|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Helt konge
|
![]() Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?
Apropos humørfull, så fremstår du ikke som det i dette innlegget Berglijot. På meg virker det surmaget og kjipt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Selvsagt ikke.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
I mål
|
![]() Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Jeg er mest redd for at han skal bli for opptatt av materielle goder, fasade, status, tittel og penger. Jeg håper inderlig han finner noen å dele livet med som vil dele det med ham i et lite rekkehus med stearinlys og støvete hyller, og at jeg slipper å besøke ham i noe som er helt strøkent på utsiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
navnet sjemmer ingen
Åh. Jeg prøver å være saklig og ikke fjase slik at Mim ikke skal misforstå meg enda mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
weird
![]() Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Denne tråden gir meg en ekkel følelse av at det har skjedd noe i en annen tråd her som jeg ikke har fått med meg. Er Berglijot virkelig så vanskelig å forstå? Eller er det hun sier så fryktelig galt?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
navnet sjemmer ingen
Jeg skjønner heller ingenting. Jeg bare vet at noen har vondt for det når andre sier at de føler lykke. Dem om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Jeg er redd for at barna mine skal bli rusmisbrukere, kriminelle eller få en alvorlig sykdom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
seru
|
Må bare si meg helt uenig med deg her.
...og her.
![]() |
![]() |
#69 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Jeg håper selvsagt at mine barn skal bli lykkelige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Originala
|
![]() Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Det er mye jeg håper og ikke håper for barna mine. Jeg vil at de skal være trygge, empatiske, reflekterte, sjølstendige +++. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Epikur
|
Å, kjære vene, tror du jeg er misunnelig på deg?
![]() |
#72 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Jeg er ikke så redd for at sønnen min ikke skal ha grei selvtillit og sånne ting, det tar jeg nesten for gitt at han får, vi har mange barn i slekten og de er nå helt normale, harmoniske barn med god selvtillit.
![]() |
#73 |
|
![]() Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Jeg er redd for at de skal bli mobbet, at de skal klare seg dårlig i sosiale sammenhenger, at de ikke har det som skal til av intiativ og mot for å realisere seg selv. Det er jo bare eldste som er gammel nok til å kunne gi en indikasjon på hvilken vei dette går, og det ser heldigvis bra ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
For mine barn velger jeg da Den Perfekte Miks av egenskaper, slik at de så ofte som mulig ender opp på den positive siden av de sistnevnte følelsene ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
weird
Jeg ser ikke helt at det skal være noen motsetning, jeg. Og jeg tror heller ikke at man enten er sånn eller slik hele tiden og ikke kan påvirke det.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Kjære Siri:
Sist redigert av Enhjørning : 04-12-07 kl 00:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Leser
|
Men dette mener jeg ike har noe som helst med barna i seg selv å gjøre, dette har med hvordan man oppfatter barna sine. Altså en egenskap som kommer innenifra seg selv. Det er alltid mulig å se positive aspekter ved tilværelsen. Tenk på meg, nå har jeg vært syk i snart 14 dager og sitter oppe midt på natten fordi at jeg har hodepine, men det er positive sider ved dette også: Jeg raser ned i vekt. For å siterer det gamle norske ordtaket: "Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det som betyr noe." Og derfor mener jeg at det er irrellevant å ta med "ytre faktorer" som mann og barn, når man skal beskrive hvor lykkelig man er.
Men da kan man jo også ønske seg masse penger til ungene? Jeg regner med at de fleste er enige om at det er lettere å være lykkelig hvis man har penger enn om man ikke har noen og lever i fattigdom. Hvor lykkelig ville jeg ha vært hvis jeg satt på et fortau i byen her uten ben, i minus fem grader og med en hatt foran meg?
![]() |
#78 |
Leser
|
Veldig enig. Man bør vektlegge de tingene man faktisk kan endre. Hvis man for eksempel er trist og lei seg bør man ikke fokusere på at dette er "feil følelser" og man burde egentlig være glad fordi man har så flotte barn. Man bør heller fokusere på helt enkle og gjennomførbare ting. Ta vekt som et eksempel, er det ikke bedre å fokusere på at man skal gå en tur hver dag, heller enn å si til seg selv at "det gjør jo ikke noe om jeg er overvektig for jeg er jo frisk og sunn, det er bare sutring fra min side at jeg er misfornøyd med meg selv"? Det første beskriver et konkret og gjennomførbart mål, mens det andre er et pålegg til en selv om å inneha en bestemt sinnstilstand. Jeg mener altså at man skal endre følelsene sine gjennom handlinger, ikke gjennom følelsesmessig argumentasjon. Gi meg forstand til å akseptere de ting jeg ikke kan endre; mot til å endre de ting jeg kan endre; og visdom til å se forskjellen.
![]() |
#79 |
navnet sjemmer ingen
Jeg tror selvsagt ikke at du er misunnelig, bare vanskelig og kanskje ikke særlig dyktig til å se at en sak ikke er ensidig og at man kan oppfatte ting ulikt. JEG ser nemlig på lykkelighet som en egenskap, og at du ikke gjør det er helt greit for meg. Så pass raus er faktisk jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
navnet sjemmer ingen
Så du mener at man ikke kan trene seg opp til å bli fornøyd med det man har? Til å ikke hige etter mer for å ha det godt? Til å tillate seg å si at den innsatsen jeg har gjort nå er topp (jeg duger fordi jeg har gjort de grepene som jeg kan), og jeg kan tillate meg å si at selv om ikke alt er perfekt i livet mitt så er jeg lykkelig? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|