Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Harry Potter og føniksordenen - Hva tycks?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-07, 13:25   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Harry Potter og føniksordenen - Hva tycks?

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

*skrape foten i parketten*

Jeg synnes filmen var kjedelig..
Hadde alt for høyeforventninger...

Men filmer er jo litt bare *magefyll* før siste filmen....

Rett meg om jeg tar feil, men jeg tror egentlig denne filmen er mest "spennende" for de som har lest boka. Den er veldig dyster og ikke så voldsomt "engasjerende" som de andre bøkene/filmene. Jeg husker jeg slet meg litt gjennom boka, men gledet meg til filmen fordi jeg gledet meg til å se det jeg hadde lest, på filmlerretet. Hadde jeg IKKE lest boka, hadde jeg nok ikke likt filmen særlig godt.

Det var helt omvendt med nr. 4, Goblet of fire. Den tror jeg de som ikke hadde lest boka, hadde mest glede av. Jeg savnet altfor mye til å synes filmen var fantastisk.

Gammel 18-07-07, 13:47   #22
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Harry Potter og føniksordenen - Hva tycks?

Her jeg på Iset i hvertfall.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 13:48   #23
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Harry Potter og føniksordenen - Hva tycks?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det var jo med, men det var under en duk så vi fikk aldri se det, bare høre det.

Såvidt, ikke slik det er beskrevt i boken.

Gammel 18-07-07, 13:49   #24
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Harry Potter og føniksordenen - Hva tycks?

Er det bare jeg som synes Lucius er snadder? Han er så herlig arrogant.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 13:53   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg har siklet på ham siden første gang jeg så ham (i film 2-3? Husker ikke om han var med i enern). :våt:
Snape også!

Gammel 18-07-07, 17:48   #26
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Kampscenen mellom Voldemort og Dumbledore på slutten var bare helt utrolig flott laget! Og når Sirius ble trukket inn i sløret i den buen, måtte jeg kvele et hulk, gitt.

Alt i alt syns jeg filmen var kjempebra, tiltross for alt som ble utelatt/forandret.

Men Kreacher burde vært mer viktig. De kunne fint brukt to-tre minutter ekstra på å la Harry "ringe" med floo-pulveret til 12 Grimauld Place for å sjekke om Sirius var der. Savnet også sykehuset og det hylende portrettet.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 17:56   #27
lil'c
Passiv

Standard

Re: Sv: Harry Potter og føniksordenen - Hva tycks?

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Kampscenen mellom Voldemort og Dumbledore på slutten var bare helt utrolig flott laget! Og når Sirius ble trukket inn i sløret i den buen, måtte jeg kvele et hulk, gitt.

Gammel 18-07-07, 17:57   #28
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Fant ut at jeg er gravid dagen etterpå, så jeg skylder på hormonene jeg.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 18:00   #29
lil'c
Passiv

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Harry Potter og føniksordenen - Hva tycks?

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Fant ut at jeg er gravid dagen etterpå, så jeg skylder på hormonene jeg.

Jeg skylder på.. eh.. ammetåken?

(og gratulerer!)

Gammel 18-07-07, 20:21   #30
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes den var helt ok. Min filminteresserte svoger var med meg, og det var interessant aa gore meningen til en som ikke har lest bokene eller sett andre HP-filmer. Han syntes det var alt for mange flashback- og drommesekvenser, og at det ble langtekkelig. Det er jeg enig i. Jeg gir den likevel terningkast 5, eller kanske 4. Ingen av filmene slaar forovrig PoA.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 10:36   #31
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Lucius? Er ikke det han pappan til han ekle gutten? Han med det lange, lyse håret? Han er ikke mye lekker...

( Jeg aner jo ikke hva noen heter kommer jeg på...)

Jeg har siklet på ham siden første gang jeg så ham (i film 2-3? Husker ikke om han var med i enern). :våt:
Snape også!

Snape derimot... Han ser så deilig ond ut.
:Iv'e been naughty, please punish me:

Gammel 19-07-07, 11:25   #32
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Rett meg om jeg tar feil, men jeg tror egentlig denne filmen er mest "spennende" for de som har lest boka. Den er veldig dyster og ikke så voldsomt "engasjerende" som de andre bøkene/filmene. Jeg husker jeg slet meg litt gjennom boka, men gledet meg til filmen fordi jeg gledet meg til å se det jeg hadde lest, på filmlerretet. Hadde jeg IKKE lest boka, hadde jeg nok ikke likt filmen særlig godt.

Det var helt omvendt med nr. 4, Goblet of fire. Den tror jeg de som ikke hadde lest boka, hadde mest glede av. Jeg savnet altfor mye til å synes filmen var fantastisk.

Altså jeg har lest alle bøkerne opp til flere ganger

Derfor har jeg gledd meg til filmen og var "oppspilt"
og derfor ble jeg skuffet...

Sånn er det nesten bestandig når jeg leser bok først så ser film...

Eller når jeg venter på en oppfølger til film 1 så har jeg kjempe høye forventninger og blir kjempe skuffa... blæ

Gammel 20-07-07, 00:54   #33
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Kommer fra kinoen nå. Mannen og jeg storkoste oss gjennom hele filmen, til tross for at det manglet mye fra boka. Synes de hadde klart å lage en hel og gjennomført fortelling selv om de nødvendigvis måtte kutte ut og endre på mye. (Er i det tilgivende hjørnet i dag.) Gleder meg til neste film, og selvfølgelig enda mer til sisteboka kommer hit.

