Sv: Følelsen av fattigdom
Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.
Hvis du går til boligannonsene i Finn.no, og går til tabellen under kart, og velger les mer, kommer du til Nabolagsfakta som Finn.no har satt sammen av flere kilder. Eksempler.
Mitt nabolag har 70% eneboliger, 4% rekkehus, og 26% annet, det siste må være oss som bor i delt bolig. 71% har inntekt over 300 000,-, og 57% har høyskoleutdanning.
Gressbanen/Holmen har 24% med inntekt over 800 000,-, 5% for landet totalt. 50% enebolig, 11% rekkehus, 11% blokk, resten annet.
Øvre Prinsdal har 5% enebolig, 43% rekkehus, 42% blokk, resten annet.
42% har inntekt over 300 000,-, 39% har høyere utdanning.
Ja, det var noe i den retningen jeg tenkte. Beklager at jeg var så kort, men jeg fullførte ikke tanken min. Fremfor å synse om sammensetningen i et nabolag. Jeg tror Polyanna bor i et helt annet strøk enn for eksempel Søndre Nordstrand, og det kan være lett å tenke at de rundt deg er mindre homogene enn de faktisk er. "Her bor det alle typer mennesker", ja det er jo ikke usant, men alt i nærmiljøet vil påvirkes om mange har høy utdannelse, flere tjener over snittet og de færreste lever av over 50 % stønader fra det offentlige. Det skjer noe på alt fra nærskolen, barnehagen, FAU og hva har du og det påvirkes av dette. Mener jeg å observere fra min flytt.
|