Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Madeleines mor mistenkt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-07, 01:36   #341
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Jeg synes det kan være på sin plass å være litt obs i forhold til det faktum at foreldrene selv har munnkurv mens den profesjonelle parten ikke har det. Jeg synes det er lite fair og tar det med i beregningen når jeg ser hvordan folk påvirkes av den informasjonen de får.

Kanskje er det momenter i saken som ville ha nyansert det betraktelig. Kanskje noe er plausible forklaringer. Istedet blir mye hengende i løse luften mens en part ikke får lov til å forsvare seg i media, der tydeligvis mye av prosessen foregår også fra politiets side.

Det synes jeg er mildt sagt betenkelig.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 08:15   #342
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

UT som i baren, bort fra barna, for å spise. Det er visst rapportert at de har vært borte fra hotellkomplekset på restaurant en gang også, men jeg tror de var i baren stort sett. Det skal også sies at de ikke sjekket barna som i åpne døren, se på barna, men de lyttet på dørene. De var ikke inne hos barna og så etter. Men det er ikke det de er anklaget for, tross alt.

Det var om saken på Redaksjon 1 på NRK nå, de som ikke har sett det burde se det på Nett-TV. Veldig opplysende, også fra en psykiaters side. Kort oppsummering: Psykiateren mente at det går an å lyve og bedyre sin uskyld over flere måneder, og han savnet de mest vanlige reaksjoner som sorg, fortvilelse osv. Rettseksperten (som jeg ikke husker hva driver med konkret) mente at siden 80% av små barn blir drept av sine egne foreldre så er det ganske merkelig å ikke rette søkelys mot de. Spekulasjoner om at politiet bløffer og egentlig etterforsker i en hel annen retning trodde de heller ikke noe på. Ingen ville uttale seg om porugisisk politi har gjort en dårlig jobb. Det var stor usikkerhet om DNA-spor, forståelig nok. Det virket i hvert fall som alle i salen kunne forestille seg at de VAR skyldige, det var i hvert fall ikke usannsynlig på noen måte.

Jeg må få meg et liv.

Her sa du mye lurt. Det ER mulig å bløffe over flere måneder (selv om Erik Solheim nettopp uttalte på God Morgen Norge at det var umulig).

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Og det er vel nettopp det som er poenget som har fått mange, inkludert meg, å steile: At mere ressurssvake foreldre ville aldri kommet seg unna en mediahets pga. "neglect".

De sier de ikke låste dørene, i tilfelle brann. Jeg bare resonnerer her, altså, men hva om det hadde vært brann? Ettersom de hverken kunne se vinduer eller dører i leiligheten så hadde de ikke fått det med seg før ganske sent. Jeg synes liksom ikke jeg ser for meg Madeleine bære en 1,5-åring i hver sin arm og løpe ut av leiligheten. Spesielt ikke i "søvndysset" tilstand. Et av de andre parene har hatt en baby på litt over året alene i leiligheten. Bare ett av parene, med større barn, hadde babycall med seg. Ingen ville bruke seg av hotellets (i prisen inkluderte) barnevaktsprogramm (som enten besto av å ha noen som satt utenfor døra og lyttet, eller å ha barna i barneklubb sammen med de ansatte de kjenner fra barneklubben om dagen). Det ble drukket alkohol, og barna var alene hver kveld. Det gjør meg fly forbannet at de slipper unna med det.

Det er dessverre mange som er like slepphendte som disse foreldrene. Heldigvis går det som regel bra, men det burde jo ikke være en normal prosedyre. Jeg blir sint når jeg hører om slikt.

Gammel 13-09-07, 08:20   #343
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

At de drakk er heller ikke negativt for meg, jeg tar meg gjerne flere glass vin på ferie og hjemme mens barna sover. Orker egentlig ikke nevne alle punktene, men brannfaren resonnerer man muligens ulikt rundt. At de burde ha skaffet seg leiligheter siden av hverandre på bakkeplan så de kunne sitte utenfor sammen og med babycall er etterpåklokskap.

Nå har ikke jeg fått med meg hvor mye disse foreldrene drakk, men du drikker deg vel ikke full når du er hjemme alene med barna? Barn kan jo våkne opp (av ulike grunner) og da er det ikke noe sjakktrekk om de ser mor eller far pussa. Det er heller ikke veldig smart at ingen er kjøredyktige dersom det skulle være nødvendig med legebesøk.

Og hva etterpåklokskap angår - dette burde de vitterligen ha tenkt på tidligere. Sorry, men jeg har temmelig lav toleranse for slike uansvarlige handliger.

