Sv: Et godt eksempel på fattigdom?
Jeg har organisert et kulturtilbud som holder høy kvalitet, men er aldeles gratis i begynnelsen og etterhvert koster 500 kr. halvåret. Her finner vi noen fattige. Det er ikke krav til utstyr eller drakter, det ordner vi, og alt rundt opplegget skal være gratis. Jeg jobber også nå med å få inn noen som skal være ressurser, følge, hente, fikse og hjelpe der vi ser det trengs. Utfordringen er å gjøre dette så "tralala"-casual at ingen merker noe som helst.
Det er dessuten sjukt viktig at de som KAN betale kontingenten gjør det uten å klage, ettersom vi da kan ha mulighet for å "glemme" å purre på kontigenten til dem vi vet ikke kan. Jeg kjenner folk i idretten her og jeg vet de gjør det samme. Skaffer noen sko, ordner noen leggskinner, passer på at den skjeve kjøreordningen ikke går ut over ungen. Det krever årvåkne og kloke voksne, man må være på, men på en forsiktig måte som ivaretar folks verdighet.