Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2
Opprinnelig lagt inn av safran, her.
Jeg finner det faktisk litt oppsiktsvekkende at du mener at dyr på sirkus har det bra. At du mener at elefantene får leve naturlig ved å reise rundt i et bur og opptre om kvelden.
Jeg sier ikke at alle dyr på sirkus har det bra, jeg sier at hvis dyrene har det bra på sirkus så er det en (for meg) like akseptabel form for dyrehushold som det å ha kyr. Jeg er like mye imot at dyr lider på sirkus som de gjør som kjæledyr, på fjøs eller i pelsindustrien.
Jeg dro det frem fordi at jeg regnet med at når jeg syntes det var uakseptabelt å sprenge døde rotter med helium, ville i alle fall de som syntes at sirkus var uakseptabelt synes det. Jeg ser at dette har blitt et uheldig innslag i diskusjonen, eventuelt en paralelldiskusjon, så det var sikkert dumt å dra det inn.
Men bare for å ha det avklart: Du mener altså ikke det? Du synes sirkus er forkastelig, men det at Schau sprenger døde rotter med helium er perfomance-art?