Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Må beroliges

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-07, 13:39   #61
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må beroliges

Puddingen begynte å klø seg i håret iforgårs. Skikkelig krafsing på de karakteristiske stedene - bak ørene og i nakken. Hun er lyshåret og jeg skimtet litt rødlig utslett...

FIKK OMTRENT HJERTEINFARKT. Det skal jeg innrømme.

Det var bare vannkopper som hadde brutt ut! Takk og pris.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 13:54   #62
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Puddingen begynte å klø seg i håret iforgårs. Skikkelig krafsing på de karakteristiske stedene - bak ørene og i nakken. Hun er lyshåret og jeg skimtet litt rødlig utslett...

FIKK OMTRENT HJERTEINFARKT. Det skal jeg innrømme.

Det var bare vannkopper som hadde brutt ut! Takk og pris.

Så vannkopper er bedre enn lus

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 14:06   #63
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Man kan prøve å gjøre det mens de sover. *erfaren*

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 14:16   #64
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg må holde meg unna sånne lusetråder, nå klør det overalt!!

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 14:34   #65
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Så vannkopper er bedre enn lus

Tusen ganger. Enda man kan dø av vannkopper. Det sier litt!

Gammel 05-06-07, 17:11   #66
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sier meg enig her.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 19:28   #67
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan gjerne sende noen hitover. *starter smittering*

Gammel 05-06-07, 21:45   #68
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Dessverre er det ennå noen som forbinder det å ha lus med skam og endog noen som tror at det har noe med urenslighet å gjøre.

Tvert i mot. Lusa liker seg best i rent hår, mens uvasket hår er mindre fristende, fikk jeg høre i dag.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 22:22   #69
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Tvert i mot. Lusa liker seg best i rent hår, mens uvasket hår er mindre fristende, fikk jeg høre i dag.

De hopper ikke, lusene, de kravler. De har effektive bakbein med haker på, og smetter mellom hårstråene og bruker kryssende hårstrå som fraspark. Skittent hår har mer friksjon, og hindrer dem i å kravle like enkelt som i rent og glatt hår. Derfor får de lagt mer egg i rent hår, fordi de rekker over et større område.

I'm on a roll today...

Gammel 05-06-07, 22:28   #70
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det stemmer det men som jeg nevnte så er det faktisk noen enda som tror det har noe med urenslighet å gjøre. Og det er jo helt feil.

Synd det fortsatt svirrer slike fordommer.

Vurderer å slutte å vaske håret

Gammel 05-06-07, 22:35   #71
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

De hopper ikke, lusene, de kravler. De har effektive bakbein med haker på, og smetter mellom hårstråene og bruker kryssende hårstrå som fraspark. Skittent hår har mer friksjon, og hindrer dem i å kravle like enkelt som i rent og glatt hår. Derfor får de lagt mer egg i rent hår, fordi de rekker over et større område.

I'm on a roll today...

Nå begynte jeg å klø.
Men jeg tror det bare er myggstikk.

Gammel 06-06-07, 09:30   #72
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Det har gått lus både i bhg og på sfo og på skolen flere ganger. Barna mine har langt hår, men har aldri fått lus så langt.

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 09:57   #73
Michelle
X First Lady

Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Det har gått lus både i bhg og på sfo og på skolen flere ganger. Barna mine har langt hår, men har aldri fått lus så langt.

Vi har også opplevd dette både i barnehagen til storesøster og på skolen og nå i barnehagen til minstejenta for andre gang og ikke opplevd det på oss selv eller venners barn.
Men nå har et par av minstejentas beste lekekamerater i bh fått besøk av dette dyret og derfor har det brutt ut en smule hysteri hos meg

Gammel 06-06-07, 10:04   #74
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har også opplevd dette både i barnehagen til storesøster og på skolen og nå i barnehagen til minstejenta for andre gang og ikke opplevd det på oss selv eller venners barn.
Men nå har et par av minstejentas beste lekekamerater i bh fått besøk av dette dyret og derfor har det brutt ut en smule hysteri hos meg

Jeg trodde ikke at min datters venner hadde hatt lus da hun fikk det. Jeg ringte til og med til et par mødre for å si fra at datteren min hadde fått det. Begge takket for at jeg ringte, men sa ingenting om at deres jenter hadde hatt lus. Etterhvert kom det fram, via datteren min og venninnene, at de hadde hatt lus. Datteren min hadde vært på overnatting hos begge to på den tiden de hadde hatt lus.

