Sv: Hvit mann som pusher 50
Ja, det Polyanna skrev i første innlegg har jeg ingen problemer med, det var på samme måte som noen kunne ha skrevet: "Hæ! Finnes det faktisk folk som ikke liker pizza? ", som er litt sånn flåsete-sjokkert, som jeg tar for hva det er, og godt kunne sagt selv. Det er alltid overraskende når folk ikke liker det jeg synes er åpenbart digg, for å brukke Polys ord. Enten det er pizza eller jazz.
Men hvis noen, for å fortsette pizza-analogien, skulle begynt å mansplaine for meg hva faktisk pizza er, at det er mer enn bare en matrett, krydre med informasjon om innhold, historie, betydning for kulturen etc, og at man derfor ikke kan mislike pizza som konsept - ja, da begynner det å bli litt irriterende.
Jeg kjenner godt til Karpe og musikken deres, og vet hvilken betydning de har, jeg har folk rundt meg som er fan (og var også blant dem som visste at uttrykket kom derfra, og fra hvilket album). Jeg har stor sans for dem, og hvordan de det siste tiåret har vært en viktig stemme for minoriteter, jeg har ikke bodd under en stein. Derfor har jeg forsøkt å like musikken, jeg har hørt på mange av sangene (både frivillig og ufrivillig) og synes de har drivende gode tekster. Men fortsatt orker jeg ikke å høre på musikken noe særlig, den stresser meg bare, gir meg ikke det jeg er ute etter når jeg vil lytte til musikk. Rett og slett ikke min smak. 
Sist redigert av My : 13-10-25 kl 09:05.
|