Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er jeg virkelig rasist?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-07, 23:06   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg virkelig rasist?

Opprinnelig lagt inn av ack, her.

Nei. Fordi negere omtaler andre negere for neger og pakistanere omtaler andre pakistanere for pakkis uten at det gjør dem til rasister. Men hvis jeg som hvit nordmann sier det så er jeg plutselig rasist da?

Sitron for eksempel, omtaler seg selv som "smellfeit". Jeg har ikke sett henne, men jeg er likevel rimelig sikker på at jeg ikke ville omtale henne som dette dersom noen ba meg beskrive hvordan hun så ut. Selv om hun (og til nød noen nære venner som kjenner henne veldig godt) bruker det uttrykket for å beskrive hvordan hun ser ut er det ikke nødvendigvis greit at fremmede gjør det samme. Og spesielt ikke hvis en politibetjent hadde brukt det uttrykket i intervju av et vitne dersom hun hadde blitt utsatt for noe (som jo var utgangspunktet for denne diskusjonen).

Jeg har selv hørt en same omtale seg selv og sine venner for "lapp-jævler". Det gjør det ikke greit for meg å bruke det uttrykket likevel.

Opprinnelig lagt inn av ack

Mulig jeg er en annen generasjon enn deg. Men for meg er ike disse ordene rasistiske eller nedsettende.

Det er ikke relevant hva de er for deg så lenge de oppfattes rasistisk for dem de brukes om. Da oppfattes de som nedsettende og sårende uan-pokker-sett hva du legger i dem.

Sist redigert av My : 23-08-07 kl 23:12.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.