Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-15, 18:39   #81
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Jeg elsket gårsdagen!

Et grep fra i fjor; ungene fikk gå opp til skolen alene etter skoletoget, mens jeg skiftet til bunad. Da vi kom opp dit fikk vi skravlet litt, sånn type 5-10 minutter, så var ungene ferdige og vi kunne dra.

Resten av dagen er travel, på en god og hyggelig måte. Ungene koser seg, vi spiser god mat, vi har det hyggelig sammen. Da har vi det bra.

Gammel 18-05-15, 18:47   #82
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg varierer mellom "Tolerabelt" til "Stressende og kjedelig"

Jeg blir ikke spesielt rørt eller synes det er en fantatisk måte å feire en nasjonaldag på, jeg synes derimot det er på kanten selvforherligende og lite inkluderende.

Det er dette jeg også føler. Men å si det høyt... ja DET skaper furore altså...

Jeg synes byen (Oslo) er full av folk som dytter og skubber og er ekstremt opptatte av seg selv - hva DE skal få med seg og hva DERES barn skal se/ gjøre/ spise. Alle er sure og stressa og skal ha med seg mest mulig. Folk sniker i køer og tråkker på føttene til hverandre.

1.mai derimot er en utrolig flott dag. Da viser folk omsorg, solidaritet og raushet. Kan ikke si jeg har sett så mye av det på 17. altså.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 18:49   #83
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje det er Oslo det er noe galt med?

:dukker:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 18:55   #84
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Vel, nå er ikke Esme i Oslo da. Og det er nok av folk i tråden som er uenig med Cumulus, så jeg tror ikke det, gitt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 18:55   #85
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det er jo rimelig tett med folk i Bergen på 17.mai også
Eg har derfor unngått sentrum sidan eg fekk barn. Men no begynner dei å bli så store at eg har planar om å begynne å sjå Hovedprosesjonen igjen.
Hadde eigentlig tenkt å reise inn med eldste i år, men så var det så surt og kaldt at eg droppa det.

Gammel 18-05-15, 19:06   #86
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Det er jo rimelig tett med folk i Bergen på 17.mai også
.

Det vil jeg tro, men jeg er ikke gal nok til å dra inn til sentrum.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 19:11   #87
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri vært særlig glad i 17.mai ... Store folkemengder og masse leven blir jeg sliten av. Nå slipper jeg heldigvis det all den tid jeg bor i ytlandet.
Men om jeg nå skulle bestemme meg for å flytte tilbake skal jeg nok klare å gjøre det til en OK dag for meg selv og jentene.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 20:19   #88
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig glad i 17. mai. Det eneste kjipe er mannen som så til de grader misliker arrangementet på skolen og ikke klarer å fake fornøyd... Det irriterer meg like mye hvert år og jeg koser meg nesten mer om han er hjemme og ikke på skolen. Og skolearrangementet er obligatorisk så lenge vi har korpsbarn.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 20:30   #89
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt uenig med Cumulus. Jeg synes generelt alle smiler, om enn litt travelt, man flytter seg for hverandre når andres skole kommer, folk har pyntet seg i finstasen, barna skiphopper og synger og fekter med flagg. Vi møter masse kjentfolk, jeg får is og kaffe. Så lenge jeg holder meg unna t-banen hjemover, er jeg hæppisnæppi.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 20:45   #90
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes dagen er fin.

Vi spiser god frokost hjemme, som regel uten gjester. Kler oss og drar ned til toget og arrangementet her på skolen. Toget går klokken 11, så det er ikke stress. Går i toget med skole og barnehage. Henger på skolen der det er leker, kaker, venner, is osv. Det eneste som kan ødelegge er om det regner, for da er det ikke plass til alle innendørs, og det blir litt kaos. Når det er ferdig der nede rundt klokken 14, så drar vi hjem. Etterpå drar vi kanskje inn til sentrum for borgertog, russetog og slikt. Eller vi lar være og har gjester istedet. I år dro vi hjem til nydelig mat og dessert og avslapping med besteforeldre og oldemor.

Gammel 18-05-15, 20:59   #91
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

I år syns jeg faktisk det var litt pesete, og det er jeg litt lei meg for. Jeg er i utgangspunktet fryktelig sliten av hverdagen for tiden, og tror det gjorde at det ble slik.

Er jeg like sliten neste år blir det buffét på hotell, og ikke familiemiddag hjemme i alle fall.

Gammel 18-05-15, 21:03   #92
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

17. mai er jeg glad i!

