Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)
Opprinnelig lagt inn av safran, her.
Nå har ikke jeg fått med meg hvor mye disse foreldrene drakk, men du drikker deg vel ikke full når du er hjemme alene med barna? Barn kan jo våkne opp (av ulike grunner) og da er det ikke noe sjakktrekk om de ser mor eller far pussa. Det er heller ikke veldig smart at ingen er kjøredyktige dersom det skulle være nødvendig med legebesøk.
Og hva etterpåklokskap angår - dette burde de vitterligen ha tenkt på tidligere. Sorry, men jeg har temmelig lav toleranse for slike uansvarlige handliger.
Tror ikke vi skal starte en ny alkoholdebatt her. Men det du siterer er en kommentar til at de drakk vin, og jeg sier at jeg finner det helt naturlig på en ferie på kveldstid etter leggetid for barn. Jeg lar ikke være å ta to glass vin for å være kjøredyktig til enhver tid, hvis ikke ungene er syke og jeg er alene.
Jeg synes det faktisk er ganske umenneskelig å forlange at folk har tenkt gjennom alle mulige katastrofer og hendelser før man gjør noe, det er faktisk så enkelt noen ganger at folk setter seg ned i hagen 30 meter fra soverommene med en flaske vin og hygger seg med venner. Noen løper sjekkerunder og noen har babycall, men man har kanskje ikke tenkt over alle mulige scenarier før man gjør noe hverdagslig og hyggelig. Jeg tror fortsatt foreldrene og vennene tenkte de hadde lagt opp løpet fornuftig og greit, og at det ikke er uvanlig å gjøre det sånn i England. Det var vanlig her også. Absolutt alt disse foreldrene har gjort blir kritisert, fra om de reagerer normalt til om de burde ha drukket vin på kveldstid, det er mye som blir spekulert i og det er mange ubekreftede påstander, og som Kie sier, de kan ikke uttale seg og forsvare seg slik de sikkert vil.
|