Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva er den dyreste veska du eier?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hvor dyr var den dyreste veska du eier?
Har ikke vesker 6 2,01%
300 47 15,77%
600 49 16,44%
1000 40 13,42%
1500 45 15,10%
2000 51 17,11%
4000 30 10,07%
6000 6 2,01%
8000 12 4,03%
10000 7 2,35%
12000 2 0,67%
15000 1 0,34%
20000 1 0,34%
25000 0 0%
Mer en 25000 1 0,34%
Deltakere: 298. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-15, 21:01   #9
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er den dyreste veska du eier?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det er ikke bare veskene. Veskene har jeg kun hørt om på FP. For meg IRL er det en ukjent problemstilling. Utfordringen her er mer det med dyre mobiler og jeg har like sterke meninger om at unger går på skolen med mobiler til nærmere 10K. Det er spinnvillt.
Og ja.. Man skulle tro at "alle" unger med iphone arver av foreldre, men arvegodset er sannelig ikke veldig gammelt og kjipt bestandig.

Og ja, unger kjøper sikkert iphonene sine selv for sårt oppsparte midler og gaming PC og x-box og forbruket av hårvoks, ballkjoler til juleball, oppsetting av hår og sminke til ball osv.

Det er ikke bare enkeltting som er problemet. Enkeltting kan bli problematiske når det blir vanskelig å være den som faller utenfor eller når man føler at man MÅ ha denne gjenstanden for å bli akseptert. Da er det et problem. Ingen skal få meg til å tro at femten fjortiser bare ELSKER 2XU sånn plutselig fordi tightsen er så fin eller at akkurat DEN veska har det designet som 20 unger liker samtidig. Det har med mer enn smak å gjøre.
Det er også et kjempeproblem med det generelle forbruket og der synes jeg det er veldig mye forsvar blant foreldre. Det er lite populært å snakke om at det er et problem.

Jeg synes det er et problem. Ikke fordi vi ikke kan ha råd til å henge med på noe, men jeg liker ikke hva sånt gjør med ungene og oss voksne og samfunnet vårt.

Men tror du ikke det er fordi det er nettopp vi, foreldregenerasjonen, som er dårlige forbilder? Hvordan kan vi snakke om uforsvarlig forbruk blant barna våre når "vi" er skyldige selv? Som du sier, vi forsvarer iPhoner til barna med at de er arvet. Fordi vi selvfølgelig må ha den nyeste modellen selv.

Jeg skrev på en annen tråd her inne for ikke så mange dager siden at hvis det er en ting våre barns generasjon vil holde mot oss så må det bli det absurde forbruket vi har tilrettelagt for og lager som en slags "mal" for barna våre. Litt forenklet forklart i denne bloggen men vi kan jo erstatte sykkel og pupper med ferier og iPhoner.
http://side2.blogg.no/1422972732_nr_..._ny_sykke.html

Sist redigert av Lisa : 04-02-15 kl 21:40.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.