Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvordan bygge opp en jobbgarderobe?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-07, 00:01   #61
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bygge opp en jobbgarderobe?

Et tips fra meg som er i liknende type jobb og størrelse:
Tjukke strømpebukser og komfortable kjoler.

Jeg har en mye enklere hverdag etter at jeg gav blanke i å leite etter bukser, og i stede fant frem forskjellige typer kjoler, blant annet omslagskjoler. Det var en stor terskel for meg å gå med kjole på jobb, men jeg kledde meg ned med sko og lange "innejakker" i strikk eller bomull. Veldig praktisk og greit, om ikke supertrendy. En finkjole i svart kan feks kles ned med en ensfarget bomullstopp i grønt, rødt eller lilla under, og tjukke ullstrømpebukser.

Litt bukser må man ha, da. Voice of Europe har noen bukser som opprinnelig kom fra Popins basiskolleksjon. De er i svart, grått eller brunt og passer flott til lange damer i strl 42/44.

B-young og Lene V har veldig greie klær for "vår" størrelse synes jeg, i priser som lar deg eksperimentere litt.

Ellers synes jeg In Wear og Day har greie ting for en uformell jobbgarderobe.

Håper du finner deg noe!

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 00:06   #62
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Og kanskje ender du opp med å synes at dette faktisk er noe man kunne tatt på seg på jobb?

Jeg er ikke helt der enda, siden jeg er superkonservativ, men kjenner at grensene er flyttet!

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 00:40   #63
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balansekunstneren, her.

Og kanskje ender du opp med å synes at dette faktisk er noe man kunne tatt på seg på jobb?

Den toppen var skikkelig fin! Støtter ellers tipsene om kjoler og skjørt, som jeg synes er kledelig til de fleste. Og dessuten mer behagelig enn mange bukser!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 16:18   #64
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Mye fint der altså, takk for tips!

Men kjoler eller skjørt finnes ikke praktisk i min jobb. Fint når jeg sitter på kontoret, men skal jeg ut til en kunde, kan det hende jeg havner langt under bordet på et lager for å kable eller fikse en PC. Det ser ikke bra ut å styre på sånn med skjørt eller kjole med rompa i været!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 16:26   #65
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Teknikk heter det!

Jeg bruker skjørt i barnehage når jeg jobber. Går fint helt til vi skal ut. men da bare tar jeg det av inni dressen.

Jeg bruker det fordi jeg trives i det. Tror jeg må kjøpe meg noen kjoler og slikt til jeg skal tilbake på skolebenken til høsten

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 16:31   #66
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med en smal bukse med genserkjole over?

Idag har jeg denne buksen:

Med denne genserkjolen over:

Riktignok kjøpt i London... der er det mye bedre utvalg i størrelser for oss som ikke er middels lange og middels brede.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 22:30   #67
Isa
--

Isa sin avatar

Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Teknikk heter det!

Teknikk du!

Det er rett og slett ikke praktisk med skjørt eller kjole når man plutselig må klatre på skrivebord, gardintrapp eller snike seg bak noen hyller for å finne ut hvor en kabel kommer ut. Jeg kan jo evt dra skjørtet opp da, så det blir til miniskjørt. Det ser nok bra ut når jeg må bøye meg.

Takk for tips Allium, det var fint, og noe jeg tror jeg kan gå i.

Gammel 04-12-07, 22:37   #68
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Når det gjelder shoppingassistansen har jeg bestemt meg for ihvertfall å sende en mail og si ifra hvordan opplevelsen var.

Jeg trengte hjelp til å finne basisklær til en jobbgarderobe, og hun fant jo bare klær som jeg så ut som en elefant ut i. Ja, jeg tror det å sende en mail vil føles godt og at jeg blir ferdig med saken.

Gammel 05-12-07, 00:44   #69
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Kjempebra!
Helt sjokkerende at når en betaler for profesjonell shoppinghjelp, så risikerer en å bli sittende igjenn med dårligere kroppsbilde. Med den jobben så bør hun jo helt klart vite om de forskjellige størrelsene som fins i butikkene, og vite hvilke snitt og typer klær som er flatterende til ulike kroppsfasonger. Går jeg inn i butikker å prøver klær etter klær som fremhever "ulempene" med kroppen min, så klart så blir jeg sittende igjenn med en uvel følelse! Med profesjonell shoppinghjelp så bør jo hun helt klart vite hva som skjer før du prøver klærne på. Det er jo derfor du betaler for tjenesten.. For at hun skal finne fram klær som vil være kledelig til deg!

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 20:35   #70
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Kjempebra!
Helt sjokkerende at når en betaler for profesjonell shoppinghjelp, så risikerer en å bli sittende igjenn med dårligere kroppsbilde. Med den jobben så bør hun jo helt klart vite om de forskjellige størrelsene som fins i butikkene, og vite hvilke snitt og typer klær som er flatterende til ulike kroppsfasonger. Går jeg inn i butikker å prøver klær etter klær som fremhever "ulempene" med kroppen min, så klart så blir jeg sittende igjenn med en uvel følelse! Med profesjonell shoppinghjelp så bør jo hun helt klart vite hva som skjer før du prøver klærne på. Det er jo derfor du betaler for tjenesten.. For at hun skal finne fram klær som vil være kledelig til deg!

