Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Madeleines mor mistenkt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-07, 10:16   #11
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Tror ikke vi skal starte en ny alkoholdebatt her. Men det du siterer er en kommentar til at de drakk vin, og jeg sier at jeg finner det helt naturlig på en ferie på kveldstid etter leggetid for barn. Jeg lar ikke være å ta to glass vin for å være kjøredyktig til enhver tid, hvis ikke ungene er syke og jeg er alene.
Jeg synes det faktisk er ganske umenneskelig å forlange at folk har tenkt gjennom alle mulige katastrofer og hendelser før man gjør noe, det er faktisk så enkelt noen ganger at folk setter seg ned i hagen 30 meter fra soverommene med en flaske vin og hygger seg med venner. Noen løper sjekkerunder og noen har babycall, men man har kanskje ikke tenkt over alle mulige scenarier før man gjør noe hverdagslig og hyggelig. Jeg tror fortsatt foreldrene og vennene tenkte de hadde lagt opp løpet fornuftig og greit, og at det ikke er uvanlig å gjøre det sånn i England. Det var vanlig her også. Absolutt alt disse foreldrene har gjort blir kritisert, fra om de reagerer normalt til om de burde ha drukket vin på kveldstid, det er mye som blir spekulert i og det er mange ubekreftede påstander, og som Kie sier, de kan ikke uttale seg og forsvare seg slik de sikkert vil.

Jeg syntes det er stor forskjell på å sitte ute i hagen mens barna sover inne i huset og å gå fra barna i et hotellkompleks med ulåst dør såpass langt unna.
Jeg syntes du bagitaliserer foreldrenes oppførsel litt her.
Det er IKKE normalt å forlate de sovende barna sine med en slik distanse, spesielt ikke på et feriekompleks som dette er.
Det er overhodet IKKE normalt å gi barn beroligende/søvndyssende medikamenter for så å forlate dem.
Jeg er fortsatt dypt sjokkert at enkelte ser på det som "vanlig" for det er det virkelig ikke.
Det som er vanlig er at foreldere har leiligheter ved siden av hverandre og hvor de enten sitter på hverandres veranda om kvelden eller utenfor i hagen. Ytterdøren eller døren som er ut er vel om merke da låst og babycallen på.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.