Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvit mann som pusher 50

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-25, 16:25   #41
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvit mann som pusher 50

Kjenner begrepet og forstår godt hva det betyr.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-25, 16:36   #42
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner godt begrepet, men bruker det ikke. Det er helt fremmed for meg å bruke det jeg kaller «hipt og «kult» Oslo-språk» i dagligtalen, i så fall er det kun når jeg er ironisk.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-25, 16:48   #43
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

:dobbelt:

Gammel 09-10-25, 16:49   #44
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Ja, kjenner til begrepet, men ante ikke at det hadde med Karpe å gjøre. Tror ikke jeg egentlig har hørt noen av låtene deres, men kidsa refererer til "bilen er på Bjølsen, men lyden er på Tåsen" så det er min eneste referanse til Karpe

Uansett så er min erfaring "menn som pusher 60" mer korrekt nå, men man finner noen av de rundt 50 også. Så sånn sett passer det med at det er 10 år siden Karpe-låten kom og at utrykket da oppstod.

Gammel 09-10-25, 16:57   #45
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner absolutt til uttrykket og er vant til at det brukes rundt meg (også av menn rundt 50). Har ikke selv noe nært forhold til Karpe, og visste ikke at det spesifikke uttrykket kom fra dem, men «konseptet» er jo kjent nok til at det er ganske greit forståelig. Jeg kunne fint brukt det i samtale med for eksempel moren min, og ville da regne med at hun skjønte hva jeg mente, selv om jeg ikke regner med at hun kjenner det som et fast uttrykk.

Gammel 09-10-25, 17:07   #46
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, de pusher nok 60 nå. Men passer nok fremdles.

Jeg har tenkt at det kommer fra Karpe, og har hatt en viss formening om hva uttrykket betyr, men jeg ville ikke tenkt at alle jeg vet om kjenner til konnotasjonene.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-25, 17:42   #47
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har brukt det i uformell jobbsammenheng, evt bare "Mann 50+", og da gjerne om de som mansplainer faget mitt til meg og sånn. Nå fyller jeg snart 50 selv da, så selv om jeg ikke er mann er det mulig det bør oppgraderes til 60. Men ja, forstår referansen, kan finne på å bruke den selv. Hadde ikke nødvendigvis forventet at alle skjønte det.

Gammel 09-10-25, 18:47   #48
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg er visst helt fjern for jeg har ikke sansen og hører heller ikke på de. Synes ikke det er noe bra. Hører heller på DDE.
Har heller ikke hørt setningen.
Knirk.

Gammel 09-10-25, 18:56   #49
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner og bruker uttrykket. De fleste rundt meg forstår det.

og ja, jeg tror jeg visste at det var Karpe som introduserte det

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-25, 19:02   #50
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner til begrepet, med har ikke noe forhold til Karpe annet enn at jeg vet hvem de er og har hørt en og annen låt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-25, 19:19   #51
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Eg likar Karpe godt, men kan ikkje tekstane deira godt nok til å skjøne av meg sjølv at uttrykket kjem frå dei.

Sjølv er eg godt kjent med uttrykket, brukar det rett som det er (om priviligerte menn, eller kvinner) og har inntrykk av at folk flest er kjent med det.

Gammel 09-10-25, 20:07   #52
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjenner til begrepet og vet hva det betyr, men har 0 kjennskap til Karpe.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-25, 20:07   #53
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker ikke og hører aldri på Karpe og hadde ingen anelse om at uttrykket kom derfra, men jeg kjenner godt til det og ville antatt at de fleste andre gjør det også.

Gammel 10-10-25, 12:42   #54
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjenner til uttrykket og vet hva som ligger i det, men viste ikke engang at det kom fra Karpe. De hører jeg veldig lite på. Bruker ikke uttrykket selv, og hadde ikke forventet at folk rundt meg forsto det.

Hvis noen hadde sagt Heisann Montebello, hadde jeg bare tenkt på Jacob Winche-Lanche.

Gammel 10-10-25, 21:54   #55
Høns

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja og ja. Har dog ikke noe særlig forhold til Karpe.

Jeg ville blitt oppriktig overrasket om noen ikke forstod hva begrepet i både jobb og privat sammenheng.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-25, 09:17   #56
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Ja og ja. Er selv ikke særlig fan av Karpe, men omgir meg med folk som elsker dem.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-25, 09:26   #57
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Hvis noen hadde sagt Heisann Montebello, hadde jeg bare tenkt på Jacob Winche-Lanche.

Samme! Hadde en kollega på den tida som var skikkelig god på Winche-Lanche, gøy på jobb!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-25, 13:18   #58
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Kjenner godt til uttrykket og bruker det ofte. Har egentlig ikke slått meg at noen ikke forstår det, samme som deg.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-25, 21:18   #59
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt sjokkert over at folk ikke skjønner begrepet eller kjenner opphavet, men totalt bombesjokka over så mange som ikke liker Karpe!

Gammel 11-10-25, 21:50   #60
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er litt sjokkert over at folk ikke skjønner begrepet eller kjenner opphavet, men totalt bombesjokka over så mange som ikke liker Karpe!

Næsj, det tror jeg egentlig ikke du er, innerst inne. Verken litt eller bomba. At ikke alle forstår musikk preferanser eller liker samme musikksjanger tror jeg både du skjønner og vet.

Jeg fikk litt Dagbladet- assosiasjoner her, nå mangler det bare at du raser.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:00.