Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-07, 00:08   #61
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du trenger ikke late som om jeg påstår at du er en enkel sjel av den grunn, for det er ikke det jeg sier.

Glemte å skrive at det var ironisk ment. Jeg oppfatter overhodet ikke at du mener jeg er en enkel sjel he he......

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 00:10   #62
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ironi' -en (fra gr eironeia 'forstillelse') det å si det motsatte av det en mener på en slik måte at ens virkelige mening skinner igjennom forfatterens spesialvåpen er sylkvass logikk og finslipt i- / skjebnens i- uventet tilfelle som synes å finne sted for å spille en et puss

Sånn i tilfelle noen ikke forstår din bruk av fremmedord, Jessica.

Gammel 22-07-07, 00:13   #63
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

ironi' -en (fra gr eironeia 'forstillelse') det å si det motsatte av det en mener på en slik måte at ens virkelige mening skinner igjennom forfatterens spesialvåpen er sylkvass logikk og finslipt i- / skjebnens i- uventet tilfelle som synes å finne sted for å spille en et puss

Sånn i tilfelle noen ikke forstår din bruk av fremmedord, Jessica.

Det var for å spille et lite puss...... som om jeg tok meg nær av det osv.....

Gammel 22-07-07, 00:16   #64
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fint at du finner ut av hva du mener ved hjelp av fremmedordboken. Well done. Ops. Du kan vel engelsk?

Gammel 22-07-07, 00:17   #65
Jessica
Pauset

Standard

Så fint at du finner ut av hva du mener ved hjelp av fremmedordboken. Well done. Ops. Du kan vel engelsk?

Jeg trengte ikke fremmedordboken

Gammel 22-07-07, 00:18   #66
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Men du glemte tegnsettingen.

Gammel 22-07-07, 00:20   #67
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg vet veldig godt at det ikke er vanlig å ha særlig med statistikkunnskaper med mindre man har studert statistikk spesielt.

Er ikke statistikk et fag man har på omtrent alle høyere utdanninger? Å kunne lese statistikk er jo avgjørende i så godt som alle studieretninger.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 00:23   #68
Jessica
Pauset

Standard

Men du glemte tegnsettingen.

Gammel 22-07-07, 01:12   #69
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Er ikke statistikk et fag man har på omtrent alle høyere utdanninger? Å kunne lese statistikk er jo avgjørende i så godt som alle studieretninger.

Javisst. Det betyr ikke at de fleste faktisk kan det.

Gammel 22-07-07, 01:20   #70
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Positivt

Ja, det er da ikke et norsk ord noe mer enn f.eks. "kausal" er det.

Gammel 22-07-07, 11:27   #71
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er litt pussig at mange definerer fremmedord som "ord jeg ikke kan".

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 11:28   #72
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klage klage...Jeg forklarte det jo, jeg? Kl. 21.30.

Det er lurt å lære seg forskjellen på korrelasjon og kausalitet, selv om man ofte vil føle seg ganske alene.

Gammel 22-07-07, 11:37   #73
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Men det er jo akkurat det jeg sier i de tidligere innleggene mine. Det er jo åpenbart at det er en korrelasjon (altså "noe som opptrer sammen" jeg antar at det faktisk var det du mente og ikke kausalitet – "noe som følger av noe annet" – fordi det er ikke åpenbart, selv om man naturligivs ikke kan bevise at det ikke er slik).

Javisst. Jeg var litt trøtt i går. Selvfølgelig. Jeg må lære meg å ikke uttale meg om noe når jeg burde vært i seng. Jeg tror det var "på den sikre siden snarveien" min som kom til.

Og i den sikre siden snarveien min, så er det slik at: Så lenge man har en utvikling, og man ikke kan alltid vite på forhånd hvem som reagerer hvordan, og endel mennesker er sårbare, og man vet at hasj er et skritt på veien videre til tyngre stoffer, så er det jo på en måte en årsakssammenheng i mitt hode, og den årsaken til at man går videre, den kan man kontrollere, - ved å ikke å prøve i utgangspunktet (fordi det kan være årsaken til at man går videre).

Better safe than sorry.

Gammel 22-07-07, 11:37   #74
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg flyttet på hybel 15 år gammel og var langt fra moden til det. 16 år gammel prøvde jeg hasj på en fest en gang sammen med venninnegjengen. Samtidig tok jeg en stygg hjemmelaget tatovering som jeg sliter med ennå. Det var vel for å "hevde" seg, være litt tøff, men det var galskap.
Det ble med den gangen. Ingen i venninnegjengen prøvde det senere og de har skikket seg vel alle sammen.
Heldigvis appelerer ikke rus til meg i det hele. Jeg drikker veldig sjelden, tar en flaske rød eller hvitvin i godt selskap og er dårlig dagen etterpå.

Ungdomsopprøret varte den kvelden og jeg må nesten få med at jeg rørte ikke alkohol før jeg var myndig.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 11:40   #75
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Herregud, hvilken retning dette tar.

Og jeg som har tilstått min synd.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 16:06   #76
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en del som sier at de aldri, uansett, skal prøve det som går inn under betegnelsen narkotika.

Jeg er interessert i å høre hvilke grunner som vektlegges her. Er det fordi det er ulovlig? Farlig?

Jeg leste "Å være ung er for jævlig" og "Tankene mine får du aldri" i 12-13 års alder og ble vel kurert for en hver lyst til å prøve noe som helst da tror jeg. Jeg tror det at det i mine øyne er farlig og sløvende er langt viktigere enn at det er ulovlig.

Jeg har vel i grunnen aldri hatt stort behov for å ruse meg i det hele tatt og rørte knapt alkohol før jeg var 18 heller.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 16:18   #77
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å komme tilbake til saken:

Jeg tror ikke jeg noen gang kommer til å prøve narkotiske stoffer, fordi jeg vet hvor lett jeg blir avhengig. Jeg vet hvor intenst jeg kan ønske meg å flykte fra virkeligheten, og jeg vet at bare å lese om hvordan andre oppfatter heroinrusen gjør at noe i meg higer etter å oppleve den. Ergo holder jeg meg unna.

Samtidig har jeg sett på altfor nært hold hvordan både lett og tung rusmisbruk arter seg. Bieffektene av "den ultimate rusen" er ikke like fristende som rusen i seg selv.

Ellers elsker jeg å lære nye ord, og gleder meg over å kunne føye kausalitet til listen i dag!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 16:21   #78
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

For meg er det at det er ulovlig grunn nok til å la være. Er det lovlig andre steder så ser jeg ikke bort i fra at jeg tar meg en joint.

Andre, sterkere stoffer, har jeg ingen interesse i å prøve. Det er vel en blanding at det er farlig og ulovlig, at jeg lar være.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 16:30   #79
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg har forresten prøvd det ene og det andre og uansett hvor deilig det har vært, så er det en periode av livet mitt som er pre-noe-særlig-ansvar og ergo ikke noe det kunne falle meg inn å gjøre nå som jeg har barn.

Jeg har aldri forsøkt hallusinogener eller heroin, for meg er det farlig. At det er ulovlig bryr meg midt bak, jeg gjør som jeg vil med min egen kropp.

Gammel 22-07-07, 16:31   #80
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri forsøkt hallusinogener eller heroin, for meg er det farlig. At det er ulovlig bryr meg midt bak, jeg gjør som jeg vil med min egen kropp.

For min egen del er jeg ikke interessert i å komme i trøbbel for noe jeg kunne vært foruten. Så viktig er det nemlig ikke.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:09.