Feiringen i en middelstor by er ikke klaustrofobisk, ungene møter ikke før rundt ti på skolen om morgenen og vi har ikke hektisk program - kun toget og familiebesøk på ettermiddagen til pølser og bløtkake.

Gammel 18-05-15, 21:07   #93
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er en fantastisk flott dag! Har et korpsbarn som skulle leveres til revelje 0645, men å stå opp den dagen og pynte utenfor med flagg etter at hun var levert var jo bare ekstra koselig. Ja, det gikk i ett siden korpset har stort arrangement der toget starter og slutter. Det betyr at jeg måtte stå der et par timer, men med de summene vi fikk inn ble det en helt grei dugnad. Vi slipper lett resten av året. Folk var blide og høflige, pengene satt løst og alt var bare greit. Det var kaldt og surt, men da gjelder det å kle seg.

Barna har gledet seg lenge til denne dagen, særlig musikanten, stas å få vise seg skikkelig frem. I år var de eneste korps i barnetoget (de går i bydelen, ikke i sentrum), noe som gjorde at de fikk ekstra mye oppmerksomhet. De er også eneste korps med drilltropp her i byen.

Vi fikk vært på skolen, liten skole så der traff vi mye kjentfolk slik at det ble skikkelig hyggelig for alle. Barna løp rundt med venner og var på aktivitetene og fikk mange fine premier.

Eldste måtte spille i borgertoget, så dermed måtte vi til byen i år. Litt sure miner for det, men en flott opplevelse det også. De var eneste skolekorps i det toget. Yngste fikk mange russekort, så da var det ikke så ille med bytur likevel.

Jeg innser at våre 17. mai'er vil bli like så lenge hun fortsetter i korpset. Det eneste som nok vil endre seg er at vi dropper det "obligatoriske" besøket på skolen med leker når de blir litt eldre. Da ser jeg for meg å dra til byen og spist buffet på hotell før borgertoget.

Gammel 18-05-15, 21:25   #94
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker 17. mai og neste år skal jeg like det enda litt mer for da har jeg ikke hovedansvaret for arrangementet på skolen. Ikke at jeg har noe å gjøre på selve dagen, men er litt smånervøs for at ett eller annet er glemt av, som i fjor når det ikke var ordnet med premeier til lekene og vi føyk rundt på søndagsåpne butikker og kjøpte godteri.

I går gikk vi ut døra kl. 9.45 for å rekke barnetoget. Så var det tog, park med taler og is før vi går rett til skoleplassen som ligger vegg i vegg med parken toget stopper i. 13-åringen jobbet dugnad for fotballen og solgte is og brus i parken. Siden det var så fint vær i går ble vi sittende der å prate i to timer, ungene så vi ikke for hele tiden. Etter det dro vi ut og spiste middag før ungene skiftet klær til borgertoget. Jeg gikk sammen med fotballaget til eldste i år, første gang jeg har gått i borgertoget faktisk. Etter borgertoget var det rett hjem, av med bunad og innta sofaen. Så lå vi henslengt på hver vår sofa og spiste kake

Gammel 18-05-15, 21:32   #95
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg har aldri vært særlig glad i 17.mai ... Store folkemengder og masse leven blir jeg sliten av. Nå slipper jeg heldigvis det all den tid jeg bor i ytlandet.
Men om jeg nå skulle bestemme meg for å flytte tilbake skal jeg nok klare å gjøre det til en OK dag for meg selv og jentene.

17 mai i London er stas, da - det er jo ikke så langt fra deg? De årene jeg bodde i England var jeg alltid i London på 17 mai. En smak av Norge med barnetog og bunader i parken.

Pre-barn var det alltid full fest på en pub i Covent Garden (Punch and Judy's? Husker ikke), med barn holdt vi oss til moroa på dagtid, og spiste en god middag ute etterpå. Noen av de fineste 17-mai minnene jeg har i voksen alder.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 21:43   #96
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg elsker 17. mai, liker at alle pynter seg, at alle er glade og sier gratulerer med dagen - enten de er født i Norge eller Nederland eller Iran. Vi har liste stress og holder oss stort sett innenfor skolekretsen, med spleisefrokost (dog var vi alene i år) og spleisemiddag/koldtbord og barn som løper og voksne som tar av bunadsko.

Elsker gleden til Lille når hun ser at toget kommer nærmere og nærmere og hun finner venninner i barnehagetoget bakerst og de går hånd i hånd og stråler og ler. Elsker Junior som vinker det han kan når han passerer, og gleden de har ved å spise så mange is de vil (og likevel blir det liksom sjelden mer enn 3 stk). Liker skolen vår som er relativt flerkulturell, der folk går med de nydeligste drakter fra mange land, jeg liker at jeg handler kake av en pappa fra Afghanistan og at barna med kinesiske foreldre har på seg bunad og at den nydelige vietnamesiske piken i Juniors klasse går i gule silkeklær fra hjemlandet.

