|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#341 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)Jeg synes det kan være på sin plass å være litt obs i forhold til det faktum at foreldrene selv har munnkurv mens den profesjonelle parten ikke har det. Jeg synes det er lite fair og tar det med i beregningen når jeg ser hvordan folk påvirkes av den informasjonen de får.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#342 |
|
saftig
|
Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)
Her sa du mye lurt. Det ER mulig å bløffe over flere måneder (selv om Erik Solheim nettopp uttalte på God Morgen Norge at det var umulig).
Det er dessverre mange som er like slepphendte som disse foreldrene. Heldigvis går det som regel bra, men det burde jo ikke være en normal prosedyre. Jeg blir sint når jeg hører om slikt.
|
|
|
#343 |
|
saftig
|
Nå har ikke jeg fått med meg hvor mye disse foreldrene drakk, men du drikker deg vel ikke full når du er hjemme alene med barna? Barn kan jo våkne opp (av ulike grunner) og da er det ikke noe sjakktrekk om de ser mor eller far pussa. Det er heller ikke veldig smart at ingen er kjøredyktige dersom det skulle være nødvendig med legebesøk.
|
|
|
#344 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Tror ikke vi skal starte en ny alkoholdebatt her.
|
|
|
#345 |
|
Livsnyter
|
Jeg syntes det er stor forskjell på å sitte ute i hagen mens barna sover inne i huset og å gå fra barna i et hotellkompleks med ulåst dør såpass langt unna. |
|
|
|
|
|
#346 |
|
Nek er allrighte dyr
Ja, det er en forskjell, hvor stor varierer vel. Jeg prøver bare å sette meg inn i foreldrenes tankegang, og jeg vil tro at bakgrunnen for at de gjorde som de gjorde (det har de jo også uttalt) er at de følte avstanden, hotellresorten og området som trygt. I ettertid kan man si at det ikke var det, og at flesteparten i Norge nå til dags ikke ville gjort dette, men lagt det opp annerledes. Da vil jeg tro at det er mer vanlig i England da de har en litt annen kultur for bla barneoppdragelse og pass, noe som for dem er normalt, men som for oss ikke er det. Men da de la opp ferien satt de sikkert ikke å tenkte på hva man i Norge anser som uforsvarlig, men hva de selv følte og hva som kanskje er vanlig i omgangskretsen. Jeg er igjen ganske overbevist om, etter hva jeg har lest, at foreldrene ikke gjorde dette i ren drit og dra-holdning.
|
|
|
#347 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)Hva som er normalt avhenger vel av hva andre gjør. I england er det normalt å la ungene gå i shorts og knestrømper når vi har ullundertøy og parkdress...... |
|
|
|
|
|
#348 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)Eg synes i alle fall at det er vanvittig uforsvarleg dersom dei har drukke nesten to flasker vin kvar på nokre timar.
|
|
|
|
|
|
#349 |
|
Nek er allrighte dyr
Dette er jo helt ubekreftet, utifra den artikkelen kan det jo være alt fra 4-10 flasker fordelt på 9 personer. 4-6 flasker (som foreldrene sier) er jo under en flaske på hver, men det blir jo bare synsing, noen kan jo ha drukket betydelig mindre eller mer enn andre.
|
|
|
#350 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)Jeg tar ikke stilling (i offentlige rom) til hvorvidt de er skyldige i et evnt drap, eller ikke. Men jeg gidder så visst ikke å forsvare deres uforsvarlige handlinger den kvelden. De gav barna medisiner, de forlot dem, og de drakk mengder med alkohol. Fy skam! |
|
|
|
|
|
#351 |
|
Textrovert
|
Selvsagt. Men det er langt derfra til å ta livet av barnet sitt eller skjule et ev. dødsfall. Og det er også langt derfra til å "fortjene" at datteren forsvant (dersom hun nå faktisk ble kidnappet).
|
|
|
#352 |
|
Pauset
Det er da ingen her som forsvarer deres handlinger. Å prøve å forstå det satt i deres sammenheng betyr ikke at en ikke synes det er forkastelig. |
|
|
|
|
|
#353 |
|
Ringskrømt
|
Helt klart, hele saken er bare grusom. |
|
|
|
|
|
#355 |
|
anglofil
Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal tro jeg men denne tråden er i alle fall veldig interessant å lese. Man kan jo mene og synse så mye man vil om disse folkene men spørsmålet er jo om de faktisk drepte datteren sin eller ikke…. Jeg er ikke sikker men tviler vel litt på det….ikke fordi de ikke er i stand til det men jeg klarer ikke å se for meg hvordan de har kvittet seg med liket osv. |
|
|
|
|
|
#356 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Dersom kvitteringa stemmer (og det er jo det politiet meinar at den gjer), så har selskapet på 9 drukke 16 (!) flasker vin på nokre timar (Madeleine vart vel meldt sakna kl. 22?). Uansett om nokre drikk meir enn andre så synest eg faktisk at det vitnar om at merksemda var ein heilt annan stad enn på å vere ansvarlege foreldre. |
|
|
|
|
|
#358 |
|
Nek er allrighte dyr
Ja, det blir 1,8 flasker pr. person, men det er jo helt ubekreftet. Hvis de andre tallene stemmer har de drukket under en flaske hver. Det har kommet for lite fram til at jeg har en sterk mening om de var pussa, fulle eller ganske edru den kvelden.
|
|
|
#359 |
|
Pauset
Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)To interessante ting dukker nå opp. |
|
|
|
|
|
#360 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
Men dna'et er jo analysert i england og det er match. Bortsett fra at det er verdiløst i en rettsak så er det faktisk Madeleines dna? Eller? |
|
|
|
![]() |
|
|