 10:31   #178
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvor mye kan man styre hva tenåringene kjøper for penger de har tjent selv? Jeg klarte ikke å si "du får ikke lov", når jeg ikke ville ha kranglet om hun hadde brukt pengene på masse billige småting på H&M istedenfor.

Det er nok å krangle med en fjortis om. Pick your fights er minst like aktuelt som da de var tre.

(Men hun hadde faktisk tjent pengene på en ordentlig jobb. Og vesken brukes ikke til skolebøker.)

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 10:47   #179
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Men hvor mye kan man styre hva tenåringene kjøper for penger de har tjent selv? Jeg klarte ikke å si "du får ikke lov", når jeg ikke ville ha kranglet om hun hadde brukt pengene på masse billige småting på H&M istedenfor.

Det er nok å krangle med en fjortis om. Pick your fights er minst like aktuelt som da de var tre.

(Men hun hadde faktisk tjent pengene på en ordentlig jobb. Og vesken brukes ikke til skolebøker.)

Jeg synes det er en stor forskjell på å bruke penger man har jobbet for selv på luksusartikler, enn å spørre mamma og pappa om å FÅ. Når man jobber inn pengene, har man jo gjort en innsats for å skaffe seg noe man ønsker seg veldig, og datteren din tar med seg nyttig erfaring om at man må "yte for å nyte". DET synes jeg faktisk er helt OK, og hvis det er slik at mange av barna med rådyre plagg og tilbehør, har jobbet for dem selv - og spart lønna - er det noe helt annet enn det jeg diskuterer.

At lønna kunne vært brukt på andre mer fornuftige ting er en annen sak, det kan vi selvsagt gi råd om, men de bør få lov til å bestemme over egen lønn, synes jeg.

Gammel 04-02-15, 10:55   #180
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Min dyreste veske kostet vel 1000 kr.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.