Jeg synes 17. mai er en herlig dag, og syntes tilsvarende før jeg fikk barn og hadde timeslange champagnefrokoster. Om noen år blir det en del dugnad, men det avskrekker ikke veldig synes jeg, slik det organiseres her vi bor.

Gammel 18-05-15, 22:03   #97
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg liker 17.mai godt - men vi har en veldig lavterskelfeiring.
Vi går i tog (oppmøte 1045 - tar fem minutter å gå til oppmøteplass) - roper hurra, går hjem og ser på film, spiser mat (nybakte rundstykker var det i år) og gir barna fri tilgang til fryseren som er fylt opp med is - Så drar vi til enten min bror eller til et vennepar og spiser mat og kake før vi drar hjem.

Det jeg ikke liker ved 17.mai i år er at det er hverdag etterpå. Ikke at hverdager er så fryktelige, men det har vært godt og kunne vært oppe litt lenge og slappet mer av i forhold til leggetid og sånn.
I tillegg er 17.maitoget vårt et lite pisletog som ikke skaper et snev av høytidssteming - de går tre og tre på gangveien. det er to korps (små sådan), tre skoler og sikkert dobbelt så mange barnehager. Barnehagene hører ikke korpsmusikken en gang. Det er dødstrist! .- I fjor gikk vi i midtbyen - jeg elsket det. Jeg sitter i FAU og fremsnakker det som besatt for en annen gang også.

Går dere ikke i byen? Jeg trodde alle skolene gikk i toget i byen jeg .

Jeg liker 17.mai, men i går var første gang med skolebarn, og det å nå skoletoget var nytt for oss . Travelt, men tog er nå liksom essensen av 17. mai og vi hadde greit vær så det hadde visst vært knall for mann og barn som gikk i toget! Kaker og kaffe hos foreldrene mine mellom tog er tradisjon og ellers droppet vi å lage middag til fordel for kinesisk take-away i år og det angrer jeg ikke på.

Det jeg liker aller minst er at organiseringen av togene er så blæh i Trondheim. Det er alt for kort tid i mellom dem (det er tre) og man blir traskende i byen hele dagen om man vil få dem med seg, og det er trasig. De skulle lært av hjembyen min der det er et lite hav med tid mellom slik at familielunsjer og kakekalas blir arrangert i mellom.
Vi så deler av første og deler av siste tog i år (og det skulle vi selvsagt droppet hadde det ikke vært for at min eldste synes russ er fantastisk- russen har tydeligvis forlatt det å melde n o e, til fordel for tranceparty i gullmaling), men det er jo egentlig det midterste toget som er gøy. Etter dette hadde min mellomste fått helnok av 17.mai. Jeg og Sønnemannen dro alene på skolen og arrangementet der, mens Rochermannen tok de to minste med hjem. Der var det hyggelig, masse folk og mange unger!

Gammel 18-05-15, 22:06   #98
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Egentlig er jeg glad i 17. mai, men jeg ser jo at jeg ikke skal ha noe særlig med ansvarsområder før jeg blir grinete. I år har jeg båret fane, det var ikke gøy i blesten.
Her vi bor er et tog ca klokka 9, og så er det aktiviteter på skolen umiddelbart etterpå. Jeg skulle veldig gjerne hatt et par-tre timer imellom der. Det er liksom ikke rom for noenting annet enn å følge strømmen, og så er alt ferdig og det er altfor mange timer igjen til leggetid.

Gammel 18-05-15, 22:08   #99
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke tog er det, Vianne?

Her i byen er det tog hhv kl 9/10, 13 og 16. Jeg har inntrykk av at folk flest dropper toget kl 13 og spiser lunsj og går på arrangementer mellom første og siste tog.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 22:12   #100
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvilke tog er det, Vianne?

Her i byen er det tog hhv kl 9/10, 13 og 16. Jeg har inntrykk av at folk flest dropper toget kl 13 og spiser lunsj og går på arrangementer mellom første og siste tog.

Barnetog 09.45, borgertog 13.05 og russetog klokken 16. De to første varer såpass lenge at det i realiteten ikke er mye tid i mellom til spising etc. Vi pleide å dra til byen til borgertoget, men nå må vi jo endre den rutinen i "noen" år fremover.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:01.