|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Re: Sv: Harry Potter og føniksordenen - Hva tycks?
Rett meg om jeg tar feil, men jeg tror egentlig denne filmen er mest "spennende" for de som har lest boka. Den er veldig dyster og ikke så voldsomt "engasjerende" som de andre bøkene/filmene. Jeg husker jeg slet meg litt gjennom boka, men gledet meg til filmen fordi jeg gledet meg til å se det jeg hadde lest, på filmlerretet. Hadde jeg IKKE lest boka, hadde jeg nok ikke likt filmen særlig godt.
![]() |
#22 |
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Re: Sv: Harry Potter og føniksordenen - Hva tycks?Her |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Harry Potter og føniksordenen - Hva tycks?
Jeg har siklet på ham siden første gang jeg så ham (i film 2-3? Husker ikke om han var med i enern). :våt:
![]() |
#26 |
Prematurmamma
|
![]() |
![]() |
#27 |
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Harry Potter og føniksordenen - Hva tycks?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Prematurmamma
|
Fant ut at jeg er gravid dagen etterpå, så jeg skylder på hormonene jeg.
![]() |
![]() |
#30 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Re: Sv: Harry Potter og føniksordenen - Hva tycks?Jeg synes den var helt ok. Min filminteresserte svoger var med meg, og det var interessant aa gore meningen til en som ikke har lest bokene eller sett andre HP-filmer. Han syntes det var alt for mange flashback- og drommesekvenser, og at det ble langtekkelig. Det er jeg enig i. Jeg gir den likevel terningkast 5, eller kanske 4. Ingen av filmene slaar forovrig PoA.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Guardian of the galaxy
|
Lucius? Er ikke det han pappan til han ekle gutten? Han med det lange, lyse håret? Han er ikke mye lekker...
![]() |
#32 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() |
#33 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Harry Potter og føniksordenen - Hva tycks?Kommer fra kinoen nå. Mannen og jeg storkoste oss gjennom hele filmen, til tross for at det manglet mye fra boka. Synes de hadde klart å lage en hel og gjennomført fortelling selv om de nødvendigvis måtte kutte ut og endre på mye. (Er i det tilgivende hjørnet i dag.) Gleder meg til neste film, og selvfølgelig enda mer til sisteboka kommer hit. Sist redigert av Kaija : 21-07-07 kl 08:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
WF: Sausnebbet
|
Jeg synes det er forskjell på flashbacks bare som filmatisk virkemiddel og flashbacks som er helt nødvendige for å fortelle historien som den er. Halve poenget med HP5 er jo koblingen mellom Harry og Voldemort og hvordan Voldemort trenger seg inn i sinnet til Harry. Temmelig mye av dramatikken i boka foregår jo på Harrys innside. Hvordan gjøre det uten slike sekvenser? Sist redigert av Kaija : 21-07-07 kl 08:56. Årsak: Spoilersladdet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Nymotens gammeldags
Helt enig, hele boka handler jo om disse drømmesekvensene. Hadde de kuttet ned på dem, hadde det jo faktisk vært graverende. Det er jo det som er hele handlingen! Men jeg skjønner at det kan virke litt kjedelig og langtekkelig for en som ikke har lest boka.
![]() |
#36 |
kamerat
|
![]() Sv: Re: Sv: Harry Potter og føniksordenen - Hva tycks?Jeg var og så den i går, og er i det store og hele godt fornøyd. Som alltid mener jeg jo at forholdet mellom bok og film er omtrent som forholdet mellom sjokoladekake fra Pascal og mariekjeks, men bevares, mariekjeks er da godt det også. :generøs:
![]() |
#37 |
Fångad av en stormvind
Hvor: Frittgående
Ja, du, det tenkte jeg og, men så tenkte jeg: "Det kan jeg ikke si høyt. Jeg er sikkert blitt gal."
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Harry Potter og føniksordenen - Hva tycks?Her er dere mange Harry Potter kjennere og dere kan sikkert befri meg fra oppgaven med å se gjennom filmene før jeg lar min 98-modell få se de. Han har kun sett film nummer 1 og det gikk relativt greit. (Jeg fikk besøk i sengen natten etter, men han påstår hardnakket at det ikke var fordi filmen var skummel |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Prøver så godt jeg kan :)
Hvor: Bodø
![]() ![]() |
![]() Sv: Harry Potter og føniksordenen - Hva tycks?i forhold til boka sugde den fenomenalt. men har man ikke lest bøkene så var den vell bra. vell ok den sugde vell ikke så mye, men det mangla MYE stoff fra historien! |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Prøver så godt jeg kan :)
Hvor: Bodø
![]() ![]() |
i nr. 2 stor slange |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|