Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-07, 12:09   #121
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg innrømmer det - jeg får litt hetta av en del mammaer

Jeg er også sånn som Mim, og kjenner meg veldig igjen i beskrivelsen. Men jeg har blitt bedre etterhvert til å forstå at andre ikke reagerer som meg, men det tok litt tid, og en del smertefulle episoder, å lære det.

Gammel 17-10-07, 14:07   #122
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg er også sånn som Mim, og kjenner meg veldig igjen i beskrivelsen. Men jeg har blitt bedre etterhvert til å forstå at andre ikke reagerer som meg, men det tok litt tid, og en del smertefulle episoder, å lære det.

Gammel 17-10-07, 18:29   #123
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Vel, LITT silkestemme virker på barnebarn.

Dere skulle sette fjeset til ungene mine da mamma etter diverse silkestemme-forsøk til slutt sa ganske krasst"mormor kan også bli sint".

Jeg synes ikke man skal irettesette barnet sitt med andre tilstede.

Jeg irettesetter både mine og andres barn jeg.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg tror ikke jeg har silkestemme på repertoaret, jeg. :

Det har jeg. Den kommer stort sett 4 sekunder før en eksplosjon. Nå er det rett før jeg blir veldig sint.

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Bra beskrevet Skilpadda og Mim. Jeg er en Mim så nå fikk jeg litt forståelse for motparten og det er flott!

Jeg er en Skilpadda, og blir totalt satt ut av ordkjappe mim-er. Trenger tankero før jeg kommer trekkende med mine analyser og konklusjoner når motparten minst venter det.

Gammel 17-10-07, 22:39   #124
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Da jeg leste HI slo det meg at jeg kjenner ingen mamma som passer godt til denne beskrivelsen, men jeg kjenner en pappa! Han er far i klasse til mellombror og når jeg og mannen min er riktig i godhjørnet etterligner vi han og gjør narr av han Ja, vi er litt smålige, men jeg synes han til tider er så tåpelig når han snakker til barna sine.... Og man har det jo ikke mer moro enn man lager selv

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 22:48   #125
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skulle gjerne ønsket meg litt silkestemme jeg. (om enn ikke akkurat på den måten som HI beskriver...sånne mammaer har jeg ikke sansen for).

Gammel 17-10-07, 23:47   #126
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Det mest effektive er faktisk å legge om (om man er en som kan heve til vanlig) til silkestemme i en konfliktsituasjon.

OM jeg har skreket, og VIRKELIG VIL (i fortid, dette da...)at de skal HØRE MEG, legger jeg HELT om, og nesten hvisker.'

Har dere virkelig ikke lagt merke til Siv Jenssen sin lavmælte, nye, "hersketone"?

Gammel 18-10-07, 09:38   #127
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det mest effektive er faktisk å legge om (om man er en som kan heve til vanlig) til silkestemme i en konfliktsituasjon.

OM jeg har skreket, og VIRKELIG VIL (i fortid, dette da...)at de skal HØRE MEG, legger jeg HELT om, og nesten hvisker.'

Har dere virkelig ikke lagt merke til Siv Jenssen sin lavmælte, nye, "hersketone"?

Et godt gammelt lærertriks det der, ja.

Gammel 18-10-07, 09:55   #128
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg gir beskjed der og da, enten til eget eller andres barn, dersom det skjer noe der og da. Jeg tar henne ikke til side for å snakke om noe som skjedde i sted, liksom. Dersom hun holder på å knerte til Jon eller Maren, så tar jeg det når det skjer. Det samme gjør jeg med Maren eller Jon, og det er det noen foreldre som reagerer på, for de mener at de, og bare de, skal irettesette egne barn. Jeg synes det er HELT greit at min datter blir irettesatt av andre, dersom hun gjør noe galt. Altfor mange tenker på oppdragelse som en privatsak, men det ser nå ut som om de som tenker slik har de rareste ungene også. Litt sosialisering kan da ikke skade.

Jeg er enig. Jeg sier fra til mine unger hvis de gjør noe dumt selvom det er andre til stede. heldigvis er de så sosialt oppegående at de ikke vil ha kjeftemamma ute blant folk, så det pleier å være nok å få blikkontakt med 'det onde øyet'.

Jeg tar også andre unger hvis de plager andre, er slemme mot dyr eller sniker i køer.

Ang. de mammaene Pelen beskriver, så har jeg møtt dem, og jeg syns det er en smule 'crepy'. Nett som å bli kjeftet på av en person som smiler.:grøss:

Gammel 18-10-07, 12:11   #129
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Har bare lest første og de par siste sidene)

Jeg kan sikkert være en sånn silkestemme-mamma av og til. Jeg er selv ganske sår på skjelling og smelling (eller, var det, da jeg var yngre) og Storebror er akkurat samme typen. Det hender ofte det svikter, altså, men i utgangspunktet bruker jeg samme hyggelige tone til barna mine som til andre. Særlig til storebror.

Og han klikker hvis jeg tar "pytt sann, det gjør ingenting, OPP igjen!" når han faller. Jeg prøver å heller møte ham på det han opplever: "Aj, da! Hvordan gikk det? Huff så irriterende!" eller "Neiognei, nå fikk du vondt!" når jeg SER at han fikk kjempevondt. Det er jeg som kjenner ham best. Det kan godt hende at det ser ut på andre som om jeg girer ham opp, men det tror jeg faktisk ikke jeg gjør. Hvis han selv er uanfektet så driver jeg selvsagt ikke sånt.

Og selv om jeg kjefter i trøtte stunder så syns jeg virkelig ikke kjefting er en god måte å snakke til folk på. Man kan fint være tydelig og klar uten å kjefte.

Så jeg kan nok i glimt oppfattes som en sånn silkestemmemamma. I andre glimt det stikk motsatte.

Gammel 19-10-07, 22:26   #130
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Utfrå nicket mitt, er det vel ingen som mistenker meg for å vere utrusta med silkestemme?

Gammel 19-10-07, 22:30   #131
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Å, jo

Minner meg om naboen min på studentheimen eg budde. Han var deltids yrkesmilitær og hadde følgande råd til damene på huset: bruk høyhælte sko og legg toneleiet minst ett hakk dypere.

Gammel 21-10-07, 18:50   #132
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Å, jo

Minner meg om naboen min på studentheimen eg budde. Han var deltids yrkesmilitær og hadde følgande råd til damene på huset: bruk høyhælte sko og legg toneleiet minst ett hakk dypere.

Jeg har en ganske hes stemme, og snakker deretter. Jeg opplever at jeg blir sett på som en sterk kvinne, og mye av det fordi jeg ikke "skingrer", tror jeg.
Altså, det er blitt meg fortalt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.