|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
| Se resultatene: Hvor dyr var den dyreste veska du eier? | |||
| Har ikke vesker |
|
6 | 2,01% |
| 300 |
|
47 | 15,77% |
| 600 |
|
49 | 16,44% |
| 1000 |
|
40 | 13,42% |
| 1500 |
|
45 | 15,10% |
| 2000 |
|
51 | 17,11% |
| 4000 |
|
30 | 10,07% |
| 6000 |
|
6 | 2,01% |
| 8000 |
|
12 | 4,03% |
| 10000 |
|
7 | 2,35% |
| 12000 |
|
2 | 0,67% |
| 15000 |
|
1 | 0,34% |
| 20000 |
|
1 | 0,34% |
| 25000 |
|
0 | 0% |
| Mer en 25000 |
|
1 | 0,34% |
| Deltakere: 298. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#321 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?
Hva er merkeklær da? Her bruker jo ungene Isbjørn til 2500,- og Reima og jeg vet ikke hva, helt fra barnehage.
|
|
|
#322 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Jeg aner ikke hvem som har kjøpt dem første gang og hvor de bodde, hvordan det? Det er ARVEklær, liksom?
|
|
|
#324 |
|
This is normal!
|
|
|
|
|
#326 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Men disse prinsippene om nytte v pris gjelder jo ikke på barneutstyr, sportsutstyr eller MAC eller iPhone. Det er jo vesker det ikke er godkjent å kjøpe en dyrere utgave av hvis man leser hele tråden eller andre tråder på FP. Det er greit at ungdom betaler 4 x pris for en laptop for å få en MAC, men dette er ikke innafor med vesker.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 07-02-15 kl 15:51. |
|
|
|
|
|
#327 |
|
This is normal!
|
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Men Lisa, dette handler jo litt om hvor synlig de forskjellige tingene er i barne- og ungdomsmiljøer. Det har vært diskusjoner på FP om dyre jakker og dyre mobiltelefoner, gjerne ut fra medieoppsla. Dette er ting som er veldig synlig blant ungdommer. De bærer de på "utsiden" på skolen, der alle ungdommene er. De med god råd og de med dårlig råd.
|
|
|
|
#329 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Dyrt skiutstyr (eller annet sportutstyr) lager ikke akkurat mindre press i de miljøene der er aktuelt da. |
|
|
|
|
|
#330 |
|
This is normal!
|
Det gjør det, men det er vanskelig å finne ski til under 1500 for en ungdom. På ski er det dyrt med "grunnpakken", og da blir det ekstra viktig å bremse på klær, mer fancy ski, smurning, utenlandsturer, treningssamlinger og andre ting som koster som noen skiklubber har lite bevissthet rundt.
|
|
|
|
#331 |
|
Jeg tenker ikke at skiutstyr til 1500 kr er hinsides dyrt da. |
|
|
|
|
|
#332 |
|
This is normal!
|
Skiutstyr til en ungdom koster fort mer enn 1500 kr da. Skisko, staver og bindinger kommer i tillegg. Men det koster å utvikle og produsere disse tingene (materialer, arbeidstimer osv.) og markedet er noe begrenset. Da blir prisene deretter.
|
|
|
|
#333 |
|
etterpåklokest
|
Jeg er veldig enig med noen her. |
|
|
|
|
|
#334 |
|
anglofil
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?noen - en iPhone, Mac og dyr veske er alle samme greia. Det er synlige symboler der det selvfølgelig finnes billigere alternativer. Så når man i et øyeblikk himler over dyre vesker mens i neste øyeblikk sier Mac er greit så er det for meg komplett uforståelig.
|
|
|
#335 |
|
anglofil
Hører du hvor moralsk smaksdommer du er? Jeg synes det du ramser opp er tull jeg aldri ville bruke penger på mens ei veske er noe jeg går med hver eneste dag. Går det virkelig ikke an å ta innover seg at vi alle er ulike og prioriterer de tingene vi selv, rent subjektivt setter pris på?
|
|
|
#336 |
|
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?En dyr veske og en PC til skolebruk er da ikke det samme? |
|
|
|
|
|
#337 |
|
etterpåklokest
|
Jeg er enig i den siste setningen din. |
|
|
|
|
|
#338 |
|
anglofil
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Bare det å påstå at noen kjøper dyr veske for å se kul ut?
|
|
|
#339 |
|
etterpåklokest
|
Hører du deg selv da? |
|
|
|
|
|
#340 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva er den dyreste veska du eier?Jeg syns en genuin interesse for fashion, det være seg vesker eller annet er like akseptabel som en genuin interesse for ski eller data. Og jeg syns ikke det er problematisk at man sparer til noe man har veldig, veldig lyst på, samme hvilke sjanger det er i.
|
![]() |
|
|