Gammel 13-09-07, 10:23   #344
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nå har ikke jeg fått med meg hvor mye disse foreldrene drakk, men du drikker deg vel ikke full når du er hjemme alene med barna? Barn kan jo våkne opp (av ulike grunner) og da er det ikke noe sjakktrekk om de ser mor eller far pussa. Det er heller ikke veldig smart at ingen er kjøredyktige dersom det skulle være nødvendig med legebesøk.

Og hva etterpåklokskap angår - dette burde de vitterligen ha tenkt på tidligere. Sorry, men jeg har temmelig lav toleranse for slike uansvarlige handliger.

Tror ikke vi skal starte en ny alkoholdebatt her. Men det du siterer er en kommentar til at de drakk vin, og jeg sier at jeg finner det helt naturlig på en ferie på kveldstid etter leggetid for barn. Jeg lar ikke være å ta to glass vin for å være kjøredyktig til enhver tid, hvis ikke ungene er syke og jeg er alene.
Jeg synes det faktisk er ganske umenneskelig å forlange at folk har tenkt gjennom alle mulige katastrofer og hendelser før man gjør noe, det er faktisk så enkelt noen ganger at folk setter seg ned i hagen 30 meter fra soverommene med en flaske vin og hygger seg med venner. Noen løper sjekkerunder og noen har babycall, men man har kanskje ikke tenkt over alle mulige scenarier før man gjør noe hverdagslig og hyggelig. Jeg tror fortsatt foreldrene og vennene tenkte de hadde lagt opp løpet fornuftig og greit, og at det ikke er uvanlig å gjøre det sånn i England. Det var vanlig her også. Absolutt alt disse foreldrene har gjort blir kritisert, fra om de reagerer normalt til om de burde ha drukket vin på kveldstid, det er mye som blir spekulert i og det er mange ubekreftede påstander, og som Kie sier, de kan ikke uttale seg og forsvare seg slik de sikkert vil.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 11:16   #345
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Tror ikke vi skal starte en ny alkoholdebatt her. Men det du siterer er en kommentar til at de drakk vin, og jeg sier at jeg finner det helt naturlig på en ferie på kveldstid etter leggetid for barn. Jeg lar ikke være å ta to glass vin for å være kjøredyktig til enhver tid, hvis ikke ungene er syke og jeg er alene.
Jeg synes det faktisk er ganske umenneskelig å forlange at folk har tenkt gjennom alle mulige katastrofer og hendelser før man gjør noe, det er faktisk så enkelt noen ganger at folk setter seg ned i hagen 30 meter fra soverommene med en flaske vin og hygger seg med venner. Noen løper sjekkerunder og noen har babycall, men man har kanskje ikke tenkt over alle mulige scenarier før man gjør noe hverdagslig og hyggelig. Jeg tror fortsatt foreldrene og vennene tenkte de hadde lagt opp løpet fornuftig og greit, og at det ikke er uvanlig å gjøre det sånn i England. Det var vanlig her også. Absolutt alt disse foreldrene har gjort blir kritisert, fra om de reagerer normalt til om de burde ha drukket vin på kveldstid, det er mye som blir spekulert i og det er mange ubekreftede påstander, og som Kie sier, de kan ikke uttale seg og forsvare seg slik de sikkert vil.

Jeg syntes det er stor forskjell på å sitte ute i hagen mens barna sover inne i huset og å gå fra barna i et hotellkompleks med ulåst dør såpass langt unna.
Jeg syntes du bagitaliserer foreldrenes oppførsel litt her.
Det er IKKE normalt å forlate de sovende barna sine med en slik distanse, spesielt ikke på et feriekompleks som dette er.
Det er overhodet IKKE normalt å gi barn beroligende/søvndyssende medikamenter for så å forlate dem.
Jeg er fortsatt dypt sjokkert at enkelte ser på det som "vanlig" for det er det virkelig ikke.
Det som er vanlig er at foreldere har leiligheter ved siden av hverandre og hvor de enten sitter på hverandres veranda om kvelden eller utenfor i hagen. Ytterdøren eller døren som er ut er vel om merke da låst og babycallen på.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 11:31   #346
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Jeg syntes det er stor forskjell på å sitte ute i hagen mens barna sover inne i huset og å gå fra barna i et hotellkompleks med ulåst dør såpass langt unna.
Jeg syntes du bagitaliserer foreldrenes oppførsel litt her.
Det er IKKE normalt å forlate de sovende barna sine med en slik distanse, spesielt ikke på et feriekompleks som dette er.
Det er overhodet IKKE normalt å gi barn beroligende/søvndyssende medikamenter for så å forlate dem.
Jeg er fortsatt dypt sjokkert at enkelte ser på det som "vanlig" for det er det virkelig ikke.
Det som er vanlig er at foreldere har leiligheter ved siden av hverandre og hvor de enten sitter på hverandres veranda om kvelden eller utenfor i hagen. Ytterdøren eller døren som er ut er vel om merke da låst og babycallen på.

