Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff fra "Folk som smatter"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-07, 13:14   #21
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff fra "Folk som smatter"

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

(og nå gikk jeg veldig i meg selv og lurer på hva jeg gjør når jeg underviser... )

Og jeg synes i grunnen litt synd på alle lærere som hver dag blir gransket og vurdert av sine elever.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 13:16   #22
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

- Banning støter meg
- Spise med åpen munn er ekkelt
- Skravling mens man spiser er udelikat
- Knekking av ledd i ett sett er slitsomt

Gammel 03-12-07, 13:22   #23
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Spinoff fra "Folk som smatter"

Telefonkø!!
*25 min. i tlf.kø med høyst irriterende musikk!*

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 13:23   #24
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Spinoff fra "Folk som smatter"

Er det noe du vil snakke om, Aminta

" Du rykker stadig framover i køen"

Gammel 03-12-07, 13:24   #25
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Spinoff fra "Folk som smatter"

Neida, de sier ikke engang det!
Ingen avbrytelser!
Ingen fremrykk! Ingen "vi kan ringe deg opp igjen hvis du legger igjen nr." Ingenting

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 19:49   #26
Ylvania
Steiketakkehatar

Ylvania sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Ylvania er litt kul
Standard

Inndragning av snørr hos noen som er forkjølet. Det er så motbydelig at jeg grøsser bare ved tanken.

Noen som skjønner hva jeg mener?
Er liksom litt dårlig til å forklare meg i dag liksom.

Gammel 03-12-07, 19:53   #27
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ylvania, her.

Inndragning av snørr hos noen som er forkjølet. Det er så motbydelig at jeg grøsser bare ved tanken.

Det er ekle greier, med en interessant lyd. Men av og til så er det bare siste utvei. Da gjør man det i enerom, og spytter ut etterpå! (Alltid deilig når folk drar ned en skikkelig klyse bakveien og *glomp* svelger ned, mmmm).

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 19:54   #28
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg får noia av folk som sier "eeeeh" eller "øøøh" eller hva slags lyd de nå lager etter hver setning. I forelesninger og fremlegg f.eks - hjelp.

Etter hjerneslaget har jeg fått endel "fyllord" for å hente meg inn når jeg mister/ikke finner et ord. Heldigvis er dette noe som ikke merkes så godt, men jo mer usikker og nervøs jeg er - jo verre blir det.

Nå ble jeg litt engstelig for at folk får noia av meg ...

Ellers er det få ting ved andre som virkelig irriterer meg.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 19:54   #29
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Og jeg synes i grunnen litt synd på alle lærere som hver dag blir gransket og vurdert av sine elever.

Huff, tør nesten ikke tenke på det.

Hilsen lærer på vgs.

Gammel 03-12-07, 20:03   #30
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg irriterer meg ofte over kolleger som bruker mange fremmedord når de snakker. Ofte høres det helt oppstyltet og kunstig ut.

Ellers tåler jeg dårlig når noen:
- Vipper på stolen
- Lager samme lyd gjentagende ganger
- Knekker fingerleddene

Eller når mannen gjentar det jeg spør om :
Eksempel: Spørsmål: Skal du på kino i dag? Svar: Om jeg skal på kino i dag?

Ja. Det ble visst ikke så verst lang liste.

Gammel 03-12-07, 20:08   #31
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger merke til om folk har stygge tenner. Og mannfolk med ekle negler.

Smatting er mordgrunn. Rett og slett. Spising av kniven er grunn til å denge litt også.

Gammel 03-12-07, 20:13   #32
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir gal av o m s t e n d e l i g e folk.

Gammel 03-12-07, 21:11   #33
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

En ting som folk ikke kan noe for, men som kan være utrolig irriterende, er om de er tette i nesa, og puster og peser som en blåsebelg.

Jeg blir også gal av gubben da han skal fortelle noe mens han sitter med pc eller ser på TV. Da kan han sitte i evigheter og lete etter ord. "Ja, og på jobb i dag fikk vi en ordre på en slik...eehh...ummm...huff, hva heter det igjen..".

