Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bokanbefaling på høyt nivå

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-07, 10:46   #21
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bokanbefaling på høyt nivå

Jeg har ikke lest den ennå, men nå har jeg fått godt tips med bok å ta med til Hellas i september.

Gammel 21-08-07, 10:46   #22
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Å, takk for tipset! Denne må jeg kjøpe til ferien!

Gammel 21-08-07, 10:52   #23
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Å det er nesten litt sørgelig at den er ferdiglest.
Passer perfekt på ferie.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 10:55   #24
Albertine
Passiv

Standard

Jeg skulle så gjerne ha lest fortsettelsen på denne boka jeg, med en annen hovedperson. Det forholdet dem i mellom skulle jeg også ha likt å lest mer om.

Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 23:11   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er jeg også ferdig med den, og jeg ble ikke overvettes begeistret. Jeg syns den var godt skrevet, men den "tok" meg bare unntaksvis.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 23:13   #26
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Da er jeg også ferdig med den, og jeg ble ikke overvettes begeistret. Jeg syns den var godt skrevet, men den "tok" meg bare unntaksvis.

Jeg tror jeg ville blitt skuffet over den hvis jeg hadde lest den etter å ha sett denne tråden først. Jeg hadde ingen spesielle forventninger da jeg leste den, og ble gledelig overrasket (og regnet med at den ville appellere til mange), men jeg synes ikke det er en av tidenes beste bøker eller noe slikt. Bare en god og velskrevet historie, liksom.

Gammel 15-10-07, 23:19   #27
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde en venninne som snakket svært varmt om den lenge, så jeg tror forventningene mine var skrudd altfor høyt opp. Det som var interessant var min holdning til boka. Først trodde jeg nemlig den var engelsk og jeg forandret "lesestil" eller holdning til boka når jeg fant ut at den foregikk i USA. Neste gang jeg endret holdning til boka var når jeg skjønte at forfatteren hadde et ganske kompetent forhold til musikk. Jeg visste ikke helt det om meg selv, at slike ting virket så sterkt inn på min holdning.
Man alt i alt ble den for abrupt for meg, kan jeg si det? For stakkato, ikke det at den hoppet i tid, men at den dvelte for mye eller for lite på ting jeg enten fant uinteressant eller ville vite mer om.

Gammel 15-10-07, 23:21   #28
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er midt i denne boka nå - koser meg!

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 00:10   #29
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tror jeg ville blitt skuffet over den hvis jeg hadde lest den etter å ha sett denne tråden først. Jeg hadde ingen spesielle forventninger da jeg leste den, og ble gledelig overrasket (og regnet med at den ville appellere til mange), men jeg synes ikke det er en av tidenes beste bøker eller noe slikt. Bare en god og velskrevet historie, liksom.

Jeg leste tråden først, og ble litt skuffet. Boka er bra den, men ikke bedre enn veldig mange andre bøker. Du var nok lur som leste boka før denne tråden.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 00:26   #30
Frost

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne boka bestilte jeg hos bokhandleren rett etter å ha lest denne tråden, da tråden var ny.
Har ikke hørt et pip siden, så jeg må nesten etterlyse den.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 05:01   #31
lesehesten
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2007
lesehesten har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg leste den på engelsk for et års tid siden og syntes den var flott. Jeg kan også anbefale den.

Hva er tittelen på engelsk? Er den skrevet på engelsk opprinnelig?

lesehesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 07:56   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av lesehesten, her.

Hva er tittelen på engelsk? Er den skrevet på engelsk opprinnelig?

Ja, det er en amerikansk bok. Heter The Timetravellers Wife.

Gammel 22-10-07, 10:55   #33
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg leste tråden først, og ble litt skuffet. Boka er bra den, men ikke bedre enn veldig mange andre bøker.

Enig, jeg hadde nok litt vel høye forventninger.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 09:52   #34
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg også lest denne boken, og jeg synes den var veldig god! Nydelig historie, og jeg er litt trist over at den er ferdiglest. Det blir spennende å se filmatiseringen med Brad Pitt i hovedrollen.

Takk for tips!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 10:02   #35
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

:bibliotektur, i morgen den dag!:

Gammel 24-02-08, 12:07   #36
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Det blir spennende å se filmatiseringen med Brad Pitt i hovedrollen.

Jeg tror Brad Pitt eier rettighetene til filmen, mens Eric Bana spiller Henry.

http://www.imdb.com/title/tt0452694/

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 12:58   #37
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg likte å lese denne boken. Jeg ville ha lest en oppfølger. Spennende å se hvordan filmen blir.

Gammel 24-02-08, 16:06   #38
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Jeg tror Brad Pitt eier rettighetene til filmen, mens Eric Bana spiller Henry.

http://www.imdb.com/title/tt0452694/

Så gøy ! Han ligner på den Henry jeg har i mitt hode.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 17:12   #39
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Så gøy ! Han ligner på den Henry jeg har i mitt hode.

Ja han ligner også på min Henry. Han spiller forøvrig også (en annen) Henry i The Other Boleyn Girl, den gleder jeg meg også til å se.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 17:28   #40
Frost

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg likte godt boken. Nå gleder jeg meg til filmen. Han som skal spille Henry er flott, men ikke helt som han i hodet mitt.
Jeg synes han Eric Bana ligner mannen min, spesielt som ung.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.