Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-07, 19:33   #1
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg syns ikke noe om at man rødprikker fordi man er uenig. Hva slags diskusjon skal vi få om vi ikke kan se ulikt på ting?

Nei, hva slags forum skal vi få om vi rødprikker.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja jeg mener at man er "vel sart" om man dør litt innvendig av en rød prikk på et forum.

Det mener egentlig jeg også. Likevel kjenner jeg at det stikker litt når jeg oppdager en rød på mitt panel. :dobbeltmoralsk:

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Ville du også følt deg komfortabel om du oppdaget at du siste uken hadde gitt røde prikker til naboen din, sjefen din, svigermoren din og bestevenninna di (og ikke minst de oppdaget at det var deg)?

Nei, ikke spesielt. Men de oppdager aldri at det er meg.

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Akkurat.
Dette står i "prikkeboksen":

Tilbakemeldinger

Gi en tilbakemelding: zol

Hva synes du om zols innlegg?

Jeg er positiv

Jeg er negativ

Dine kommentarer til dette innlegget:

Man er negativ eller positiv til innlegget - ikke nødvendigvis personen.

Sånn bruker jeg det også. Jeg rødprikker grønnprikketigging, rødprikkesutring, trangsynthet og dumskap. Blant annet.

Men når du ser hva ganske mange andre her skriver om sin oppfatning av røde prikker... kan det ikke da være lurt å tenke over at mottaker kanskje oppfatter "budskapet" annerledes enn du som sender hadde tenkt?

Tja. Jeg mener at man ikke bør komme med personangrep i prikkene, men om det er selve fargen man ikke tåler så syns jeg man kan skru av ryktet sitt.

Jeg synes kanskje rødprikker som brukes for å uttrykke meningsforskjeller kan sammenlignes litt med folk som ikke klarer å argumentere for seg og som slår for å få utløp for frustrasjonen.

Den syns jeg var drøy. Jeg syns du går langt i å gjøre det du påstår rødprikkere gjør - korrigere andre.

Hva mener du, opplever du at de som får rød prikk tar det opp med deg?

Jeg har fått mang en sutre-PM etter røde prikker. Hevnprikking er slett ikke uvanlig heller. Veldig få her inne, da.

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Har du møtt min O-store-læremester Safran?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Safran var min mentor også. Hun lærer bort the hard way.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg setter folk på plass i kveld. Safran hadde vært stolt.

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Jeg SKULLE faktisk treffe Safran engang. Hun var så snill og skulle lempe av en stol her på døra mi. Men så rakk jeg ikke hjem..

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Når det er sagt, så ser jeg at flere av dere nevner Safran og prikker. Safran har god prikking. Jeg liker måten hun rødprikker på ...for hun er ikke ondskapsfull, men har konstruktive tilbakemeldinger om enn helt uenig, så forholder hun seg alltid saklig!

Åh, guri. Nå ble jeg nesten rørt her.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

KOSER du deg med å sende røde prikker, Liven?!

Ja, hver sin lyst!

(Selv koser jeg meg med en god bok og et glass rødvin... ; )

Ja takk, begge deler!

Gammel 07-11-07, 22:37   #2
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

det jeg derimot ikke forstår, er når du får høre at de fleste ikke tar det så alvorlig, at du da ikke senker skuldrene selv.

"de fleste ikke tar det så alvorlig"... hmm det vet jeg ikke om jeg har oppfattet. Det er noen ganske høyrøstede damer i dette forumet som erklærer dette, men jeg er ikke sikker på at jeg oppfatter det som de fleste.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns du går langt i å gjøre det du påstår rødprikkere gjør - korrigere andre.