Det er ofte en prøvelse å høre på svigermor om hun skal fortelle en historie. Om jeg sier hun har fine sko holder det ikke å si at de er kjøpt på Skoringen. Neida. Det kommer en uendelig historie om at hun kjørte til byen, og så var det kø, og så traff hun en gammel nabo, og så drakk hun kaffe, og kjøpte hun seg sko.

Jeg har selvsagt ingen uvaner.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 21:36   #34
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Folk som sier "ikke sant" i hver eneste setning.

Ikke sant? Fryktelig irriterende.

Jeg misliker tannpirkermennesker. Ugh!

Gammel 03-12-07, 21:37   #35
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En kollega av meg sier "lissom, sånn" i nesten hver eneste setning han ytrer. Dette er en mann på over 50 år, så han kommer vel ikke til å vokse det av seg heller. Det er litt vanskelig å ta ham på alvor som seriøs fagperson, når uttrykker seg på den måten.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 00:02   #36
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Husker at vi særlig på ungdomsskolen og videregående hengte oss opp i enhver lærers sære vaner og konsentrerte mest om det og litt mindre om faget. En lærer hadde for vane å gå i trekant - høyre side av kateteret, venstre side og så midt bak, rundt og rundt. Vi noterte rundetidene så blekket sprutet!

En annen lærer pleide å tøye ut da han kom og hjalp oss ved pultene. Eller, det så vel bare sånn ut, men han la hendene på bordkanten og tøyde/gynget mens han stod der. Ikke rart tyskkarakteren min gikk ned det året...

Åh, muntre, elleville flashbacks til min egen skoletid nå!
Vi hadde også en lærer som gikk og gikk, vi lurte på hvor mange par joggesko han slet ut i løpet av ett skoleår:
Han gikk frem og tilbake, mellom pultene, inn til veggen, opp til kateteret, skrev en setning - og gikk og gikk og gikk...
Og historie/engelsklæreren vår med de fascinerende pekefingrene som gikk hver sin vei når han forklarte noe, og hans tysklærerkone som hadde nøyaktig samme uvanen.

Jeg, som mange andre her i tråden, kan irritere meg over dårlig språk, unødvendige ettersleng på setninger (eeeeh, øøøøh, da, hersånn, dersånn etc) og generelt dårlige manerer.
*godt oppdratt*

Gammel 05-12-07, 11:41   #37
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man blir ganske hardhudet som lærer - for ALT blir jo lagt merke til, og når man jobber med de minste barna, så holder de seg jo slett ikke for gode til å kommentere høylytt heller...

"Er du gravid?" (Nei, jeg har bare spist litt mye sjokolade i det siste...)
"Hva er de flekkene i ansiktet?" (Kviser )
"Ta av det brillene! Åh - nå så du RAR ut!!" ( Takkskaldufaenmegha )

Etc, etc...

Nå skel jeg også legge til at i barneskolen blir man jo gjerne drysset med komplimenter også ("Du er så PEEEN!", "Du er den BESTE lærer'n, altså", "Du er så SNILLLLL!"), så det veier jo opp på en måte.
Men man blir nødt til å forholde seg til alle skavanker man måtte ha - og jeg prøver fra tidlig alder å fortelle dem en ting eller to hva som er høflig, og hva som er uhøflig (og som man følgelig holder for seg selv...).

Gammel 05-12-07, 11:49   #38
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Smatting er nok øverst på lista.

Og så må jeg si at jeg blir litt lei av sånne "ehh" "øhh" som du snakker om sjuggerpløm.
Som han i nytt på nytt, han, ehhh, øhhh, Knut Nærum.

Gammel 05-12-07, 14:02   #39
B@mbi
Aktiv

B@mbi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
B@mbi er litt kul
Standard

Mannen knekker i kjeveleddet når han tygger. Skikkelig ben-mot-ben-knekkelyd....Nesten verre enn smatting.
Og at man blir spurt om en ting, forteller og så viser det seg at den som spurte slett ikke hører etter og gjerne spør om det samme igjen opptil flere ganger til.

Ellers irriterer det meg grenseløst at enkelte mennesker må stille seg så klin inntil meg i ulike køer at jeg kjenner pusten deres i nakken. Ubehagelig.

Gammel 05-12-07, 15:07   #40
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg misliker tannpirkermennesker. Ugh!

Mennesker som er høye og tynne?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.