Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fireåring innestengt på kott (Dagbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-07, 11:16   #34
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fireåring innestengt på kott (Dagbladet)

Elin jeg synes ikke man skal bortforklare eller unnskylde de handlingene som er gjort over for dette barnet, eller andre som blir utsatt for tilsvarende. Det som alikevel kan være intressant er å prøve å forstå hva som kan være årsaken til at noen behandler sine medmennesker på måter som for de fleste av oss oppleves som grusomme og onde.
Jeg tror ikke at noen mennesker er født onde, men at de opplevelsene og erfaringene (eller rettere sagt mangelen på gode erfaringer) vi gjør oss gjennom livet fører til at noen utfører handlinger som er grusomme. Jeg velger og prøve så godt jeg kan på å skille handlinger ut fra mennesket. Dette for å kunne se også positive aspektre med de som utfører mange handlinger som jeg opplever som fæle. Foreldrene til de barna jeg møter på i jobben min har stort sett hatt et jævlig liv, alikevel vil de sine barn vel, men de vet ikke hvordan de skal gjøre de bra tingene. Jeg ønsker å møte dem med respekt og defor må jeg se kvaliteter ved deres person, ikke bare alt det vonde de har påført sine barn.

Mulig jeg skriver meg helt bort her, men dette er en av mine hjertesaker. Det å se hele mennesket er for meg så viktig, det er ikke enten eller, det er både og (ikke bare snill eller bare slem, men litt av begge).

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.