Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du opplevd å bli mobbet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Flervalgspoll - Har du opplevd å bli mobbet?
Nei, jeg har aldri blitt mobbet. 43 34,13%
Nei, jeg har aldri blitt mobbet, men har mobbet selv 2 1,59%
Ja, jeg har blitt mobbet 53 42,06%
Ja, jeg har blitt mobbet og har mobbet selv 10 7,94%
På barneskolen 59 46,83%
På ungdomsskolen 41 32,54%
På videregående eller folkehøgskole 1 0,79%
På universitet/høgskole 1 0,79%
På jobb 8 6,35%
I forbindelse med lek utenfor skoletid, fritidsaktiviteter, idrett o.l. 19 15,08%
Annet 0 0%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 126. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-07, 16:17   #11
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du opplevd å bli mobbet?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg lurer på av alle som føler de har blitt mobbet, hvor mange i omkretsen rundt tenkte over eller visste at det ble oppfattet som mobbing? Jeg spør fordi jeg kom til å filosofere over om man kan ha vært en mobber uten at man vet om det selv eller uten at man har vært klar over hvordan man har påvirket omgivelsene? Eller kan man føle seg mobbet uten at noen har hatt onde hensiker? Jeg tenker ikke på de klare tilfellene (som det sikkert er flest av), og jeg har ikke til hensikt å ansvarliggjøre mobbeoffer, men jeg tenker at dette kanskje er et mer sammensatt problem som ikke alltid er lett å definere.

Det forundrer meg ikke om noen mobbere overhodet ikke forstår at de mobber. De holder kanskje på i årevis, uten å få tilbakemelding eller refs for det. KAnskje får de heller oppmuntring av de rundt seg....

Men jeg tror at de fleste som mobber, vet det innerst inne,- men de velger bare å overse faktumet.For noen gir kanskje mobbingen status, og er deres måte å hevde seg på.

Dersom noen føler seg mobbet,(dvs plaget på noen måte over tid, psykisk eller fysisk), så ER det vel mobbing? Jeg skjønner ikke helt hvordan man kan misforstå det.

Det jeg kan se for meg, er at noen som har opplevd mobbing, og bytter miljø, i begynnelsen kan oppføre seg som om vedkommende tror han\hun skal bli mobbet eller avvist fordi personen er vant til det. Dermed er det lettere for mobbere å fange opp denne personen og starte mobbing. Ansvaret ligger selvfølgelig fullt og helt hos mobberen uansett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.