|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
| Se resultatene: Hvor dyr var den dyreste veska du eier? | |||
| Har ikke vesker |
|
6 | 2,01% |
| 300 |
|
47 | 15,77% |
| 600 |
|
49 | 16,44% |
| 1000 |
|
40 | 13,42% |
| 1500 |
|
45 | 15,10% |
| 2000 |
|
51 | 17,11% |
| 4000 |
|
30 | 10,07% |
| 6000 |
|
6 | 2,01% |
| 8000 |
|
12 | 4,03% |
| 10000 |
|
7 | 2,35% |
| 12000 |
|
2 | 0,67% |
| 15000 |
|
1 | 0,34% |
| 20000 |
|
1 | 0,34% |
| 25000 |
|
0 | 0% |
| Mer en 25000 |
|
1 | 0,34% |
| Deltakere: 298. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#241 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Jeg har fem dyre (etter mitt budsjett) vesker, og to dyre lommebøker/ vesker. Fem av de kommer fra Adax, og to fra Ilse Jacobsen. Den ene fra Ilse Jacobsen har jeg drosset med meg daglig i tre år nå, den ser nesten ubrukt ut. Nå har jeg kjøpt en større veske fra Adax, denne skal jeg bruke som jobbveske. Koster nesten tre tusen i butikk og jeg fant den på nett for litt over tusen lappen. Kommer også til å vare i årevis. Så har jeg en sort, en rød, og en turkis liten veske. Den ene fra Ilse Jacobsen. Den var julegave fra min mann. Resten fra Adax, kjøpt på salg. Tidløse. Varer lenge. Og blir tatt vare på. |
|
|
|
|
|
#242 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Jeg kjøpte meg en veske til 700 i fjor og fikk magevondt over å bruke så mye penger på ei veske. |
|
|
|
|
|
#244 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Jeg er skyldig når det kommer til vesker. Jeg har kjøpt flere vesker de siste årene som jeg er veldig fornøyd med, og de brukes hver dag. |
|
|
|
|
|
#245 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?
|
|
|
#246 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Den dyreste jeg har, som jeg definitivt har brukt mest, kostet 400 på H&M, og jeg syntes det var i overkant av hva jeg vil bruke på en veske. Jeg er kresen på vesker og har heller ikke økonomi til å kjøpe dyre vesker.
|
|
|
#247 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Jeg husker også snakket om 501, og jeg fikk en Levisbukse en gang, men det var unntaket. Mine foreldre kunne sikkert hatt råd til det, men det var ikke en prioritet. Og det plaget meg ikke så veldig mye. Jeg kjøpte mye av klærne mine selv, da jeg hadde småjobber ved siden av ungdomskole og videregående, og da kunne jeg ikke bruke alt på en ting skulle pengene vare. |
|
|
|
|
|
#248 |
|
Glamorøs
|
Jeg kan godt pese deg for diamantene.
Jeg mener at det er to sider av samme sak. Barn og unge bytter smak oftere enn voksne. De vokser også ut av klær. Dermed er det ingenting som tilsier at 16-åringer med Mulberry kommer til å bruke den samme veska når de er 25, eller at 14-åringen med Canada Goose ikke kommer til å trenge en ny jakke to år senere. Begge deler handler om forbruksmønster.
Jeg husker også åttitallet. Helt uten 501, med fake Docksides, og aldri Isba og de derre jakkene. Ja, det var til tider kjipt. Men om flere foreldre hadde holdt igjen så hadde det ikke vært så kjipt. Så ved å utstyre ungen med tøy som er uoppnåelig for en hel del andre er man med på å drive forbruket opp, man er med på å drive presset opp og det bør man i det minste innrømme for seg selv, altså. Er det en og annen med noe dyrt, en og annen med noe fra kjedene, en og annen som syr alt sjæl og en sunn fordeling er det selvsagt ikke noe problem. Se f.eks. på denne artikkelen om Foss videregående; helt grei fordeling. Men det er et problem når et barn som har fått ny jakke blir møtt med "Hva slags jakke har du fått?" og når man ikke er helt sikker, så bare går de andre. Eksempel fra virkeligheten på en Osloskole i dag.
|
|
|
#249 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Men det trenger du da heller ikke. Vi lever på min inntekt, og det er ikke rom for noe sånt. Fjortenåringen min har kjøpt seg veske for penger hun selv har tjent, men ellers har hun verken Parajumpers, Svea eller Canada Goose. Flere av vennene hennes har ikke bare én, men flere slike jakker. Jeg merker ikke noe til at det plager henne, eller at hun blir plaget for det.
|
|
|
#250 |
|
I mål
|
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Jeg kommer helt sikkert til å la mine barn få en dyr bukse eller kanskje en ganske dyr jakke en gang også, om det er det største ønsket. Gjerne med spleis. Jeg er ikke så naiv at jeg tenker jeg kommer til å si nei til alt så lenge vi faktisk har mulighet til å sponse noe. Men det er forskjell på å spleise på en mellomdyr jakke som er et stort ønske og å sponse og støtte alt mulig av ønsker rundt rådyre jakker, vesker, bukser og alt av merkeklær generelt. Det trenger ikke være alt eller ingenting. |
|
|
|
|
|
#251 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Godt å høre.
|
|
|
|
#252 |
|
|
Ja! Dette er så viktig! Alt sammen! |
|
|
|
|
|
#253 |
|
Introvert optimist
|
Det behøver ikke bli et problem i det hele tatt. Femtenåringen min bruker ransel til skolen, har vinterjakke fra Cubus, men foretrekker H&M-olabuksene fremfor dem fra Cubus, så der har du "merkejaget" hos oss. Hun har klare formeninger om hva hun liker og ikke liker og velger etter fasong og farge og alt med seg ut fra smak og ikke fra merke.
|
|
|
#254 |
|
Borte
|
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Vår 12-åring er opptatt av merker, men det betyr jo ikke at vi styrter ut og kjøper alt mulig innen Uggs, Svea og hva-det-nå-er til henne. Hun vet godt at hun må spare selv om hun skal ha noe utenom.
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 05-02-15 kl 13:35. |
|
|
|
|
|
#255 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
Stilig! Er det mye av den slags i klassen din? Kunne vært fint å fått et aldri så lite referat på synspunkter og argumenter. |
|
|
|
|
|
#256 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Mine to nieser på åtte og elleve, Oslo Vest, er veldig opptatt av merker. Sikker på at mange av jentene i nabolaget går med disse dyre veskene.
|
|
|
#257 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
|
|
|
#258 |
|
|
Men du verden så mye greiere det er å ikke være alene om den cubusjakka. |
|
|
|
|
|
#259 |
|
|
Det er ikke mye av det i klassen min, men jeg tror det er fordi min skole får elever fra utkantstrøkene, "bøgda" om du vil. Det er mye tydeligere på naboskolen, som har elever fra selve byen. Luksusvesker er ikke veldig vanlig her, de som har det bruker dem ikke som skoleveske. Likevel er det veldig tydelig hva som er in når det kommer til jakker, Canada Goose og lang Parajumper er ofte å se her. Elevene argumenterer for at jakkene er varmere og bedre enn billigere jakker, og bærer dem med stolthet hvis de har spart til jakka selv. Det er ikke så stor stas å ha fått dem, tydeligvis. |
|
|
|
|
|
#260 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Utifra det jeg har skjønt og hørt så er det svært fokus på merker på Uskolen her.
|
|
![]() |
|
|