Gammel 07-12-07, 13:09   #71
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Fant en link her: http://www.bigimage.no/prisliste.htm

Sitat:

Velkommen til Big Image !

Big Image hjelper deg med å finne det aller, aller beste i deg.
Dine beste farger, ditt beste snitt på klær... alt for at du skal bli en bedre utgave av deg selv.

Med hjelp av utdannet imagekordinator.

De har str 38-60 som spesialitet. Denne bedriften er vist i Trondheim.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 20:43   #72
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Jeg har bestemt meg for ihvertfall å sende en mail til senteret hvor denne personlige shopperen jobber. Så blir jeg ferdig med saken.

Men hva skal jeg skrive?

Jeg ville i utgangspunktet få hjelp til å starte på en jobbgarderobe, men endte opp med 1 stk olabukse (som jeg forsåvidt ønsket å kjøpe), men stod over en halvtime i prøverommet og prøvde klær som absolutt ikke så bra ut på meg. Det var forsåvidt den personlige shopperen enig i også. Jeg mener jo at det burde vært hennes jobb å finne klær som passet. Istedenfor beklaget hun og sa at det var dårlig utvalg av klær til "store jenter" på senteret.

Det står på websiden til senteret følgende forresten:

Sitat:

Benytt anledningen til å få en garderobe og stil du blir fornøyd med. Tjenesten gjelder på Storsenter, og med over 50 av de beste motebutikkene i landet er du garantert det beste utvalget for å finne akkurat din stil. Vi gleder oss til å hjelpe deg!

Jeg følte meg ikke noe særlig når jeg dro hjemover, det var som alle shoppingrunder hvor ingenting passet, tilsammen. Og jeg har lyst til å si ifra om det, så jeg blir ferdig med å tenke på det. I tillegg var det jo penger rett ut av vinduet.

Kan jeg skrive noe av det jeg har skrevet i dette innlegget?

Gammel 16-12-07, 21:42   #73
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Jeg har bestemt meg for ihvertfall å sende en mail til senteret hvor denne personlige shopperen jobber. Så blir jeg ferdig med saken.

Men hva skal jeg skrive?

Jeg ville i utgangspunktet få hjelp til å starte på en jobbgarderobe, men endte opp med 1 stk olabukse (som jeg forsåvidt ønsket å kjøpe), men stod over en halvtime i prøverommet og prøvde klær som absolutt ikke så bra ut på meg. Det var forsåvidt den personlige shopperen enig i også. Jeg mener jo at det burde vært hennes jobb å finne klær som passet. Istedenfor beklaget hun og sa at det var dårlig utvalg av klær til "store jenter" på senteret.

Det står på websiden til senteret følgende forresten:

Jeg følte meg ikke noe særlig når jeg dro hjemover, det var som alle shoppingrunder hvor ingenting passet, tilsammen. Og jeg har lyst til å si ifra om det, så jeg blir ferdig med å tenke på det. I tillegg var det jo penger rett ut av vinduet.

Kan jeg skrive noe av det jeg har skrevet i dette innlegget?

Du kan absolutt bruke det du har skrevet. Jeg ville ha flettet inn noe om hvilken størrelse du faktisk er. Det er jo en størrelse som ihvertfall ikke jeg regner som stor, og som føres i de aller fleste butikker. Jeg synes shoppingdamen din sin unnskyldning var syltynn der...

Gammel 23-12-07, 11:38   #74
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sendte du dette, og har du fått svar?

Gammel 30-12-07, 23:13   #75
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Sendte du dette, og har du fått svar?

Nei, jeg har ikke fått ut fingern. Men trengte et dytt, så jeg sender mail nå!

Gammel 30-12-07, 23:20   #76
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Flott!

De bør jammen få høre at de har elendig service.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-07, 12:43   #77
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Så bra!
da sitter vi her og venter på svar.

Gammel 02-01-08, 13:31   #78
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Jeg har fått svar fra hun koordinatoren. Hun vil gjerne ta det videre, så jeg har gitt tillatelse til det.

Jeg får sånn plutselig følelse at jeg kunne gjort noe annerledes i den situasjonen, men uansett sitter jeg jo igjen med en dårlig følelse. Så vi får se hva som skjer.

Gammel 03-01-08, 18:15   #79
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Så bra at de tar det alvorlig.
Hold oss oppdatert da.

Gammel 15-01-08, 21:58   #80
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Da har jeg fått en beklagelse på mail. De beklaget at jeg hadde opplevd det slik, og at de ikke hadde nok butikker på senteret til å dekke alle behov. Joda, greit nok. Jeg fikk ihvertfall sagt ifra, en ålreit følelse bare det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.