|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
| Se resultatene: Hvor dyr var den dyreste veska du eier? | |||
| Har ikke vesker |
|
6 | 2,01% |
| 300 |
|
47 | 15,77% |
| 600 |
|
49 | 16,44% |
| 1000 |
|
40 | 13,42% |
| 1500 |
|
45 | 15,10% |
| 2000 |
|
51 | 17,11% |
| 4000 |
|
30 | 10,07% |
| 6000 |
|
6 | 2,01% |
| 8000 |
|
12 | 4,03% |
| 10000 |
|
7 | 2,35% |
| 12000 |
|
2 | 0,67% |
| 15000 |
|
1 | 0,34% |
| 20000 |
|
1 | 0,34% |
| 25000 |
|
0 | 0% |
| Mer en 25000 |
|
1 | 0,34% |
| Deltakere: 298. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Jeg elsker vesker, men liker å ha mange forskjellige, gjerne litt rare, som jeg kan bruke til forskjellige antrekk. Derfor er jeg ikke opptatt av at de skal holde allverdens, fordi jeg ikke bruker hver veske veldig mange ganger. Da kjøper jeg heller mange billige enn én dyr.
|
|
|
|
#182 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Litt avsporing, men synes dere at det er noe forskjell på å ha en (evt fler) dyr veske og det å ha dyre smykker/klokker? |
|
|
|
|
|
#183 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Jeg krysset på 1500 fordi jeg husket at jeg kjøpte en til 1600, men nå etterpå kom jeg på at jeg har en til 2300 kr. Det synes jeg er rådyrt, og det er noe jeg ønsket meg lenge og kjøpte med tanke på at den så godt som skal følge meg i graven. |
|
|
|
|
|
#184 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?
I forskjell på nytte/kost, nei. Klokker og vesker er stas og status, men det finnes eksemplarer i alle prisklasser som gjør samme nytten, så dyre varianter er ikke noe jeg har BEHOV for.
|
|
|
#185 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Tenkte faktisk på det også. I ørene har eg diamantar som eg fekk av foreldra mine til 30-årsdagen, dei har eg aldri fått noko pes for. Kan vel kanskje ha noko med at dei "varer evig" når en sammenligne dei med vesker.
|
|
|
|
#186 |
|
|
Tja. |
|
|
|
|
|
#187 |
|
Ferdiglada
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Sannelig ikkje sikker forresten på kor stort verditapet er på ei klassisk vintage Chanel-veske. Nokon som veit?
|
|
|
|
#189 |
|
Ferdiglada
MK-veskene får dei nok ikkje mykje for om 10 år, men LV-veskene har ofte holdt seg nokolunde for vidaresalg.
|
|
|
|
#190 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Vintage Chanel taper seg lite i pris, ei venninne kjøpte nylig en brukt klassiker til 12 000, tror jeg det var.
|
|
|
#191 |
|
|
Godt brukte masseproduserte LV-vesker som er ti år gamle? Wow. |
|
|
|
|
|
#192 |
|
fri
|
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Jeg har da en del smykker fra konfirmasjonen på 80-tallet som jeg neppe vil kalle klassisk eller veldig omsettelig. Man kan selvsagt smelte om gull da... |
|
|
|
|
|
#193 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sist redigert av Njulaif : 04-02-15 kl 12:15. |
|
|
|
|
|
#194 |
|
|
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Jeg lærer stadig noe nytt. At masseproduserte brukte vesker som hele jentegjenger har kan være en like god investering som et skikkelig gullsmykke var noe jeg ikke visste. Jeg trodde helt ærlig at gullsmykket ville holde seg bedre i verdi om 10-20 år enn disse skoleveskene, nesten uansett design på gullsmykket. |
|
|
|
|
|
#195 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Har aldri eid ei veske som har kosta mer enn noen hundrelapper. Kommer heller ikke til å gjøre det. Bruker heller ikke penger på merkeklær.
|
|
|
#196 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Jeg bruker aldri penger på merkeklær. |
|
|
|
|
|
#197 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Jeg har en blomstrete handlenettaktig sak som søstra mi ga en euro for i syden. Jeg synes den gjør nytten sin, og bryr meg fint lite om vesker. Men altså, alternativet "1 euro" manglet
|
|
|
|
#198 |
|
Kidding, right?
|
Jeg har en Limited Edition som jeg idag kunne fått MER for enn jeg gav for den for åtte år siden (hvis den hadde vært helt som ny, that is). Det er en selskapsveske så med litt påpasselighet hadde det sikkert gått an, men jeg bruker veskene mine med glede og en ripe eller rødvinsflekk må jeg bare leve med. De klassiske og mest ettertraktede veskene er sjelden på salg, og noen er det lange ventelister på. Da kan man kjøpe en veske til kanskje 20.000 og selge den etter et år eller to for 18.000 hvis den er meget pent brukt. Men da må man vite hva man velger - det er stor forskjell fra modell til modell og de mindre populære faller 50-70 % i pris raskt. Noen få merker holder seg dog generelt bedre og verditapet ligger på 30-50% (grovt estimat).
|
|
|
|
#199 |
|
maler
|
Jeg synes også det, men jeg tenker at det er et foreldreansvar å forsøke å motvirke et forbruk i tenårene som gjør det umulig for dem å overleve på en lav lønn som ofte blir realiteten de første årene etter at man har flyttet hjemmefra. Jeg funderer litt på hvordan jeg skal gjøre det selv. De bør venne seg til å ikke ha veldig store summer til forbruk, det er ikke normalt å ha som voksen med normale utgifter heller.
Nei, med mindre vi snakker gull eller sølv som lett kan omsettes i tilsvarende verdi uavhengig av mote synes jeg det er helt likt.
|
|
|
#200 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Jeg elsker vesker, grensen min er 6-7000,- veskene jeg kjøper koster alt fra 1000-5000,- |
|
|
|
![]() |
|
|