Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Synger du offentlig?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Synger du så andre kan høre deg?
No! Never! Never! 4 3,57%
Kun foran de stakkars uskyldige små 29 25,89%
Tja, hvis det er rivende fengende låt på P4 16 14,29%
Jeg synger med på favorittene mine på konsert 32 28,57%
Jeg tar meg i å nynne på alt fra Timbuktu til barnesanger på butikken 34 30,36%
Kun når fylla har skylda 12 10,71%
Hvor som helst, når som helst (utenom i operaen) 43 38,39%
Jeg synger profesjonelt. 3 2,68%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 112. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-07, 12:16   #61
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Synger du offentlig?

JEg synger, der det måtte passe og av og til der det ikke passer

I bryllupet til broren min hadde mamma fått skrevet en sang med en relativt ukjent melodi og den sang jeg stort sett alene, 10 vers...

Og på karaokefesten på jobb ble jeg kåret til jobbens flinkeste, uten at det nødvendigvis sier så mye

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 12:53   #62
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

* Alle som ikke likte De Lillos før begynte å like dem på grunn av "Din Jæææævel" (og det er jo forsåvidt fint at fler får øynene/ørene opp for De Lillos, men allikevel).
* Sangen er så til de grader overspilt.
* De Lillos kan MYE bedre enn dette.
* Idioter stiller opp på konserter med De Lillos 85 med kokkelue og forventer å få høre sangen.
* Jeg syns ikke det er kult å brøle "Din jææææævel".
* Det er den dårligste sangen til De Lillos (sannsynligvis syns jeg dette på grunn av alle de andre punktene).

Det har altså egentlig mer med utenforstående ting å gjøre enn selve sangen, men jeg er såpass snobbete at jeg ikke vil assosieres med "hopen" (gutter med V-genser og rosa pannebånd og sånt) som synger med på denne sangen. :Snobb:

Dette var altså en spesialkonsert der de spilte hele Suser avgårde. Jeg kan alle, tom., Siste sommerferiedag og Knut (er det sant) - som sannsynligvis er er min yndling. Som siste ekstranr. kom Kokken Tor. Det ble en høy stigning, selv for blodfansen.

Det var for øvrig lav pannebåndfaktor. Tror aldri jeg har følt meg så ung på Rockefeller noen gang (tror jeg så Kaci! Hun sang sikkert ikke. )

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 13:39   #63
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Dette var altså en spesialkonsert der de spilte hele Suser avgårde. Jeg kan alle, tom., Siste sommerferiedag og Knut (er det sant) - som sannsynligvis er er min yndling. Som siste ekstranr. kom Kokken Tor. Det ble en høy stigning, selv for blodfansen.

Det var for øvrig lav pannebåndfaktor. Tror aldri jeg har følt meg så ung på Rockefeller noen gang (tror jeg så Kaci! Hun sang sikkert ikke. )

Det hørtes fantastisk ut. :misunnelig: (Men jeg hadde uansett ikke sunget med på Kokken Tor. )

Gammel 30-09-07, 13:40   #64
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synger, til mine medmenneskers pinsel. Dvs. jeg synger på fotballkamp, jeg synger på konsert og jeg synger til radioen. Dog er jeg aldri med på karaoke.

Dessverre kan jeg egentlig ikke synge.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 13:46   #65
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er glad i å synge, og har alltid vært det. Stemmen er ikke særlig pen å høre på tror jeg, men den duger til barnesanger og viser sunget for poden. Jeg har faktisk sunget på TV en gang også, sammen med "Jeg kan ikke synge koret".

Mannen min synger ikke. Han er over gjennomsnittet musikkinteressert, og har spilt i band - men synge det gjør han altså ikke. Snodige greier.

Gammel 30-09-07, 13:52   #66
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synger. Jeg synger til ungene mine, synger til radioen, på konserter (der det passer seg). Jeg synger bursdagssanger, 17. mai sanger og julesanger. Jeg har sunget i kor og i visegruppe. Nynner stadig vekk på noe.

Den eneste gangen jeg ikke synger, er når svigerfamilien min synger bordsang. Jeg er litt ambivalent til det der. Vil liksom ikke være med på noe jeg ikke tror på. Samtidig føler jeg meg litt uhøflig, og når jeg føler meg som mest uhøflig hender det jeg nynner litt med :vinglete:. Og konsekvent er jeg jo ikke, i det jeg synger julesanger og religiøse verk med høy hals.