Hvor har jeg skrevet noe om å korrigere andre? Det er mulig det er tett tåke her sent på kvelden, men jeg er meg ikke bekjent en sånn holdning.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 22:44   #3
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men her er det faktisk noe jeg ser som en vesentlig forskjell mellom RL og et diskusjonsforum. For det å fortelle folk man treffer i RL, helt uten å ha blitt spurt om råd, at de burde støvsuge mer eller oppdra barna sine annerledes, det er jeg enig i at oftest er uhøflig. Noe helt annet er det å påpeke at (man mener at) folk tar feil i en diskusjon, på et diskusjonsforum. Da er det ikke bare akseptabelt, men faktisk en ganske stor del av poenget å fortelle når man mener at folk tar feil og på hvilken måte. Det er mye det det å diskutere går ut på. (For eksempel ved å erklære at det er barnslig og uhøflig å rødprikke, selv uten at noen av rødprikkerne har bedt om råd angående dette. )

Der sa Skilpadda det. Igjen.

Gud for en dårlig menneske-kjenner du er, Tinetoff

Jeg ler meg faktisk nesten i hjel her jeg sitter jeg!

Den som tror jeg er paddesur i denne tråden, den tror veldig, veldig feil.

Jeg er forøvrig helt på linje med Zöe (Surprise!)

Mener du Tinetoff er en dårlig menneskekjenner fordi hun tar deg for å være sur ut fra det du har skrevet her? Jaja.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det som må modereres når jeg skal legge meg på et saklig nivå, er vel at slett ikke alle ivrige rødprikkere havner i den kategorien.
Men at det kan være en viss sammenheng mellom glede over å rødprikke og å korrigere andre på en utidig måte IRL ser jeg på som ganske sannsynlig.

Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke holder på med korrigering utenfor nett. RL-safran er totalt ulik nettsafran. Nettsafran er mye mer direkte, og øver seg. IRL er hun altfor rund.

Hvor har jeg skrevet noe om å korrigere andre? Det er mulig det er tett tåke her sent på kvelden, men jeg er meg ikke bekjent en sånn holdning.

Beklager, jeg har quotet feil. Den var til Zoe.

Gammel 08-11-07, 12:45   #4
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Mener du Tinetoff er en dårlig menneskekjenner fordi hun tar deg for å være sur ut fra det du har skrevet her? Jaja.

Ja, blant annet. Det mener jeg ja.

Gammel 08-11-07, 12:47   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt enig. Enhver burde jo nå ha fått med seg at du slettes ikke er sur, men derimot sukkersøt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 12:50   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det burde vel i så fall høyst være snakk om en dårlig leser. Du fremstår som ganske sur når du trekker frem gamle (og temmelig uskyldige) prikkekommentarer og bruker mye energi på å snakke om hva du synes om kommentaren og ordbruken og personen som sendte den. Om du er sur eller ikke, sånn i RL, er rimelig vanskelig å se fra denne siden av skjermen. Her kan vi bare lese hva du skriver - kanskje skriver du surere enn du føler deg (eller kanskje er du surere enn du tror ) - eller kanskje leser noen av oss det du skriver som surere enn det er skrevet.

Jeg synes du har adskillig mindre grunnlag for å kalle Tinetoff en dårlig menneskekjenner enn hun har for å kalle deg sur i denne tråden. (Men jeg er sannsynligvis en dårlig menneskekjenner jeg også, siden jeg også synes du virker sur. )

Gammel 08-11-07, 13:02   #7
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det burde vel i så fall høyst være snakk om en dårlig leser. Du fremstår som ganske sur når du trekker frem gamle (og temmelig uskyldige) prikkekommentarer og bruker mye energi på å snakke om hva du synes om kommentaren og ordbruken og personen som sendte den.

Det vare eksempler. Ikke mer enn det. Eksempler på hva jeg synes er teite rødprikkinger og kommentarer. Ikke verre enn det. Jeg tar meg ikke nær av teite rødprikkinger og kommentarer, men jeg tenker mitt om de som sender det avgårde.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda

Jeg synes du har adskillig mindre grunnlag for å kalle Tinetoff en dårlig menneskekjenner enn hun har for å kalle deg sur i denne tråden. (Men jeg er sannsynligvis en dårlig menneskekjenner jeg også, siden jeg også synes du virker sur. )

Ok, det får du synes :ekstra raus:
Og jeg unnlater å komme med synspunkter om jeg synes du er dårlig menneske-kjenner eller ikke. : enda rausere:

Emneord
klassiker, rødprikking

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.