|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Generelle råd for CV og søknad, anno 2025Jeg har sett veldig, VELDIG mange CV'er som har vært bedre uten bilde.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Generelle råd for CV og søknad, anno 2025
Webcruiter lar deg laste opp bilder. Sett ymse der, ja.
|
|
|
#23 |
|
|
Sv: Generelle råd for CV og søknad, anno 2025Jeg har nettopp søkt (og fått) to stillinger, søknad rett over 1 side, CV i oppsett på rekrutteringswebside som var veldig greit å fylle i. Jeg justerte innholdet i CV-en etter jobben, så de var litt ulike. Og delte opp slik Ru foreslår. Ikke bilde.
Jeg er veldig uenig med deg om det med KI Sist redigert av m^2 : 16-10-25 kl 21:56. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Generelle råd for CV og søknad, anno 2025Jeg har vært med på ganske mange ansettelser, og vi bruker webcruiter. Bilde kan være begge deler. Det blir litt for personlig om man legger inn bilde av seg selv på fjelltopp, eller på stranda, og vil da tenke at denne søkeren fremstår litt uprofesjonell. Et portrettfotografi er helt ok, men ikke veldig viktig. Det som er viktig for meg er at søkeren har satt seg så mye inn i stillingen at vedkommende kort klarer å redegjøre for hvilke kvalifikasjoner (utdanning + jobberfaring)hen har som gjør at vedkommende har gode forutsetninger til å utføre jobben på en bra måte. Personlige egenskaper er også fint om blir sagt noe om. Motivasjon for stillingen syns jeg også det er greit at er med, så vet man hvorfor søkeren ønsker denne jobben.
|
|
|
#25 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det du beskriver her er en god måte å bruke KI på. Jeg siktet til å bruke det til å generere tekst. Det er utrolig mye lettere å fange opp enn man skulle tro, når man leser mange søknader.
|
|
|
#26 |
|
Leser
|
Signerer Blånn. Gjør som arbeidsgiver/søknadsportal/rekrutterer ber om. Det er forskjellig fra bransje til bransje hva de ønsker og krever.
|
|
|
#27 |
|
TittelTøs
|
Sv: Generelle råd for CV og søknad, anno 2025Jeg pleier ikke å bruke bilde når jeg kun sender selve CV-en. Om det skulle koste meg en mulighet, så får det heller være!
|
|
|
#28 |
|
|
Det var her jeg hadde så god hjelp av chat-gpt! Jeg satte meg rett og slett ned, og _snakket høyt_ i mikrofonen om hva jeg tenkte kunne være styrker og svakheter. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Generelle råd for CV og søknad, anno 2025Her er det sagt mye bra, så jeg vil bare støtte at cv må legges inn i løsningen arbeidsgiver bruker. Spesielt i det offentlige, hvor offentlige søkerlister genereres ut fra løsningen (f.eks webcruiter). En søker som har lagt cv med som vedlegg, kommer ut på søkerlista kun med navn. Jeg har ikke opplevd at søkere som har cv som vedlegg blir nedprioritert, siden det ville være sterkt i strid med kvalifikasjonsprinsippet. Men dersom jeg var en søker som fikk utvidet søkerliste, ville jeg reagere hvis det ikke var mulig å kontrollere hvilke kvalifikasjoner den som fikk jobben hadde, opp mot meg selv.
|
|
|
#30 |
|
TittelTøs
|
Jeg har også brukt ChatGPT på akkurat samme måte.
|
![]() |
|
|