Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Unge Venstre vil legalisere hasj

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-06, 22:23   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge Venstre vil legalisere hasj

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Øh, dette er vel ikke helt sant vel? fra et reellt ståsted, så vil ikke de som ikke røyker, erstatte alkohol med hasj. Der utelukker man allerede en stooor gruppe. Dessuten er det fortsatt noe negativt forbundet med ordet hasj og ordet narkotika. De som ikke har prøvd det, men som har hatt muligheten, vil neppe prøve det bare fordi det blir lovlig. Hva får deg til å tro at hasjrøyking kommer til å "ta av" bare fordi det blir lovlig? Hjemmebrenning er heller ikke lovlig, likefullt brennes det mer enn noensinne, og fler og fler dør av skadene ved å kjøpe dårlig sprit kontra bruke noen ekstra kroner og kjøpe kvalitet fra Polet eller spritbutikker.

Jeg kommer aldri, aldri i livet til å ta i en hasjrøyk. Lovlig eller ikke lovlig. Likeledes kommer jeg aldri til å drikke hjemmebrent eller smuglersprit i plastdunker. Det har noe med moral og masse kunnskap om bruken å gjøre at jeg ikke kommer til å gjøre det. Men de som vil, værsågod! Og forbud fører bare til enda mer kriminalitet og innførseler på ulovlig vis - tror jeg.
Hvem vet, kanskje det til og med er mer illegal hasj i Oslo enn i de landene der det er legalt og hvor man har noenlunde kontroll med bruken av det?
Akkurat som med prostitusjon.... men det er en annen diskusjon, om enn i samme spor...

Lovgivning er også normgivning. Klart - mange brenner selv om det er ulovlig. Men enda flere lar være. Og for meg har EN veldig viktig faktor til at jeg ikke rører hasj vært at jeg ikke begår lovbrudd. (En annen er at jeg er redd jeg vil like det - og med min selvdisiplin ville det vært livsfarlig. Og en tredje grunn er at jeg heller aldri har blitt tilbudt hasj. :streit og kjedelig: )

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:36.