Ja, det er en forskjell, hvor stor varierer vel. Jeg prøver bare å sette meg inn i foreldrenes tankegang, og jeg vil tro at bakgrunnen for at de gjorde som de gjorde (det har de jo også uttalt) er at de følte avstanden, hotellresorten og området som trygt. I ettertid kan man si at det ikke var det, og at flesteparten i Norge nå til dags ikke ville gjort dette, men lagt det opp annerledes. Da vil jeg tro at det er mer vanlig i England da de har en litt annen kultur for bla barneoppdragelse og pass, noe som for dem er normalt, men som for oss ikke er det. Men da de la opp ferien satt de sikkert ikke å tenkte på hva man i Norge anser som uforsvarlig, men hva de selv følte og hva som kanskje er vanlig i omgangskretsen. Jeg er igjen ganske overbevist om, etter hva jeg har lest, at foreldrene ikke gjorde dette i ren drit og dra-holdning.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 13-09-07, 11:40   #347
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Hva som er normalt avhenger vel av hva andre gjør. I england er det normalt å la ungene gå i shorts og knestrømper når vi har ullundertøy og parkdress......

Det med ulåst dør pga brann har jo vært et poeng, det har det her også mht barn og biler etter en liten gutt døde.

Min forståelse av menneskelig natur tilsier at en tyv passer ekstra godt på sine ting, og de som har noe å skjule låser døra.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 11:42   #348
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg synes i alle fall at det er vanvittig uforsvarleg dersom dei har drukke nesten to flasker vin kvar på nokre timar.

Sitat:

Hvor mye drakk Madeleines foreldre og deres venner kvelden den lille jenta forsvant?

Gerry og Kate McCann spiste med tre vennepar og en enslig kvinne kvelden Madeleine forsvant. De var dermed ni personer totalt. Flere av disse hadde egne barn de regelmessig sjekket på.

Foreldrene til Madeleine har fortalt at selskapet til sammen hadde drukket fire flasker vin og at to andre bare så vidt var åpnet da de merket at Madeleine var forsvunnet.

Likevel skal politiet ha fått tak i en kvittering som viser at selskapet hadde drukket åtte flasker rødvin og seks flasker hvitvin i løpet av ettermiddagen og kvelden.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 11:54   #349
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg synes i alle fall at det er vanvittig uforsvarleg dersom dei har drukke nesten to flasker vin kvar på nokre timar.

Dette er jo helt ubekreftet, utifra den artikkelen kan det jo være alt fra 4-10 flasker fordelt på 9 personer. 4-6 flasker (som foreldrene sier) er jo under en flaske på hver, men det blir jo bare synsing, noen kan jo ha drukket betydelig mindre eller mer enn andre.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 13-09-07, 11:57   #350
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar ikke stilling (i offentlige rom) til hvorvidt de er skyldige i et evnt drap, eller ikke. Men jeg gidder så visst ikke å forsvare deres uforsvarlige handlinger den kvelden. De gav barna medisiner, de forlot dem, og de drakk mengder med alkohol. Fy skam!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 12:10   #351
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men jeg gidder så visst ikke å forsvare deres uforsvarlige handlinger den kvelden. De gav barna medisiner, de forlot dem, og de drakk mengder med alkohol. Fy skam!

Selvsagt. Men det er langt derfra til å ta livet av barnet sitt eller skjule et ev. dødsfall. Og det er også langt derfra til å "fortjene" at datteren forsvant (dersom hun nå faktisk ble kidnappet).

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 12:14   #352
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tar ikke stilling (i offentlige rom) til hvorvidt de er skyldige i et evnt drap, eller ikke. Men jeg gidder så visst ikke å forsvare deres uforsvarlige handlinger den kvelden. De gav barna medisiner, de forlot dem, og de drakk mengder med alkohol. Fy skam!

Det er da ingen her som forsvarer deres handlinger. Å prøve å forstå det satt i deres sammenheng betyr ikke at en ikke synes det er forkastelig.

Gammel 13-09-07, 12:25   #353
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Selvsagt. Men det er langt derfra til å ta livet av barnet sitt eller skjule et ev. dødsfall. Og det er også langt derfra til å "fortjene" at datteren forsvant (dersom hun nå faktisk ble kidnappet).

Helt klart, hele saken er bare grusom.

