Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Da er vi uenige om innholdet i det som står her. Jeg synes ikke du snakker om deg selv her. Jeg opplever at du skriver det du tenker om MM.
Nå skal ikke jeg dra denne diskusjonen her lengre. Jeg hadde bare lyst til å si noe om hvorfor jeg opplevde at du fikk motbør. Jeg synes det blir "sjangerblanding" når du skriver. Men jeg også opplever det som uproblematisk at vi ikke er enige. (Dette er jo mer språk/sjanger/følelser/fakta/argumentasjonsteknikk enn egentlig relatert til saken)
Jaja, fair enough. Og jeg har vel også presisert ganske mange ganger at jeg har forståelse for at måten jeg skriver på kan oppleves som provoserende og bastant.
Det er første gangen på lenge jeg har orket å engasjere meg i en debatt, fordi jeg ofte opplever at folk har bestemt seg for hva de mener basert på det første som skrives (eventuelt det ekkokammeret de hører til), fyrer seg opp, gidder ikke lese det som nyanseres videre, og så ender opp med å lese det som skrives med de brillene på (og her mener jeg ikke deg, him.) Jeg har også sagt at jeg skjønner andres synspunkter, samtidig som jeg har forsøkt å få frem hvorfor jeg fortsatt mener det jeg mener, og hva det er jeg bygger det på. Men at jeg også mener at å hevde at det bare er synd på MM oppi dette er en form for enabling av henne.
Og, helt ærlig, enkelte av svarene jeg har fått lukter litt snurt "kaller du meg/naboen/MM en dårlig mor "
|