|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du merket noe av det dårlige vannet i Oslo? | |||
| Ja, kvalme, oppkast og / eller diaré |
|
3 | 4,35% |
| Ja, men bare litt |
|
3 | 4,35% |
| Nei, ikke selv, men jeg har venner/bekjente som har merket det. |
|
2 | 2,90% |
| Nei, jeg bor i Oslo og har ikke merket noe |
|
26 | 37,68% |
| Jeg bor utenfor Oslo |
|
35 | 50,72% |
| Deltakere: 69. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
villende
|
Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i Oslo
Hvis det ligner symptomer på giardiainfeksjon så er det nok ikke så dumt. Dumme vannverket. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i OsloJeg tror også at jeg skal ringe fastlegen. Diaré og sure oppstøt her også. Føler meg dårligere enn i går (men så pass grei nå at jeg kan være på jobb). Ikke noe oppkast (eller behov av det). |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i OsloEttersom jeg kan huske fra den lignende situasjonen i Bergen for noen år tilbake så er det viktig for de som er blitt syke og som på et eller annet senere tidspunkt skulle ha behov for erstatning, at de ble diagnostisert ordentlig. Så min oppfordring er at dere kommer dere til lege dere som er syke og får tatt de nødvendige prøvene. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i OsloHuff, god bedring til dere som er syke.
|
|
|
|
#66 |
|
|
Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i OsloNår jeg kjørte fra jobb (og hjem på hjemmekontor) så jeg at vann- og avløpsetaten tok prøver i en kum 2 km fra huset vårt. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i OsloDet kan jo være verdt å vite at i Bergen trodde man at det først bare var omgangssyke. Der visste man jo ikke om at det var noe i vannet, før man etterhvert fikk inn litt vel mange med omgangssyke.
|
|
|
#68 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i OsloEr det bare meg som nesten er mer redd for hysteri enn selve parasitten? |
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
Å, huff! Masse sympati får du fra meg. Jeg syns ikke man kan bli for forsiktig i forhold til dette. Som skrevet før har jeg venner i Bergen som aldri har blitt ordentlig bra i magen etter Giardiaen der. Parasitter i magen er ingen spøk, og mange får varige mén av det. Sist redigert av daffy : 18-10-07 kl 23:47. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
At man lager en masse oppstuss ut av noe som ikke trenger å bli kjempekrise. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i Oslo
Gjorde jeg også i går, glemte meg helt bort. Nå er tannbørstene plassert ved kranen med renset vann på kjøkkenet.
|
|
|
#73 |
|
padawan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i OsloNå var endel av prøvene ferdig analysert, og de viste at det giardia i de prøvene. Det var vel 7 av 21. Men jeg er spent på hva de kommer til å råde oss til. Tross alt er det jo påvist i andre prøver.
|
|
|
#74 |
|
Protonterapeut
|
Det er jo ikke til å legge skjul på at manglende oppstuss førte til mye større krise enn det hadde trengt å være når man oppdaget Giardia i Bergen.
|
|
|
#75 |
|
En som trener
|
Sv: Re: Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i Oslo
¨ |
|
|
|
|
|
#76 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Re: Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i Oslo
Det kan jo forklare alle de som er syke nå.
|
|
|
#77 |
|
Peppy!
|
Så du er ikke redd for hysteriet, med andre ord, du bare synes det er litt teit? |
|
|
|
|
|
#79 |
|
villende
|
Sv: Re: Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i Oslo
Jeg håper at det er cryptosporidium, hvis det viser seg å være en parasitt. Uansett er det kjipt at drikkevannet i Oslo ikke renses tilstrekkelig, og jeg kommer til å koke drikkevann (og sende med Snupp i barnehagen hvis de slutter å koke) frem til det nye anlegget på Oset er oppe og går. Sånn jeg ser det så er det ikke nødvendig å utsette seg for plager man kan unngå gjennom enkle forhåndsregler en periode. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
saftig
|
Dette syns jeg var en smule teit skrevet. Rett og slett. Folk blir SYKE av slike parasitter, og kan bli merket for livet.
|
![]() |
|
|