Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tapasretter

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-07, 23:19   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tapasretter

Hjelp.

Jeg skal feire bursdagen min på lørdag og endel venninner skal hjelpe til å lage tapasretter. Jeg skal styre dette slik at de lager ulike ting og slik at det blir nok til ca 45 stykker

Vurderer sterkt catering, men har pinadø ikke penger til mere styr nå.

Kan noen hjelpe med noen retter som er høvelig kjappe og billige å lage?
Skrive gjerne om den må lages samme dag, eller om man kan lage den kvelden før.

Gammel 23-09-07, 23:25   #2
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tapasretter

Forrige gang jeg serverte fingermat hadde jeg:

Lomper med røkelaks, snøfrisk og gressløk (kan lages kvelden før)
Hjemmelagde kjøttboller (smaker godt både varme og kalde)
Kyllingvinger (de forsvant før jeg fikk sukk for meg - jeg brukte ferdig pose fra Prior og varmet samme dag)
Quiche (kan lages kvelden før)
Tomatsalat med fetaost (kan lages kvelden før)
Salat med bacon (kan lages kvelden før)
Innbakte cocktailpølser (kan lages kvelden før)
Scampi marinert i sweet chillisaus (legges i marinade over natten, freses opp på få minutter rett før gjestene kommer)
Foccacia (lages helst samme dag)
Hjemmelaget aioli
Hjemmelaget salsa
Hjemmelaget guacamole
Nachips

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 23:29   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å lage litt couscous-salat, den drøyer den andre maten litt.

F.eks kokt (kald) couscous, rucolasalat, fetaost inkl oljen den kommer i, halve coctailtomater, oliven, evt. agurk eller litt paprika. Krydre med salt/pepper og sitronsaft. Ha oppi olje til konsistensen ikke er klumpete men heller ikke for ... oljete.

Chimichangas er også godt, jeg pleier å frese sammen revet potet, løk, krydder etter smak (f.eks oregano, spisskummen, salt), også legge det på en (enchilada) rettet: tortilla-lefse sammen med ost. Legg på en (enchilada) rettet: tortilla-lefse over og klem godt flatt, og stek litt forsiktig på hver side. Del i 6 "kakestykker"

Sist redigert av m^2 : 23-09-07 kl 23:54.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 23:44   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Jeg liker å lage litt couscous-salat, den drøyer den andre maten litt.

F.eks kokt (kald) couscous, rucolasalat, fetaost inkl oljen den kommer i, halve coctailtomater, oliven, evt. agurk eller litt paprika. Krydre med salt/pepper og sitronsaft. Ha oppi olje til konsistensen ikke er klumpete men heller ikke for ... oljete.

Chimichangas er også godt, jeg pleier å frese sammen revet potet, løk, krydder etter smak (f.eks oregano, spisskummen, salt), også legge det på en enchilada sammen med ost. Legg på en enchilada over og klem godt flatt, og stek litt forsiktig på hver side. Del i 6 "kakestykker"

Hva er cous-cous og hva er enchilada? Hjelpes, jeg ringer catering i morgen.

Gammel 23-09-07, 23:52   #5
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

I tillegg til de du allerede har fått:

Dampede blåskjell
Tomat og mosarella salat
Gode oster; manchego, st.albrey, gorgonzola ++ og noen gode syltetøy/evt mango chutney
Poteomelett
Serranoskinke
Spekemat

Dette fixer du

Gammel 23-09-07, 23:53   #6
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Hva er cous-cous og hva er enchilada? Hjelpes, jeg ringer catering i morgen.

Neineineida!
Mente tortilla-lefser, og skrev enchilada av en eller annen grunn...
Og couscous får du i butikken, det er superenkelt. Det er små gryn, de sveller når du heller kokende vann over dem og vips, så er de ferdige.

Gammel 23-09-07, 23:57   #7
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Du kan jo se om du finner noe her, denne maten har du jo smakt

Gammel 24-09-07, 00:09   #8
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi laget noe slikt til min 30-årsdag i mai.
Skal prøve å huske hva vi hadde:

- Kjøttboller og BBQ-saus etter oppskrift fra Teofelia
- Scampi etter oppskrift fra Teofelia
- Salat (kokte inn balsamicoeddik og brukte som dressing)
- Fetaost
- Oliven
- Noen forskjellige spekepølser
- Dadler med bacon (surr bacon rundt dadler, fest baconskiva med tannpirker og stek det i ovnen ved ca 220 grader i 30 minutter)
- Aioli
- Ovnsstekte potetbåter (med olivenolje, salt og pepper)
- Brød (som pizzadeig, men med en del olivenolje i. Olivenolje og maldonsalt på toppen. Klappet ut i en langpanne, hevet og stekte.)
- Champignon med hvitløk (hele champignoner fra boks, "badet" og stekt i olivenolje tilsatt mye presset hvitløk, salt og pepper)

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 00:09   #9
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

En venninne lagde noe aldeles deilig lekkert:

Wrapslefser smurt med pesto, la oppå serranoskinke, parmesanost og cherrytomater, og rullet sammen. Enormt godt!

Gammel 24-09-07, 00:10   #10
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

- Dadler med bacon (surr bacon rundt dadler, fest baconskiva med tannpirker og stek det i ovnen ved ca 220 grader i 30 minutter)

Det er sinnsykt godt!

Gammel 24-09-07, 00:13   #11
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Det er sinnsykt godt!

Jeg vet ...

Gammel 24-09-07, 00:15   #12
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Standard

Parmesan, ja. Det hadde vi også. Tynne skiver/biter av parmesan. Ville helst ha ost av fåremelk, men den var styggdyr.

Gammel 24-09-07, 00:53   #13
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jøss.. blir du tredve eller?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 09:30   #14
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hummus med nanbrød. kan lages kvelden før.
Lomper med reinsdurskav, stekt med fløte og hvitløk. Godt kaldt og varmt.

Også kan du jo f.eks lage en gryterett, i tilfelle du blir nervøs for at det blir lite. Eller kyling og ris og karrisaus. :livredd for at det skal bli tomt:

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 10:06   #15
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg laget akkurat denne tråden da min mann ble 30 - selskapet og maten ble vellykket! Jeg får enda kommentarer (men nå er mange av mine venner Toros beste venner...)

Tråden finner du her.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 10:28   #16
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne er forresten min beste venn når fantasien svikter. Jeg har laget mange av disse rettene og de blir veldig gode.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 11:36   #17
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg slår jo et slag for tapas slik vi pleier å ha det i vårt hjem.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 13:25   #18
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Gammel 30-09-07, 19:36   #19
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser at scampi går igjen som forslag. Er det andre småretter med fisk eller sjømat noen har gode erfaringer med?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 19:42   #20
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg ser at scampi går igjen som forslag. Er det andre småretter med fisk eller sjømat noen har gode erfaringer med?

Små runde melbatoas, eller salt kjeks, et godt lag med Snøfrisk og en liten dæsj rogn.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.