Sist redigert av Kaija : 21-07-07 kl 08:54.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 08:52   #34
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg synes den var helt ok. Min filminteresserte svoger var med meg, og det var interessant aa gore meningen til en som ikke har lest bokene eller sett andre HP-filmer. Han syntes det var alt for mange flashback- og drommesekvenser, og at det ble langtekkelig. Det er jeg enig i. Jeg gir den likevel terningkast 5, eller kanske 4. Ingen av filmene slaar forovrig PoA.

Jeg synes det er forskjell på flashbacks bare som filmatisk virkemiddel og flashbacks som er helt nødvendige for å fortelle historien som den er. Halve poenget med HP5 er jo koblingen mellom Harry og Voldemort og hvordan Voldemort trenger seg inn i sinnet til Harry. Temmelig mye av dramatikken i boka foregår jo på Harrys innside. Hvordan gjøre det uten slike sekvenser?

Sist redigert av Kaija : 21-07-07 kl 08:56. Årsak: Spoilersladdet!
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 09:35   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Jeg synes det er forskjell på flashbacks bare som filmatisk virkemiddel og flashbacks som er helt nødvendige for å fortelle historien som den er. Halve poenget med HP5 er jo koblingen mellom Harry og Voldemort og hvordan Voldemort trenger seg inn i sinnet til Harry. Temmelig mye av dramatikken i boka foregår jo på Harrys innside. Hvordan gjøre det uten slike sekvenser?

Helt enig, hele boka handler jo om disse drømmesekvensene. Hadde de kuttet ned på dem, hadde det jo faktisk vært graverende. Det er jo det som er hele handlingen! Men jeg skjønner at det kan virke litt kjedelig og langtekkelig for en som ikke har lest boka.

Gammel 31-07-07, 14:37   #36
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var og så den i går, og er i det store og hele godt fornøyd. Som alltid mener jeg jo at forholdet mellom bok og film er omtrent som forholdet mellom sjokoladekake fra Pascal og mariekjeks, men bevares, mariekjeks er da godt det også. :generøs:

Jeg syntes de hadde lagd et godt manus, det var kanskje enklere denne gangen, siden OotP uansett har en del daukjøtt som bok, og jeg syntes de fleste av snarveiene var akseptable. (Jeg mistenker dog – som i film 3 og 4 også – at filmene kanskje blir litt tablåaktige og ugjennomtrengelige for folk som ikke har lest bøkene, men jeg klarer ikke å synes så veldig synd på dem, akkurat. ) Det var mye bra spill, Imelda Staunton var en grøssefæl Umbridge, Emma Thompson kunne med fordel fått mer tid på lerretet med sin perfekte Sybil Trelawney, og Helena Bonham-Carter var herlig, kaklende gal som Bellatrix. Rupert Grint har enten blitt en bedre skuespiller eller så er han godt klippet, for jeg fikk ikke grøsninger av ham en eneste gang. (Emma Watson, derimot. )

Men jeg ble ikke helt grepet av slutten. Det må da være ett eller annet galt med filmen når man ikke blir lei seg i det hele tatt når Sirius dør? Selv om man visste det fra før?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 14:43   #37
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Men jeg ble ikke helt grepet av slutten. Det må da være ett eller annet galt med filmen når man ikke blir lei seg i det hele tatt når Sirius dør? Selv om man visste det fra før?

Ja, du, det tenkte jeg og, men så tenkte jeg: "Det kan jeg ikke si høyt. Jeg er sikkert blitt gal."

Gammel 31-07-07, 23:51   #38
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Her er dere mange Harry Potter kjennere og dere kan sikkert befri meg fra oppgaven med å se gjennom filmene før jeg lar min 98-modell få se de. Han har kun sett film nummer 1 og det gikk relativt greit. (Jeg fikk besøk i sengen natten etter, men han påstår hardnakket at det ikke var fordi filmen var skummel ) Men, spørsmålet er altså: Er det noen av Harry Potter filmene en 98-modell ikke bør få se?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 00:04   #39
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)

AvivA sin avatar

Hvor: Bodø
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

i forhold til boka sugde den fenomenalt. men har man ikke lest bøkene så var den vell bra. vell ok den sugde vell ikke så mye, men det mangla MYE stoff fra historien!

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 00:06   #40
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)

AvivA sin avatar

Hvor: Bodø
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Her er dere mange Harry Potter kjennere og dere kan sikkert befri meg fra oppgaven med å se gjennom filmene før jeg lar min 98-modell få se de. Han har kun sett film nummer 1 og det gikk relativt greit. (Jeg fikk besøk i sengen natten etter, men han påstår hardnakket at det ikke var fordi filmen var skummel ) Men, spørsmålet er altså: Er det noen av Harry Potter filmene en 98-modell ikke bør få se?

i nr. 2 stor slange
nr 3. dementorene er jo litt skumle for noen små
nr 4. drager, osv
5nr. vell den var ikke skummel i det hele tatt!

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:46.