Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva er den dyreste veska du eier?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hvor dyr var den dyreste veska du eier?
Har ikke vesker 6 2,01%
300 47 15,77%
600 49 16,44%
1000 40 13,42%
1500 45 15,10%
2000 51 17,11%
4000 30 10,07%
6000 6 2,01%
8000 12 4,03%
10000 7 2,35%
12000 2 0,67%
15000 1 0,34%
20000 1 0,34%
25000 0 0%
Mer en 25000 1 0,34%
Deltakere: 298. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-15, 11:01   #181
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er den dyreste veska du eier?

Jeg elsker vesker, men liker å ha mange forskjellige, gjerne litt rare, som jeg kan bruke til forskjellige antrekk. Derfor er jeg ikke opptatt av at de skal holde allverdens, fordi jeg ikke bruker hver veske veldig mange ganger. Da kjøper jeg heller mange billige enn én dyr.
Så: Jeg tror ikke jeg har kjøpt noen veske dyrere enn 300,- .

Gammel 04-02-15, 11:02   #182
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt avsporing, men synes dere at det er noe forskjell på å ha en (evt fler) dyr veske og det å ha dyre smykker/klokker?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 11:05   #183
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg krysset på 1500 fordi jeg husket at jeg kjøpte en til 1600, men nå etterpå kom jeg på at jeg har en til 2300 kr. Det synes jeg er rådyrt, og det er noe jeg ønsket meg lenge og kjøpte med tanke på at den så godt som skal følge meg i graven.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 11:08   #184
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Litt avsporing, men synes dere at det er noe forskjell på å ha en (evt fler) dyr veske og det å ha dyre smykker/klokker?

I forskjell på nytte/kost, nei. Klokker og vesker er stas og status, men det finnes eksemplarer i alle prisklasser som gjør samme nytten, så dyre varianter er ikke noe jeg har BEHOV for.

Gammel 04-02-15, 11:15   #185
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenkte faktisk på det også. I ørene har eg diamantar som eg fekk av foreldra mine til 30-årsdagen, dei har eg aldri fått noko pes for. Kan vel kanskje ha noko med at dei "varer evig" når en sammenligne dei med vesker.

Gammel 04-02-15, 11:15   #186
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja.
Verditapet på en masseprodusert veske til 13000 er gjerne en god del større enn på et gullsmykke til 13000, så om jeg hadde fått tilbud om å få en av delene hadde jeg valgt gullsmykket.

Nå har ikke jeg noe som helst i meg som kompenserer for verditap på sånne gjenstander (de har nesten ingen verdi for meg i bruk) og derfor er det ikke med i regnskapet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 11:17   #187
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sannelig ikkje sikker forresten på kor stort verditapet er på ei klassisk vintage Chanel-veske. Nokon som veit?

Gammel 04-02-15, 11:19   #188
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Verditapet på veskene "alle" vil ha og som brukes på skolen er nok stort.

Gammel 04-02-15, 11:22   #189
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Verditapet på veskene "alle" vil ha og som brukes på skolen er nok stort.

MK-veskene får dei nok ikkje mykje for om 10 år, men LV-veskene har ofte holdt seg nokolunde for vidaresalg.

Gammel 04-02-15, 11:23   #190
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Sannelig ikkje sikker forresten på kor stort verditapet er på ei klassisk vintage Chanel-veske. Nokon som veit?

Vintage Chanel taper seg lite i pris, ei venninne kjøpte nylig en brukt klassiker til 12 000, tror jeg det var.

Gammel 04-02-15, 11:27   #191
Guava

Guava sin avatar

Standard

MK-veskene får dei nok ikkje mykje for om 10 år, men LV-veskene har ofte holdt seg nokolunde for vidaresalg.

Godt brukte masseproduserte LV-vesker som er ti år gamle? Wow.

Jeg tror nok likevel jeg hadde satset på gullsmykkene eller diamantene, selv om man aldri vet der heller.

Gammel 04-02-15, 11:46   #192
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har da en del smykker fra konfirmasjonen på 80-tallet som jeg neppe vil kalle klassisk eller veldig omsettelig. Man kan selvsagt smelte om gull da...

