Sv: Er jeg virkelig rasist?
Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.
At du sammenlikner at du blir kalt et ord paa en liten oy (den type rasisme) som ble kolonisert med slavehandel og ordet negro er ganske enkelt utrolig. veldig sammenliknbart og relevant liksom.
Åh, så du mener det ikke er sammenlignbart? Så du mener at den ene formen for rasisme er mer relevant enn den andre? Jeg fordømmer ALLE former for rasisme for min del, men jeg går ut i fra at du ikke er enig i det,ettersom du svarer slik. At jeg ble kalt kaaskop er bare et lite eksempel. Jeg kan gi deg mange flere eksempler på graverende rasisme mot hvite og homofile i denne øygruppen. Skal jeg ikke reagere på å bli kalt noe jeg ikke er? Jeg var ikke med på koloniseringen av ned.Antiller ved hjelp av slavedrift, ei heller er jeg hverken antillianer eller nederlender, men hvit ja, det er jeg - derfor ble jeg kalt kaaskop. Jeg forstår og aksepterer virkelig ikke noen form for rasisme være seg det er mot mørkhudede, hvite, homofile eller hvem som helst. Det synes jeg er både relevant og viktig.
(...og dersom man har lest geografileksen sin så vet man dessuten at Ned. Antiller ikke er en liten øy. Det er en øygruppe med mer enn 250 000 legale innbyggere i tillegg til nesten like mange illegale innbyggere. )