|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Tror du på hjelpere? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
67 | 38,29% |
Nei |
75 | 42,86% |
Vet ikke |
33 | 18,86% |
Deltakere: 175. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
By the Sea
|
![]() Sv: Tror du på hjelpere?
Jeg skjønner ikke hvorfor mange mener at det skulle være noen motsetning mellom vitenskap og åndelighet.
Jeg har et åndelig syn på tilværelsen - og jeg kaster slett ikke bort noe tid på å ha det perspektivet!
![]() |
#144 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tror du på hjelpere?Så mye vondt man hører om som skjer rundt i verden, så kan det umulig finnes hjelpere.
![]() |
![]() |
#146 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Det skjer vel like mye godt som det skjer vondt. Det skjer ufattelig mye godt og positivt i verden også.
![]() |
#148 |
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Tror du på hjelpere?Nei.
![]() |
#150 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tror du på hjelpere?Ja, jeg tror at jeg tror. Jeg ønsker veldig sterkt at de finnes, for jeg liker tanken på at det er noen som passer på meg. Noen jeg kan be om hjelp hvis jeg bare finner ut hvordan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Glamorøs
|
Jeg mener ikke at de som tror på overnaturlige ting nødvendigvis kaster bort tiden sin, men er bombesikker på at jeg, som ikke tror på noe som helst overnaturlig, ikke har et kjedeligere, fattigere liv enn de som tror. Det du siterte var et direkte svar på en påstand om at å ikke tro på noe etter døden må være kjedelig.
![]() |
#152 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Tror du på hjelpere?Jeg ser at jeg har svart i denne tråden tidligere, men vet ikke helt hva... Jeg svarer igjen jeg.
![]() |
#153 |
Leser
|
Einstein var jøde. Jeg vet ikke hvor religiøs han var. Jeg har sett han blitt nevnt som panteist (en som tror at Gud er i alt og alt er Gud) eller som en deist (en som tror på en gudommelig skapelse, men ikke på en gudommelig inngripen). Hvordan ville, til sammenligning, biljardkulebevegelsen vært i klassisk fysikk? Hvis biljardbordet har hull i hjørnene vil en klassisk kule før eller senere treffe et hull og falle nedi. I kvantefysikken vil en helt bisarr situasjon oppstå - nemlig at deler av kula forsvinner i hullene mens deler av kula forsatt er oppe på bordet! Denne forståelsen av tilstandsfunksjonens betydning var så vanskelig å akseptere for Scrödinger at han oppfant sin berømte "katt", nærmest som en vits: Hvis en katt plasseres i en boks sammen med en bit av et radioaktivt stoff*, må tilstandsfunksjonen for katten beskrives som en sum av to tilstander, død og levende. Slik kan man tenke seg at katten kan registreres som død i det ene øyeblikket og som levende på et senere tidspunkt. Det er forøvrig verdt å merke seg at det er viktig for tankeeksperimentets gyldighet at det er en kvantemekanisk prosess som styrer skjebnen til katten. (Heldigvis dreier det seg bare om et litt groteskt tankeeksperiment, Schrödinger var ingen kattemishandler på ordentlig!)
![]() |
#154 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Tror du på hjelpere?Intil det motsatte er bevist, så tror jeg på hjelpere, og på mye annet mellom himmel og jord som mennesket ikke kan oppfatte. Med tid og stunder vil også de mest skeptiske åpne øyne og sinn for det vi til nå ikke vet så mye om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Oi, får en hyggelig omgangstone vi har her på forumet, gud hjelpe.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tror du på hjelpere?Nja, jeg tror ikke på hjelpere som beskrevet i artiklen. Men samtidig vet jeg at det finnes mennesker som har andre evner enn meg, som kan se ting jeg ikke ser - så jeg kan ikke avskrive det som tull. Men nei JEG tror ikke på det... |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Helt vanlig
|
Nei, det var ikke en påstand fra min side. Da må du lese en gang til.
![]() Sist redigert av Mani : 30-06-07 kl 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Come what may...
|
![]() Sv: Tror du på hjelpere?Jeg tror på hjelpere og at det finnes mye mer mellom himmel og jord enn det vi aner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Glamorøs
|
Beklager, det hørtes kjedelig ut for deg. Jeg ser ikke den helt store viktige forskjellen på
og
![]() |
#160 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Tror du på hjelpere?Min såkalte hjelper må være veldig, veldig slapp og giddaslaus. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|