Sv: Re: Sv: Harry Potter og føniksordenen - Hva tycks?
Jeg var og så den i går, og er i det store og hele godt fornøyd. Som alltid mener jeg jo at forholdet mellom bok og film er omtrent som forholdet mellom sjokoladekake fra Pascal og mariekjeks, men bevares, mariekjeks er da godt det også. :generøs:
Jeg syntes de hadde lagd et godt manus, det var kanskje enklere denne gangen, siden OotP uansett har en del daukjøtt som bok, og jeg syntes de fleste av snarveiene var akseptable. (Jeg mistenker dog – som i film 3 og 4 også – at filmene kanskje blir litt tablåaktige og ugjennomtrengelige for folk som ikke har lest bøkene, men jeg klarer ikke å synes så veldig synd på dem, akkurat. ) Det var mye bra spill, Imelda Staunton var en grøssefæl Umbridge, Emma Thompson kunne med fordel fått mer tid på lerretet med sin perfekte Sybil Trelawney, og Helena Bonham-Carter var herlig, kaklende gal som Bellatrix. Rupert Grint har enten blitt en bedre skuespiller eller så er han godt klippet, for jeg fikk ikke grøsninger av ham en eneste gang. (Emma Watson, derimot. )
Men jeg ble ikke helt grepet av slutten. Det må da være ett eller annet galt med filmen når man ikke blir lei seg i det hele tatt når Sirius dør? Selv om man visste det fra før?
|