Jeg har en dyr Dior-veske som jeg unnet meg da jeg arvet bestemoren min. Den kostet 10000 og jeg bruker den ennå 6-7 år etter.

Har også en Mulberry fra midten av 90-tallet som er litt ut nå, men plutselig kan jo den bli moderne igjen. Den brukte jeg hver dag i mange år, og den er veldig fin både i skinnet og formen.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 11:49   #193
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg har en klassisk Mulberry Bayswater Oak som er den dyreste vesken min, det koster MYE penger. Jeg har hatt den i fire år og er ikke lei, jeg synes den er finere nå enn da den var ny. jeg har en Modalu Pippa med matchende lommebok som jeg har kjøpt her inne.

Jeg har ikke så veldig dyre vesker, men hvis jeg noen gang skulle kjøpe en dyr veske så er en av disse to høyt på listen. Eneste problemet, og sannsynligvis en annen grunn (i tillegg til prisen) til at jeg ikke kommer til å kjøpe noen av disse likevel, er at de ikke er crossbody (så vidt jeg vet i alle fall).

Jeg hadde tenkt å kjekt svare i denne tråden at "nei, jeg har ikke veldig mange vesker og er egentlig ikke så veldig opptatt av sånt", men etter hvert som jeg leste gjennom tråden kom jeg på hele tre vesker som jeg har glemt at jeg hadde...

Jeg krysset av for 1500 kroner, for den dyreste veksen jeg har er en sort skinnveske fra Fossil som jeg kjøpte i London da mannen min var inne i en Fossilbutikk for å se på klokker. Den kostet vel 1200 kroner, og jeg syntes egentlig det var for dyrt. Og jeg hadde litt rett også. Jeg liker den fremdeles godt, men jeg bruker den sjeldent fordi det er en skulder/håndleddsveske og jeg egentlig ikke helt fikser å bruke slike. Jeg har også en skulder/håndleddsveske fra Desigual som kostet ca 700 kroner som jeg heller ikke bruker mye av samme grunn.

Jeg har også slitt ut ikke mindre enn 7 crossbody (har i denne tråden lært meg et nytt ord) vesker fra Marimekko. Sånne stoffvesker i klassiske Marimekkostoffer vet dere. Jeg fikk min aller første av disse veskene til jul av min søster for sikkert 15 år siden minst, en med rødt Unikkomønster. Jeg elsket den dypt og inderlig. Etter det har jeg altså enten fått eller kjøpt 6 til, og alle er bokstavelig talt utslitt. Det er hull i stoffet på den siden som vender inn mot kroppen min, mønsteret er slitt og solbleket, glidelåsene til den lille lommen inni er ødelagt på flere av dem osv. Jeg bruker dem mye og er nok muligens også litt uvøren med dem vil jeg tro. Jeg har vært aller mest glad i de to som hadde glidelåslukking fremfor de som har lukking med magnet, siden det føles tryggere ift lommetyver og ikke minst ift at ting ikke faller ut når jeg driver å slenger den rundt over alt. Dessverre har de sluttet å produsere de med glidelåslukking igjen, og jeg er pittelitt bitter for det kjenner jeg. MEN, jeg har en helt splitter ny og ubrukt en liggende å vente på meg, som jeg fant i en Marimekkobutikk i San Fransisco av alle ting. De hadde en liten tilbudskurv med diverse og der lå den og ventet på meg, til 70 % avslag på prisen atpåtil. Det er nok et litt mer outrert mønster enn jeg ellers ville kjøpt, men det var den eneste vesken av den typen jeg har funnet på over ett år, så jeg bestemte meg for å være vågal.

I tillegg kom jeg på denne lille vesken jeg har fra Clarks. Jeg kjøpte den i siste liten i en Clarksbutikk et eller annet sted, men husker ikke hvor. Jeg og mannen ventet på at det skulle bli tid for å ta toget til flyplassen, og stakk innom et kjøpesenter. Damen i butikken la merke til at jeg kikket litt på veskene deres, men ikke så ut til å finne noe jeg likte, og så stak hun på bakrommet og kom ut med denne vesken og sa "jeg tror du vil like denne, frue". ANER ikke hvordan hun visste det, men det stemte, og den kostet vel rundt 700 kroner så jeg lot meg ganske lett overtale. Den kan bæres både som kort og lang skulderveske og som crossbody. Har ikke brukt den heller enda, og den ligger innpakket i silkepapiret sitt enda.

