|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#221 |
|
kamerat
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Jeg tror hun mener penis-i-fisk-historien.
|
|
|
#222 |
|
Glamorøs
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2
Ah. Da syns jeg man bør få sine facts straight før man diskuterer. Jeg har for øvrig sett både fisk som bekledning og den flytende grisen. Jeg jobbet på Quart det året.
Hennes svar henspilte på at jeg også mener han er mentalt tiltrekkende. Jeg syns han er intelligent, til tider morsom og vi liker den samme musikken. Bare fordi man ikke vil fortelle deg akkurat hva ved personligheten hans man finner tiltrekkende syns jeg ikke man trenger å latterliggjøre det slik du gjorde.
|
|
|
#223 |
|
Glamorøs
|
Det syns jeg Fruktflua kan bestemme selv. Jeg har ikke noe behov for at du sletter det.
|
|
|
#224 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns det nettopp er etiske dilemmaer som dette Schau faktisk setter fingeren på. Vi syns det er slemt og ekkelt med en flytende død gris, men driter i å ta hensyn til levende dyr i mange sammenhenger. Vi syns fisker er mindre "personifiserte" enn kjæledyr, men i utgangspunktet er det ikke det som du sier noe bedre eller verre enn en død hund. VI bare syns det er verre fordi det er et kjæledyr. På samme måte er vi i harnisk over kinesere som spiser hunder, men tenker ikke det spøtt over egen kyllingproduksjon for eksempel.
|
|
|
#225 |
|
Leser
|
Det jeg er uenig i er at dyrene i sirkus og dyrehage har det beviselig jævlig. Jeg ser ikke noe problem med at man ser dyr opptre, så lenge dyrne har det bra. På samme måte som jeg synes dyrehold generelt sett er OK så lenge dyrene har det bra.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 04-11-07 kl 10:50. Årsak: fjernet et komma |
|
|
|
|
|
#226 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Jeg syns det er verre å betale penger for å se dyr i fangenskap på sirkus enn å kjøre en død gris i vannet og jeg likte så absolutt ikke gris med påhengsmotorstuntet.
|
|
|
#227 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Det eg synest er så utruleg merkeleg i denne debatten er at fleire t.d. Glitter hevdar at det Schau gjer er å drive ei etisk og moralsk vekking, men vi som reagerer på metoden er både kjedelege og pripne. |
|
|
|
|
|
#228 |
|
Glamorøs
|
Selvfølgelig. Men er det verre?
|
|
|
#229 |
|
søt
Nei, det er da bare ytringsfrihet!
|
|
|
#230 |
|
Glamorøs
|
Det er jeg enig med deg i, men jeg syns man først bør ta tak i de levende dyra.
|
|
|
#231 |
|
Leser
|
Nå er det vel sikkert bare Schau som kan svare på hva hensikten med stuntene han er, men selv om hensikten hans er å vekke folk moralsk, så må det vel gå en grense en plass? Hvis han vil stille spørsmåltegn med kristendommen kan han jo feks bryte seg inn i en kirke, ofre ei geit (humant avlivet på forhånd) og tegne opp pentagrammer og rive ned korset over altret. Alt dette vil jo også være "uskyldig" i den forstand at ingen kommer til skade, kirken kan vaskes, geiten led ikke og korset kan man henge opp igjen.
|
|
|
#233 |
|
Leser
|
Mener du betalingen er en del av det? Hva synes du da er verst, de folkene på Quart som betalte for å se på stuntene hans med døde dyr eller Schau?
|
|
|
#234 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Jeg er litt overraska over at mange inntar "stakkars-Schou-som-ikke-vet-hva-han-gjør"-holdning. Er det noen som vet hva han gjør- og driter i det- er det denne mannen. |
|
|
|
|
|
#235 |
|
Absolut ateist
|
Nei, betalingen er ikke en del av det forsåvidt, men Sirkus trenger nå engang penger for å overleve og hadde de ikke fått betalt så hadde de vært nødt til å legge ned. Dermed blir det inkludert, men jeg hadde sett like mye ned på bruk av sirkus som inkluderer dyr om det hadde vært gratis.
|
|
|
#236 |
|
Glamorøs
|
Inge betalte for å se dette. Begge deler var endel av radioprogrammet brødrene Schau sendte fra Quart på petre. Det med grisen skjedde i havna utenfor betalingsområdet, det med fisken var inne på området, som et "pauseinnslag" mellom konsertene.
|
|
|
#237 |
|
Absolut ateist
|
Jeg antar at Inge er skikkelig gira på Schau.
|
|
|
#238 |
|
Leser
|
Beklager, jeg trodde dette skjedde innenfor betalingsområdet.
|
|
|
#240 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Kanskje har du rett, kanskje ikkje. Eg tolka Schau dithen at han verkeleg meinte at han hadde gått over streken med dette programmet. Spesielt i fohold til det han hadde utsett seg sjølv for. |
|
|
|
![]() |
|
|