Sv: Kunne du vært surrogatmor?
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
Jeg tror mange som sier det ville vært null problem psykisk/emosjonelt kanskje ville blitt overrasket om de en dag var i en slik situasjon.
Bare tenk på hva kropp og psyke går igjennom i løpet av et svangerskap. Så mye endres i kroppen, og hele deg er klar for å ta imot et barn på så mange plan.
Også bare forsvinner det.
Jeg kommer helt sikkert aldri til å være surrogatmor, og det er klart jeg ikke vet sikkert hvordan jeg ville opplevd en slik situasjon. Men jeg har vært gravid, og vet hvordan jeg opplevde forholdet til barnet i magen da, og det er naturligvis en del av basisen for min teori om hvordan jeg ville oppleve å være gravid med noen andres barn.
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
Jeg leste en artikkel om indiske surrogatmødre i Magasinet for en stund siden. Noen slet med en forferdelig sorg i etterkant.
Jeg har ikke lest artikkelen, så kanskje dette er helt feil, men jeg kan tenke meg at disse kanskje primært har gjort dette fordi de trengte pengene? Jeg ville tro at det å bli mer eller mindre presset inn i en slik situasjon av økonomiske grunner kan være mye verre enn det å ta et helt frivillig valg og hele tiden være klar over at man har valgt det selv og at hensikten er å hjelpe noen. Men som sagt, jeg har ikke lest artikkelen.