Akkurat nå går det hovedsakelig i stellebag, og jeg oppbevarer kort, penger og mobiltelefon i den ene lille lommen i stellebagen. MEN, når den perioden har roet seg litt kommer jeg nok til å finne frem både den ubrukte Marimekkovesken og Clarksvesken min.

Sist redigert av Njulaif : 04-02-15 kl 12:15.
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 12:00   #194
Guava

Guava sin avatar

Standard

Jeg lærer stadig noe nytt. At masseproduserte brukte vesker som hele jentegjenger har kan være en like god investering som et skikkelig gullsmykke var noe jeg ikke visste. Jeg trodde helt ærlig at gullsmykket ville holde seg bedre i verdi om 10-20 år enn disse skoleveskene, nesten uansett design på gullsmykket.

Gammel 04-02-15, 12:04   #195
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Har aldri eid ei veske som har kosta mer enn noen hundrelapper. Kommer heller ikke til å gjøre det. Bruker heller ikke penger på merkeklær.

Gammel 04-02-15, 12:34   #196
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker aldri penger på merkeklær.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 12:42   #197
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en blomstrete handlenettaktig sak som søstra mi ga en euro for i syden. Jeg synes den gjør nytten sin, og bryr meg fint lite om vesker. Men altså, alternativet "1 euro" manglet

Gammel 04-02-15, 13:00   #198
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en Limited Edition som jeg idag kunne fått MER for enn jeg gav for den for åtte år siden (hvis den hadde vært helt som ny, that is). Det er en selskapsveske så med litt påpasselighet hadde det sikkert gått an, men jeg bruker veskene mine med glede og en ripe eller rødvinsflekk må jeg bare leve med. De klassiske og mest ettertraktede veskene er sjelden på salg, og noen er det lange ventelister på. Da kan man kjøpe en veske til kanskje 20.000 og selge den etter et år eller to for 18.000 hvis den er meget pent brukt. Men da må man vite hva man velger - det er stor forskjell fra modell til modell og de mindre populære faller 50-70 % i pris raskt. Noen få merker holder seg dog generelt bedre og verditapet ligger på 30-50% (grovt estimat).

Auksjonshus (feks Blomqvist i Norge) har jevnlig vintagevesker på auksjon, så det er definitivt et marked for det på lik linje som smykker og kunst.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-15, 13:10   #199
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg synes det er en stor forskjell på å bruke penger man har jobbet for selv på luksusartikler, enn å spørre mamma og pappa om å FÅ. Når man jobber inn pengene, har man jo gjort en innsats for å skaffe seg noe man ønsker seg veldig, og datteren din tar med seg nyttig erfaring om at man må "yte for å nyte". DET synes jeg faktisk er helt OK, og hvis det er slik at mange av barna med rådyre plagg og tilbehør, har jobbet for dem selv - og spart lønna - er det noe helt annet enn det jeg diskuterer.

At lønna kunne vært brukt på andre mer fornuftige ting er en annen sak, det kan vi selvsagt gi råd om, men de bør få lov til å bestemme over egen lønn, synes jeg.

Jeg synes også det, men jeg tenker at det er et foreldreansvar å forsøke å motvirke et forbruk i tenårene som gjør det umulig for dem å overleve på en lav lønn som ofte blir realiteten de første årene etter at man har flyttet hjemmefra. Jeg funderer litt på hvordan jeg skal gjøre det selv. De bør venne seg til å ikke ha veldig store summer til forbruk, det er ikke normalt å ha som voksen med normale utgifter heller.

Nei, med mindre vi snakker gull eller sølv som lett kan omsettes i tilsvarende verdi uavhengig av mote synes jeg det er helt likt.

Gammel 04-02-15, 13:14   #200
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg elsker vesker, grensen min er 6-7000,- veskene jeg kjøper koster alt fra 1000-5000,-

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:02.