Gammel 30-09-07, 13:53   #67
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synger nesten over alt - det eneste jeg ikke er komfortabel med å synge er allsang av den rosa sangen m/nødrim i bryllup, 50-årsdager og liknende.

Jeg synger forøvrig heller ikke bordvers eller salmer hvis jeg befinner meg i slike situasjoner.

Gammel 30-09-07, 13:56   #68
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Synger hvor som helst og når som helst egentlig. Jeg er en jævel på karaoke. Meg og Ru har nesten slåss om mikrofonen før.

Her kommer det fram ja. Av en eller annen grunn så virker det som om en del synes de har fantastisk stemme i fylla. Jeg har nok vært en av dem. Husker godt at jeg sang karaoke med et par venninner, og nesten var imponert over hvor flink jeg var. Det varte helt til jeg ble edru igjen. Noe lignende skjedde en gang i kraftig tequilarus. Jeg og en venninne snakket svensk en hel kveld (ute på byen), jeg syntes vi var så flinke til å snakke svensk at jeg nesten ble rørt. Er litt usikker på om de vi møtte på vår vei var like enig.

Gammel 30-09-07, 14:29   #69
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Kokken Tor!

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 16:46   #70
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synger overalt hvor jeg kan synge med, men jeg opptrer ikke med solo-synging på karaoke eller lignende.
Og det tror jeg er like greit
Har ikke noe problemer med å synge for snuppa ute i offentlighet. Hun vil ofte synge "alle duene" når vi går gjennom parken. Da synger jeg litt diskret, er ikke så glad i min egen sangstemme at jeg trenger å brøle.

På konsert synger jeg alltid med hvis jeg kan teksten. Og hvis jeg var på "Suser avgårde" på Rockefeller ville jeg neppe stått mutt som en østers for å si det sånn

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 16:49   #71
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synger uten hemninger. Synger rent, men ikke spesielt fint. Jeg er absolutt ingen solosanger, for å si det sånn.

Jeg har blitt kvitt min synge-offentlig-fobi i forbindelse med jobben min. Der MÅ man synge.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 17:09   #72
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fluke og jeg er fra samme planet. :hater pannebånd oppå håret:

Gammel 30-09-07, 17:14   #73
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Fluke og jeg er fra samme planet. :hater pannebånd oppå håret:

Gammel 30-09-07, 17:15   #74
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, jeg synger offentlig. Har faktisk sunget ene verset av "julekveldsvisa" alene med koret jeg var med i bakgrunn. Var så nervøs at jeg gikk tom for pust på slutten.....

Forrige uke skulle jeg lære 70 elever sangleker. Da syngebrølte jeg for å få de med. Hadde nesten ikke stemme etterpå......

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 17:16   #75
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva har pannebånd med synging å gjøre?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 20:01   #76
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synger på jobb, i bilen, på konsert, for barna, for barna når vi er i besøk etc...

Jeg fikk skryt fra en sangpedagog forrige uke Hun hørte meg synge med elevene.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 20:03   #77
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg synger til husbruk og profesjonelt. I kor og i mindre ensembler. Det er blitt lite den siste tiden, men det er store sjanser for at jeg skal gjøre en jobb sammen med en gammel gjeng på Vossajazz Det hadde vært så gøy om det hadde gått i orden.

Gammel 30-09-07, 20:27   #78
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har alltid sunget mye. Men jeg må være husvarm, mamma sier at nynningen og synginge min det er meg det.

Når jeg var liten satt jeg i plommetreet utenfor huset og sang til alle som gikk forbi. Og i barnekoret maste jeg meg alltid til å synge solo. Når jeg ble tenåring så sluttet jeg med offentlig synging. Men bestemor sang opera, så syngingen ligger nok i genene

Gammel 30-09-07, 20:31   #79
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Synger du offentlig?

Jepp. Jeg synger så og si hvor som helst og når som helst.
Synger "profesjonelt" (det er vel bare et profft kor i Norge vel) i kor og mindre ensembler og får betalt for det, så det ligger nok litt for meg.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 20:32   #80
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synger, men jeg burde strengt tatt ikke. Jeg er til alt overmål glad i å synge.

:kråke:

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:34.