Gammel 06-06-07, 10:08   #75
Michelle
X First Lady

Standard

Jeg trodde ikke at min datters venner hadde hatt lus da hun fikk det. Jeg ringte til og med til et par mødre for å si fra at datteren min hadde fått det. Begge takket for at jeg ringte, men sa ingenting om at deres jenter hadde hatt lus. Etterhvert kom det fram, via datteren min og venninnene, at de hadde hatt lus. Datteren min hadde vært på overnatting hos begge to på den tiden de hadde hatt lus.

Huff sånnt er irriterende.
Og du tar frem et viktig poeng og nok et eksempel på at det fortsatt svever en liten skam over det å ha lus og endel velger å ikke si i fra.
På en måte utrolig egoistisk.

En burde sjekke ut sine barn jevnlig og iallefall før overnatting osv.

Gammel 06-06-07, 10:19   #76
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Det er dette som irriterer meg mest. Da vi fikk lus sendte vi også melding eller ringte til foreldrene til barna som våre barn leker sammen med. Det ser jeg på som en selvfølge. Men jeg har nå lært at mange holder dette skjult både for omgangskrets OG barnehage. Her er det mange fordommer som skulle vært bekjempet.

En annen ting som irriterer, er de foreldrene som ikke en gang gidder å sjekke barnet sitt. "Nei, slike ting får vi ikke hos oss" var en av kommentarene vi fikk på vår varslingsrunde.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 10:20   #77
Jessica
Pauset

Standard

Huff sånnt er irriterende.
Og du tar frem et viktig poeng og nok et eksempel på at det fortsatt svever en liten skam over det å ha lus og endel velger å ikke si i fra.
På en måte utrolig egoistisk.

En burde sjekke ut sine barn jevnlig og iallefall før overnatting osv.

Ja, det er irriterende. Jeg ringte kun for å informere slik at de fikk sjekket jentene sine. Den ene mora virket sjokket når jeg ringte for å si det. Tror hun syns jeg var litt merkelig som ville fortelle noe sånt, men det ser jeg på som hennes problem. Jeg gjorde det jeg følte var riktig. Hun hadde nok, som du sier Nelle, en skamfølelse rundt dette. Jeg håper at foreldre i barnehage og skole idag har en annen holdning til det. Det har jo vært mye informasjon rundt dette. Men gamle holdninger tar tid å vende....

Gammel 06-06-07, 10:23   #78
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

"Nei, slike ting får vi ikke hos oss" var en av kommentarene vi fikk på vår varslingsrunde.

Å fy søren! Er det mulig ??!! Da føler man seg virkelig høy i hatten.

Flott at dere tok ansvar. Kanskje disse foreldrene skjønner etterhvert at det var det eneste riktige. Samtidig så kan vi jo være litt slem og håpe at barna deres får litt lus, bare bittelitt..... Men da ringer de nok ikke til deg

Gammel 06-06-07, 10:32   #79
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne tråden var ekkel!

Det går lus på skolen her nå og jeg klør like mye i hodet hver gang det ligger lapp om lus i sekken. Heldigvis har vi ikke hatt det og jeg håper vi slipper. Ikke pga skam, for jeg vet at det ikke har noe med urenslighet å gjøre. Men det er rett og slett ufyselig og ekkelt å høre om. Det irriterer meg litt at ikke alle tar det alvorlig, for skolen blir jo aldri kvitt det.

Husker en historie jeg hørte for noen år siden, da det å ha lus var forbundet med stor skam (tror det var på 80 eller 90 tallet).
Det hadde vært påskeferie og ungene kom tilbake på barneskolen. En av guttene kom inn i klasserommet. Han tar av seg lua, viser fram et barbert hode og forklarer med høy, kjekk stemme: "Dere skjønner, vi har hatt lus hos oss i påska".

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 20:36   #80
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i kommunen nå er det reine epidemien og i kveld fant jeg lus på jentungen for andre gang på bare litt over en måned. Det var hyl og skrik og protester på å ta lusekur, men ingen bønn. Vi hadde nok igjen fra forrige gang til å ta første behandlinga i kveld.

Jeg blir så forbanna på de sløvingene som ikke gidder å sjekke og ta ansvar som sørger for at vi andre får smitten i hus om igjen og om igjen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:33.