Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Merkelig påkledning i bhg

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-07, 20:24   #41
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Merkelig påkledning i bhg

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Høres ut som snuppa di har blitt barnehagens maskot! (Er hun minst på avdelingen?)

Godt mulig det er det som er grunnen, ja Det er en til som er noen måneder eldre, men hun er ganske liten av vekst.

gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:01   #42
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Den største blemma de gjør er å ikke se forskjell på ullgenser og bomullsgenser. Gutten har vært en smule kald når han bare har hatt bomullsgenser under regnjakken på kalde dager.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:23   #43
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg vet det er tåpelig, men jeg liker nå en gang at jenta ser ok ut i tøyet, selv om det er i barnehagen.

Slik er jeg også. Sørger alltid for at skift matcher...

Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 21:33   #44
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vi er veldig heldige, dersom jeg skal klage så tar de heller på for mye enn for lite, men så er gutten min veldig varm av seg da.

Gammel 25-09-07, 09:41   #45
bloma
Aktiv

bloma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
bloma er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Bloma, aner ikkje om det er meg du tenker på,men eg er langt i fra en best i test person. Trur ingen av dressane eller regnkleda snuppa har er blitt aller best i test.Men det er bra kler,det har vi fått testa ut i vann og søle..
Som sagt så sender eg kun ull tøy,fordi då veit eg ho holder seg god og varm. Det er det viktigaste argumentet for meg. Vi brukar svært lite bommulskle heime når vi er ute. Derfor hadde det blitt helt feil for meg å handla inn masse bomullskle for barnhagebruk,når vi har gode komfortable ull kler
Eg står ikkje daglig å forteller kva ho skal ha på seg. Ho har med dei faste kleda sine,og dei kan dei velge fritt avHar som sagt ingen ting å sei på påkledninga ibhg:=)

Neida, jeg tenker ikke på noen spesielt!
Bare på meg selv, for jeg er veldig opptatt av å ha topp utstyr i barnehagen, men har erfart at det spiller liten rolle, så lenge det ikke blir brukt slik det er tenkt.
Du har jo gjort det enkelt, bare ullklær i barnehagen, da vet du jo at ull blir brukt! Det er sånn det må gjøres i vår barnehage også, har vi både bomull og ull, blir alltid bomull foretrukket. Har vi tykk ullgenser, og fleecegenser, blir fleece foretrukket... Merkelig...

Gammel 25-09-07, 14:19   #46
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av bloma, her.

For meg er dette et godt innspill til "om å gjøre å ha aller best barneutstyr"-debatten.
For hva hjelper det med ha gode intensjoner om at barna er i teorien er ulastelig kledd til en hver tid - og til et hvert værskifte, om barnehagepersonalet ikke kler på dem det vi hadde tenkt?
For meg krever det MYE planlegging og tilrettelegging for at barnehagen skal skjønne dette.
Det verste er å gi dem valgmuligheter. Når både høstdress, ulldress og vinterdress henger i barnehagen, blir det de underligste kombinasjoner i løpet av dagen.

Konklusjonen min på dette er vel at total utstyrskontroll både i forhold til nyeste nye, og "best i test", er forbeholdt spesielt interesserte.
De aller fleste har et langt mer avslappet forhold til bekledning.
Og jeg kan rett og slett ikke kreve at 4 voksne (med ansvar for 15 barn), skal ha stålkontroll på hva som matcher, puster, er vannavstøtende, vanntett og passe varmt/kaldt til en hver tid.
Med mindre JEG har stålkontroll, og gir dem mindre valgmuligheter.

I stor grad enig med deg. Vi kan ikke kreve at de ansatte i barnehagen skal ha stålkontroll på alt - og da er det jeg mener at de må prioritere det som er VIKTIG. Det betyr at matchende antrekk må nedprioriteres, til fordel for de praktiske tingene, som gummistøvler i regnvær.

Jeg forventer ikke at de ansatte skal vite, huske og alltid etterleve at noen foreldre mener at barna deres skal bruke sin tekniske vanntette dress i regnvær. Barnet lider ingen nød om det ender med å gå med regntøy den dagen.

Derimot forventer jeg at de husker på at lille Per skal bruke votter på grunn av eksem på hendene, og lille Lise skal ha noe på ørene for hun er ørebarn. Det forventer jeg at de kan greie å få til.

Min erfaring er som din når det gjelder valgmuligheter. Ikke gi dem et valg, da blir det feil. Vi trodde lenge at hvis barnehagen hadde både tynn og tykk genser, tynn og tykk lue, tynn og tykk dress - regntøy, vinterstøvler, cherrox og gummistøvler - da ville barna alltid være riktig kledd etter forholdene. Etter hvert lærte vi at vi selv måtte ta ansvar for at det de trengte var på plass - og verken mer eller mindre.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 17:35   #47
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Enig med Bina her......jo mindre valgmuligheter man overlater til personalet, jo mer fornøyd blir man med påkledningen!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.