|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerSkjønner hva du mener. Sånne mammaer får jeg lyst til å klype litt, sjekke om det er noe krutt å hente, liksom.
![]() |
#42 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaer
Men det kan jo faktisk hende at enkelte mammaers personlighet bare er sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Epikur
|
![]() Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerJeg får hetta av pushemammaer som dytter sin unge fremst i barnekoret, føyser unna andre unger i Luciatoget, so drar med unger før de er klar for det på teater eller andre ting så ungen skriker og har det kjipt, mødre som drasser med ungene på altfor mange aktiviteter før de er modne og motiverte, mødre som sier nei, nei, nei, ja eller skal forhandle om alt.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 15-10-07 kl 21:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
By the Sea
|
Ja, det finnes mennesker som er utrolig avbalanserte og ikke har noen store svingninger i humøret (høres deilig ut, igrunnen).
Godt sagt, Mim!
![]() |
#45 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerEg skulle gjerne hatt meir tolmodighet, men av og til ser eg at uendelege mengder med tålmodighet og forståelse ikkje nødvendigvis fører til noko godt. Lenge beundra eg ei mor i barnehagen for hennar evne til å snakke roleg, lavmelt og rasjonelt til barnet. Ho mista aldri fatningen, og eg var rimeleg nær på å miste fatningen på hennar vegner nokon ganger. Men no ser eg jo at dette barnet overhovudet ikkje respekterer grenser, verken i forhold til andre barn eller i forhold til vaksne.
![]() |
#46 |
Vaklende
|
![]() Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerJeg får hetta av mammaer og pappaer som tror de vet alt om andre basert på å se dem i enkeltsituasjoner. Jeg får hetta av folk som tror det bare finnes en forklaring på hvorfor noen oppfører seg slik eller sånn. Jeg irriterer meg over folk som jakter på noe å irritere seg over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
By the Sea
|
Selv om jeg akkurat har signert utblåsningen til Mim, og dermed befinner meg i glasshus, må jeg bare si meg veldig enig i dette.
![]() |
#48 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Pauset
|
![]() Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerJeg er heldigvis ikke en sånn mamma. Jeg tror disse mammaene ikke skjønner hva de egentlig gjør.... Vi skal forberede våre barn for "verden". De blir ikke behandlet slik ute i den virkelige verden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaer
Bra poenger det også!
![]() |
#51 |
Gjør så godt som jeg kan.
Signerer denne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerOg mamma`r som snakker med babystemme til barn som ikke er babyer, da får jeg hetta! |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Kidding, right?
|
Vi også. Puse-dille-blomstersnakk. Og ungen slår seg noe så forj*vlig vrang hver eneste gang. Og det ender med at han hylende blir kjørt hjem kravlende rundt i hele bilen (sic!!!!) etter at pappaen har sagt 20+ ganger med silke-bedende stemme "Jammen N, vil du ikke ta på deg bilbeltet da?"
![]() |
![]() |
#54 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Nei, jeg irriterer meg ikke på mammaer som snakker tyst, det er det tyste i kombinasjon med silkestemme som gjør meg litt smågal. Men for å være ærlig, det er jo ikke noe jeg går og irriterer meg over, jeg bare syns at det å være slik mot barna sine hele tiden (og da mener jeg alle de tingene jeg skriver om oven) ikke kan være bra for barnet og jeg syns synd på familien. Føreldrene bør bryte inn og ta sjefsavgjørelser om det trengs, alt man gjør må ikke godkjennes av barna også. Og som Zoë skriver så er det en tilgjord snill og søt stemme jeg tenker på. En som ikke høres naturlig ut (i hvert fall ikke i mine ører). |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerJeg synes det er viktig at barna lærer å kjenne foreldrene sine. Jeg er meg selv når jeg snakker med barnet mitt, og hun vet hvor mine grenser går.
![]() |
#56 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerJeg synes ikke man skal irettesette barnet sitt med andre tilstede.
![]() |
#57 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerSilkestemme er nok ikke min stemme nei. Men jeg kjenner noen som er ganske sånn. Som tror de gjør "alt riktig" ved aldri å vise at de blir sint og ikke tolererer noe. De barna gjør også utrolig mye rart i huset uten å respektere foreldrene, enn f.eks. vi ville tillatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Tankefull
|
![]() Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerVet ikke hvorfor jeg føler meg bittelitt truffet her jeg, men det gjør jeg (uten å bli blodig fornærmet altså).
![]() |
#59 |
weird
![]() Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerJeg er definitivt ikke en sånn mamma. Men jeg en gang prøvde jeg. Her er det jeg skrev etter den dagen:
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
flisespikker
|
![]() Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaerJeg er oftest ganske rolig, og den eneste som får meg til å miste store deler av besinnelsen innimellom, er Poden. Jeg tror ikke ville gi HI hetta, jeg heller.
![]() |
|
|