Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-17, 10:51   #10
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Hvis man skal inkludere psykisk helse og livskvalitet i helsebegrepet så vil det jo ha litt å si om man liker å trene/være aktiv også.

Hvis overvekt hindrer deg i å være aktiv/leke med barna/dra på fjelltur og andre ting du har lyst til å gjøre, så forringer det jo livskvaliteten. Eller hvis vekten påfører deg smerter i rygg, hofter eller knær.

Hvis man ikke kan fordra å trene og sliter seg på trening gang på gang og bebreider seg sjøl for å ikke oppnå de resultatene man ønsker så er jo ikke det av det gode heller. Kjenner noen i kategorien treningsnarkoman, som pisker seg sjøl, jager etter forbedring og er en pest og en plage for omgivelsene sine om de ikke får sin daglige treningsøkt, ikke av det gode det heller.

Dette er jeg veldig enig i. Selv er jeg en person med lavt stressnivå, jeg ligger på sofaen jevnt og trutt. Jeg tror på mange måter det er vel så bra både for meg og barna, som at jeg skal gjøre noe jeg virkelig ikke liker flere ganger i uka, skvist inn i familiens allerede trange timeplan.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:42.