Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Koronavirus og ferieplaner

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-20, 14:52   #1
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Veobra, kan Nabobil være et alternativ til å kjøpe egen bil? Jeg har vært fornøyd bruker i fire år. Nå insisterer samboer på e-golfen til ei hytte 63 mil unna. Det går vel. Men liten plass til bagasje.

Jeg sjekket nabolaget og det er mange rett i nærheten. Jeg trodde ikke det var noe her i utkanten. Jeg blir så fryktelig redd for å skade bilene, så jeg er usikker på om vi tør. Kjekt at det er så nært uansett

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Bør du på Østlandet kan du muligens låne bil av oss noen dager.

Tusen hjertelig, det var utrolig generøst av deg. Vi kan låne bil innimellom, så vi er ikke helt uten. Dessuten er jeg som skrevet over utrolig redd for å ødelegge. Men igjen, tusen takk for tilbudet.

Gammel 14-04-20, 14:59   #2
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde meget vellykket bobilferie i Norge i fjor, og har akkurat leid bobil for første uka i august.
Da kjører vi dit værmeldinga sier været blir bra, drømmer om Helgeland, evt innover i Sverige hvis man kan reise over grensa i august.

Puh, godt å ha NOE ferie planlagt, vi bor landlig og fint med masse aktivitetsmuligheter i nærheten, men det blir litt tamt å bare være hjemme, spesielt etter denne våren med hjemmeskole/hjemmebarnehage/hjemmekontor.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 15:07   #3
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi skulle eigentlig til Gran Canaria i juli, men det er vel så godt som 100% sikkert at det ikkje blir noko av. Venter likevel med å abestille til Ving faktisk avlyser turen. Då får eg pengane tilbake frå Ving uten at eg må involvere forsikringsselskapet.

Som backup har vi no reservert ei rorbu i Lofoten fem dagar i begynnelsen av juli og overnatting i Trondheim og Mo i Rana på vegen opp og ned. Tanken er å køyre opp. Men det forutsetter at alle kommunane vi skal køyre gjennom pluss Lofoten-kommunen vi skal bu i avslutter krav om Søring-karantene. Det reknar eg som rimelig sikkert at skjer før 1.juli, men det kan sjølvsagt bli ny stenging seinare. I såfall får vi berre avbestille. Har ikkje betalt noko på forhånd, så tapar ingen pengar på det.
Vi har også reservert ferieleilighet ved sjøen i nærheten av Lindesnes nokre dagar i slutten av juli. Den kan også kansellerast inntil to dagar før kostnadsfritt.

Eg orka rett og slett ikkje tanken på å sitte i dette rotete trange rekkehuset heile ferien, så eg måtte ha noko å sjå fram til for å holde ut dei neste to månadane med heimekontor. Men om det skulle komme anbefalingar om å holde seg i heimkommunen også i juli vil eg sjølvsagt forholde meg til det. Akkurat no syns eg det høyrest ut som om det tas sikte på fri reise innad i Norge. Og då er det vel bra om vi støttar opp om norsk reiselivsbransje?

Gammel 14-04-20, 15:44   #4
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg sjekket nabolaget og det er mange rett i nærheten. Jeg trodde ikke det var noe her i utkanten. Jeg blir så fryktelig redd for å skade bilene, så jeg er usikker på om vi tør. Kjekt at det er så nært uansett

Jeg har betalt forsikring for å ha 0,- i egenandel, nå har jeg 25 000,- dekt av reiseforsikring. Uansett ikke kjekt å skade annens eiendom, men enklere når det er en 3. part som tar hånd om det. Sist leide jeg en Ford Mondeo, kanskje fem år gammel, og ferdig bulket i dører og bagasjeluke. Da senker ihvertfall jeg skuldrene.

Gammel 14-04-20, 20:12   #5
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg har betalt forsikring for å ha 0,- i egenandel, nå har jeg 25 000,- dekt av reiseforsikring. Uansett ikke kjekt å skade annens eiendom, men enklere når det er en 3. part som tar hånd om det. Sist leide jeg en Ford Mondeo, kanskje fem år gammel, og ferdig bulket i dører og bagasjeluke. Da senker ihvertfall jeg skuldrene.

Forsikring og tredjepart som ordner er slikt som snakker til meg. Jeg er så dårlig på å ta slike ting selv. Jeg skal lese meg opp på tilbudet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.