|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Er det veskepress? | |||
| Ja, det er det |
|
5 | 4,85% |
| Ja, til dels |
|
15 | 14,56% |
| Nei, det er det ikkje |
|
78 | 75,73% |
| Kors, og fri meg frå alt |
|
5 | 4,85% |
| Deltakere: 103. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Nei, det kan jeg med stor sikkerhet si at det ikke er her. Jeg tror i det hele tatt jeg har til gode å se en tenåring med veske i det hele tatt. De bruker skolesekker. Og kjedebutikk-klærne dominerer på både barne- og ungdomsskolen.
|
|
|
|
#42 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Ja, til dels. Men det er skoleavhengig. Eldste går i 7., og siden hun ikke går på nærskolen så vet jeg ikke helt hvordan det er der (1-10 skole), men det er en god blanding av alle sosiale lag der. Tror uansett klassen til eldste unngår det da jeg ser fokuset er ganske så annerledes der. Ungdomsskole mellomste skal videre på er kjent for enormt merkepress og vesker i en prisklasse jeg synes der hysterisk latterlig. Stort minus for skolen synes jeg. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Vi merker ikke noe til det. Utelukker ikke at det er en stor greie på ungdomsskolene eller videregående skoler i området
|
|
|
|
#44 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Nei, heldigvis ikke. Her er det faktisk bikket litt motsatt vei, at de med merkevesker blir latterliggjort og himlet av. Og det er ikke OK, synes jeg. :ungdomsskolelærer: |
|
|
|
|
|
#45 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?På ungdomsskolen til eldste brukes det sekk. Noen få går med Canada Goose-sekk, ellers er det "vanlige" ryggsekker. Converse og Uggs er et must, dog. Og Acne-skjerf står høyt på ønskelista hos mange.
|
|
|
#46 |
|
maler
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Det er bevissthet rundt hva de vil ha av sekker, men det er altså sekker det går i og prisklassen er definitivt overkommelig.
|
|
|
#47 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg vet ikke hvor utbredt det er, men det er helt klart endel tenåringer her som har veldig dyre jakker, michael kors vesker og andre dyre merkevarer. Hvor utbredt det er vet jeg ikke helt, for jeg har ikke tenåringer selv og har dermed ikke så mye kontakt med denne aldersgruppen. Jeg bor ikke i by, men på et tettsted der det er en del mennesker med svært god økonomi. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Min ungdomsskoleelev opplever ikke press på merkevesker. Det betyr ikke at andre ikke gjør det, men jeg tviler på det forekommer.
|
|
|
#49 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2013
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Varierer veldig. Enkelte dager har vi fag som krever mange bøker. Nok så mye press på veska da. Andre dager ikke
|
|
|
#50 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg vet faktisk ikke |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?
Jeg synes det høres ut som et steg i riktig retning, selv om jeg selvsagt ville følt meg forpliktet til å si at uthenging av merkeslaver ikke er OK. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
|
|
|
|
#53 |
|
Tøff
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg bor på Bøler og her er det mange ungdommer i rett alder. Jeg har ikke selv barn i den alderen, men her om dagen la jeg merke til ei jente med MK veske og reagerte, det ser jeg virkelig ikke mye av her. Klærne virker normalt spredd, noe UGGs, et par svære jakker som lukter penger og pels og nå også MK over skulderen. Jeg tror det er et greit område i så måte, grei blanding av blokker, rekkehus og eneboliger. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Storesøster begynte på ungdomsskolen nå. Jeg har så langt ikke oppfattet at det er en skole med noe stort press på noenting som helst. Utenom det typiske norske presset om at man skal spille fotball. Men siden hun både spiller og liker det så er ikke det et press som plager oss. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Det er ikke fokus på vesker her, men ungdommene er temmelig likt "uniformerte" likevel. "Alle" har iPhone og det er tett mellom Svea/Canada Goose-jakkene. Så om det ikke er veske-press, så er det i alle fall til en viss grad merke-press. I følge husets 10-klassing så er det omtrent ingen som bruker veske på skolen, men MK lommebøker er svært populært.
|
|
|
#56 |
|
I mål
|
Du har sett tv-innslaget fra naboskolen, med akkurat samme bebyggelse? |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Vi har gutt på Uskolen da så det er lite mas om å kjøpe veske.
|
|
|
|
#58 |
|
Tøff
|
Nei, jeg har ikke dét. Det er garantert press av ett eller annet slag uansett hvor man bor er jeg redd. Vi får finne balansegangen, og krysse fingrene vel. Jeg gruer meg til det blir aktuelt her, vi voksne er nokså prinsippfaste hva angår å gi etter for press, men det blir noen kamper. Puh. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
maler
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg tror nok at gruppetilhørighet og bevissthet på hva man skal ha på seg for å være innenfor er noe som finnes omtrent overalt, det er bare veldig mye mer praktisk når det er lettere tilgjengelige objekter som skal til.
|
|
|
#60 |
|
Textrovert
|
Sv: Er det skoleveskepress der du bur?Jeg vet ærlig talt ikke. Jeg har en sønn i sjuende, men har ikke sett noen spesiell uniformering blant ungene der. Jeg sitter på bussen med ungdomsskole- og videregåendeelever hver dag, og synes faktisk jeg ser et ok mangfold. Men hva vet jeg? Dette er Bærum vest.
|
![]() |
|
|