|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#102 |
|
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Jeg leste nettopp kommentaren i VG om DNs gjennomgang av pensjonsfondene til Rødt, SV, LO og Palestinakomitéen, (har ikke tilgang til DN-saken), og håper Astrid Melands beskrivelse av responsen til Rødt, SV og LO er feil - for ellers skammer jeg meg sånn at jeg får vondt i magen. At LO sitter med pensjonssparing i Israel Corp, og sier "men det er jo bare små plasseringer", og Rødt og SV skylder på henholdsvis Gjensidige og Sparebank1? Man MÅ jo feie for egen dør også! |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Ja, det der er superflaut!
|
|
|
#104 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Føler dere at det at Stoltenberg er ansvarlig for Oljefondets plasseringer i Israel (og har vært veldig skråsikker på at han har kontroll, når han ble utfordret på det i vår), har påvirket den veldig solide tilliten folk har til ham, generelt?
|
|
|
#105 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025I går deltok jeg på Aftenpoddens liveintervju av Guri Melby. Jeg kjøpte billettene på et tidspunkt da jeg trodde jeg skulle stemme Venstre. Det ble heller en bekreftelse på at jeg ikke kan gjøre akkurat det. Jeg føler at en stemme til V er en en stemme for å få FrP i regjering. Og det kan jeg ikke gjøre.
|
|
|
|
#106 |
|
Permakulturell
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Tjorven: det er noe veldig fint når barna stemmer for første gang.
|
|
|
#107 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025
Ja. Jeg er veldig glad for at begge ungene mine finner det helt naturlig at de skal stemme. Snuppa sier tydelig at hun "ikke er så interessert i politikk", men når vi snakker om valget er det helt tydelig at hun har satt seg inn i hva de forskjellige partiene mener om saker hun er opptatt av. Og da tenker jeg at hun er interessert nok.
|
|
|
|
#109 |
|
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Vi skal stemme sammen alle sammen (bortsett fra datter (10) men ink svigerdatter (20) på valgdagen på Rådhuset. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Glad
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Har aldri vært så i tvil om hva jeg skal stemme. Kan ikke stemme v lenger, og ikke ap, av grunner nevnt over. Så da blir det vel ett av de andre som ikke gir FrP i regjering.
|
|
|
#112 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Jeg leser i Aftenposten i dag at det er satt ny rekord i forhåndsstemmer. Tror vi at det gjør noen utslag på valgresultatet?
|
|
|
|
#113 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Dagens leder i Klassekampa tar for seg at næringslivstopper sier opp abo på Dagens Næringsliv. Grunnen skal være at DN har tatt for seg de superrikes fortelling om ihjelskatting. DNs Terje Erikstad har tilbakevist en haug av påstandene om overbeskatning og tilbakevist dem grundig. Bl.a. er Norge slett ikke på bunnen i produktivitet, men rett og slett mye nærmer toppen i Europa. Om det kan bety at noen velgere gjør andre valg vet jeg ikke. Men det er åpenbart at for mange av de som har mye er uredelige og smålige. Det ble ikke høyresiden på meg i år heller. Sist redigert av Strå : 05-09-25 kl 10:54. Årsak: Lenke |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Jeg forhåndsstemte i går.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Glamorøs
|
Vi gikk ut og spiste i år!
|
|
|
#117 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Vi har tradisjon med valgvake i heimen, med god mat og kos. Ungene stemmer enn så lenge kun på skolevalg, men vi bygger opp under følelsen av at dette er en stor dag, viktig å feire demokratiet ja! |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Jeg leder et relativt stort valglokale, og blir helt rørt av eldre i pendress, familier som kommer sammen, hippe førstegangsvelgere og folk med utenlands bakgrunn som stemmer for første gang. Mange vil ta selfies med urnen og forteller om hvor mye dette betyr. Å jobbe med valg er svært givende, og jeg oppfordrer alle til å melde seg til kommunen som valgmedarbeider om to år. Flott jobb i kjernen av demokratiet.
|
|
|
#119 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg blir jo rent rørt bare av å høre om det. Jeg er glad mange av oss klarer å sette pris på det privilegiet det er å få stemme.
|
|
|
|
#120 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Generell diskusjon om stortingsvalget 2025Før i tiden var jeg ofte valgmedarbeider i stemmelokaler. Det var nesten alltid hyggelig. Unntaket var en gang da en kollega fra kommunestyret trakaserte meg da han skulle stemme. Han pleide å komme med guffenheter fra talerstolen i kommunestyret også. |
|
|
|
![]() |
|
|