Gammel 13-09-07, 12:27   #354
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Det er da ingen her som forsvarer deres handlinger. Å prøve å forstå det satt i deres sammenheng betyr ikke at en ikke synes det er forkastelig.

Jo, det virker sånn, for tenk!

Gammel 13-09-07, 12:33   #355
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal tro jeg men denne tråden er i alle fall veldig interessant å lese. Man kan jo mene og synse så mye man vil om disse folkene men spørsmålet er jo om de faktisk drepte datteren sin eller ikke…. Jeg er ikke sikker men tviler vel litt på det….ikke fordi de ikke er i stand til det men jeg klarer ikke å se for meg hvordan de har kvittet seg med liket osv.

Hva hvis de tok livet av henne ved et uhell? Er det da naturlig å gjemme liket og dikte opp en slik historie? Det skal vel mye til om man blir dømt for drap pga et uhell?
En tanke som har streifet meg er at Madelaine har fått tak i Calpol flasken og drukket hele flasken og kanskje sovnet inn og døde av en overdose rett og slett. Jeg har som sagt alltid brukt Calpol når lillemor er syk og hun elsker det som de fleste andre barn (spør etter det hele tiden - rosa tykk gøgge med strawberry flavour som smaker veldig godt!)

Uansett, bare mer synsing men jeg håper bare virkelig at vi får det endelige og riktige svaret men jeg er redd det alltid vil være tvil i denne saken så lenge Madelaine er borte.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 12:37   #356
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er jo helt ubekreftet, utifra den artikkelen kan det jo være alt fra 4-10 flasker fordelt på 9 personer. 4-6 flasker (som foreldrene sier) er jo under en flaske på hver, men det blir jo bare synsing, noen kan jo ha drukket betydelig mindre eller mer enn andre.

Dersom kvitteringa stemmer (og det er jo det politiet meinar at den gjer), så har selskapet på 9 drukke 16 (!) flasker vin på nokre timar (Madeleine vart vel meldt sakna kl. 22?). Uansett om nokre drikk meir enn andre så synest eg faktisk at det vitnar om at merksemda var ein heilt annan stad enn på å vere ansvarlege foreldre.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 12:55   #357
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg blir hvertfall rimelig pussa etter en flaske vin

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 13:05   #358
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Dersom kvitteringa stemmer (og det er jo det politiet meinar at den gjer), så har selskapet på 9 drukke 16 (!) flasker vin på nokre timar (Madeleine vart vel meldt sakna kl. 22?). Uansett om nokre drikk meir enn andre så synest eg faktisk at det vitnar om at merksemda var ein heilt annan stad enn på å vere ansvarlege foreldre.

Ja, det blir 1,8 flasker pr. person, men det er jo helt ubekreftet. Hvis de andre tallene stemmer har de drukket under en flaske hver. Det har kommet for lite fram til at jeg har en sterk mening om de var pussa, fulle eller ganske edru den kvelden.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 13-09-07, 15:17   #359
Maz
Pauset

Standard

To interessante ting dukker nå opp.

I denne tråden blir det påstått at britisk politi har vært tilstede hele tiden og deltatt i etterforskningen. Det stemmer vist ikke helt. De har vært der som "liason" for familien, og har ikke vært aktiv del av etterforskningen før i det siste. Dette er lokalt politi fra deres fylke.

Scotland Yard har tilbudt assistanse og blitt avvist. De er bekymret fordi mesteparten av det genetiske matirale ville være verdiløst i en britisk rett pga måten det er samlet inn på
http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle2441828.ece

En annen interessant artikkel http://business.timesonline.co.uk/to...null&offset=12

At verdens ledende DNA ekspert tviler og har tilbudt seg å være ekspertvitne for foreldrene synes jeg også bringer tvil.

Gammel 13-09-07, 15:21   #360
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

To interessante ting dukker nå opp.

I denne tråden blir det påstått at britisk politi har vært tilstede hele tiden og deltatt i etterforskningen. Det stemmer vist ikke helt. De har vært der som "liason" for familien, og har ikke vært aktiv del av etterforskningen før i det siste. Dette er lokalt politi fra deres fylke.

Scotland Yard har tilbudt assistanse og blitt avvist. De er bekymret fordi mesteparten av det genetiske matirale ville være verdiløst i en britisk rett pga måten det er samlet inn på
http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle2441828.ece

En annen interessant artikkel http://business.timesonline.co.uk/to...null&offset=12

At verdens ledende DNA ekspert tviler og har tilbudt seg å være ekspertvitne for foreldrene synes jeg også bringer tvil.

Men dna'et er jo analysert i england og det er match. Bortsett fra at det er verdiløst i en rettsak så er det faktisk Madeleines dna? Eller?
Hva skaper det tvil om?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52.