Sv: Fireåring innestengt på kott (Dagbladet)
Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.
Helt tragisk! Enda mer tragisk er rettssystemet i dette landet. Disse foreldrene burde vært låst bort i mange, mange år!!! Har null toleranse for slike mennesker, og mener i bunn og grunn at de ikke fortjener å være en del av samfunnet vårt.
Eller foreldrene deres igjen kanskje? Om du leser artikkelen ser du alt foreldrene selv kommer fra hjem med rus og omsorgssvikt. Det er vanskelig å gi en trygg oppvekst dersom man ikke vet hva det er. Egentlig burde man kanskje "straffe" de som ikke plukket opp foreldrene da de var barn? Hva ville det hjulpet å stenge disse menneskene inne i mange, mange år?
Jeg mener ikke alt jeg sier bokstavelig, jeg bare prøver å få frem at slike saker ikke er svart-hvite og at de er veldig, veldig vanskelig å stå midt oppe i for alle involverte - også de profesjonelle som skal uttøve skjønn. Og for ordens skyld - barnevernet skal se på barnets beste, de har et relativt klart ansvarsområde. Når jeg snakker om profesjonelle snakker jeg om de andre instansene som sikkert har vært inne i bildet, og som i allefall er det nå.
|