|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#321 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva lurer du på i dag? #03
Jeg og datter (18) har sett Sense and Sensebility på Netflix i kveld. Den gamle, med Kate Winslet og Emma Thomson. Sett den før, men veldig søt og småmorsom, og behagelig å hvile øynene på.
|
|
|
#322 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Hva lurer du på i dag? #03Takk for tips!
|
|
|
#323 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva lurer du på i dag? #03Julefilm på Netflix.
|
|
|
#324 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva lurer du på i dag? #03Hvorfor må skruer ha ørten ulike skruehoder, eller hva det heter? Det er så irriterende å måtte bruke 5 typer bits for en liten jobb.
|
|
|
#325 |
|
Klar
|
Takket være chatGPT og en veeeeeldig ung, men behjelpelig mann på Obs bygg så har jeg nå fått en innføring i ulike typer skruehoder. Jeg er nå også informert om at bits har navn! Sist redigert av Timar : 03-11-25 kl 14:31. |
|
|
|
|
|
#327 |
|
koko
|
|
|
|
#328 |
|
Klare sjøl
Sv: Hva lurer du på i dag? #03Jeg kan ikke sånt. Men har og null interesse for sånt.
|
|
|
#329 |
|
rakkarpus
|
Sv: Hva lurer du på i dag? #03Om ulydene i bilen forsvinner nå når jeg har fylt på servostyringsvæske og frostvæske, som begge var under minimum. Ulyder spesielt når man svinger tyder på servostyring, så satser på at det bedrer seg, hørte faktisk nesten ikke ulyder da jeg kjørte etter påfylling, så satser på at det er det.
When you know better, you do better. Sist redigert av Ine : 03-11-25 kl 19:13. |
|
|
|
|
|
#330 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva lurer du på i dag? #03Jeg vet jo AT det er forskjell på dem, og har bit-set som dekker det meste, men HVORFOR?
|
|
|
#331 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Fordi de med ulike spor tåler ulik kraftoverføring ved feste i harde/myke materialer.
|
|
|
#333 |
|
|
Men det er jo et hav av nyanser som skal dekkes her, ikke minst er det en utvikling i skruedesignet over mange år! Flatskruer er solide og antagelig det opprinnelige konseptet, (og helt sikkert det billigste å produsere både skruer og skrutrekkere til) men selvfølgelig litt mer klønete å skru inn og ut enn stjerneskruer. Stjerneskruer er litt mindre solide, men enklere å skru inn og ut, torx gir bedre kraftoverføring enn stjerne igjen, men slites mye fortere, og siden unbraco og IKEA = sant, er jo det også umulig å komme unna. |
|
|
|
|
|
#334 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva lurer du på i dag? #03Ah, det med at de slites er et godt poeng. Måtte senest i helgen frem med baufila.
|
|
|
#335 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Skruer som tåler mye er dyrere å lage, og man vil jo ikke betale for mer enn man må. Skikkelig bra skruer er skikkelig, skikkelig dyre. |
|
|
|
|
|
#336 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hva lurer du på i dag? #03Jeg lurer på om jeg må legge inn kunstig hud npr jeg skal skjæres opp i leggen på fredag.
|
|
|
#337 |
|
Klar
|
Sv: Hva lurer du på i dag? #03Jeg lurer på hva som får en ung, pen gutt til å gå bort til en tilfeldig dame (meg) på t-banen og spørre om hun vil se et nakenbilde av ham. Er det veddemål? Psykiatri? En eller annen tiktok-trend eller narregreie jeg ikke har fått med meg? |
|
|
|
|
|
#339 |
|
Klare sjøl
|
|
|
#340 |
|
|
Det høres jo ut som en eller annen set-up. Noen som skal bevise at voksne kvinner er like gira på å se nakne ungdommer som voksne menn, ellerno. |
|
|
|
![]() |
|
|