Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff fra "Folk som smatter"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-07, 15:15   #41
Left
Passiv

Standard

Sv: Spinoff fra "Folk som smatter"

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Etter hjerneslaget har jeg fått endel "fyllord" for å hente meg inn når jeg mister/ikke finner et ord. Heldigvis er dette noe som ikke merkes så godt, men jo mer usikker og nervøs jeg er - jo verre blir det.

Nå ble jeg litt engstelig for at folk får noia av meg ...

Ellers er det få ting ved andre som virkelig irriterer meg.

Det er helst i forelesningssammenheng, på TV osv. Det er sammenhengen som avgjør.

Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 15:19   #42
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Når mennesker sier etter en setning, holdt jeg på å si!
Nei du holdt ikke på å si det, du sa det svarer jeg da.

Folk som ikke eier antenner på den personlige grensen. Altså hvor nærme man kan stå en annen. Jeg får hattifnatten av folk som står helt oppi ansiktet mitt.

Gammel 05-12-07, 15:20   #43
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg legger merke til alt det dere andre har oppsummert, pluss litt til om jeg tenker meg om. Lar meg egentlig lett irritere.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 15:38   #44
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

-avbryter meg når jeg prater.. :riversegihåret: Det skulle vært døds-straff.

Hadde ikke folk gjort det med meg, hadde de aldri kommet til orde.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 11:57   #45
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

*folk som står klint oppi meg når de skal snakke
*smatting med tyggis

Gammel 06-12-07, 12:10   #46
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Tja. Når det gjelder enkeltmennesker, så finner man jo fort noen standard-fraser, for eksempel. Har en kollega som har en tendens til å lire av seg noen slike gjerne flere ganger i hver setning. Det syns jeg er slitsomt. Men om noen andre en gang skulle komme til å bruke frasen, så legger jeg neppe merke til det. Det er når ting gjentar seg at jeg blir obs på det.

Men sånn generelt så er det jeg irriterer meg mest over folk som tar lange pauser i setningen, og liksom aldri kommer til poenget.

Det, også de som starter med å fortelle og så sporer av: "Ja, vi skulle kjøre dit, da, og så var det.... ja hvem var det nå som skulle kjøre.... var det Bente?......................................... var det ikke hun som hadde den Opelen..... nei det må ha vært............... hvordan var det nå......"

Da blir jeg irritert, avbryter og sier "kom til poenget, hvem som kjørte og med hvilken bil er uinteressant". Da hender det folk blir sure.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 12:48   #47
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg er perfekt og tolerant for andres vaner.

Nei, jeg sliter med masse, jeg. Smatting. Absolutt.

Det som jeg virkelig har problemer med å ikke irritere meg over, er dårlig språk. Ikke banning, men masse teite fyllord som kommer støtt og stadig. Jeg gjør det sikkert selv også.

Altfor tydelig demonstrert uintelligens. Det er irriterende.

Jepp.

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Folk som snakker med mat i munnen eller som tygger med åpen munn. *grøss*

Ja. *grøss*

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Folk som sier "ikke sant" i hver eneste setning.

Ikke sant?

Opprinnelig lagt inn av Ylvania, her.

Inndragning av snørr hos noen som er forkjølet. Det er så motbydelig at jeg grøsser bare ved tanken.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg misliker tannpirkermennesker. Ugh!

Det er ekkelt! Jeg er ikke interessert i å få kjennskap til hva som dras ut fra mellom tennene til andre.

Opprinnelig lagt inn av DollyDuck, her.

*folk som står klint oppi meg når de skal snakke
*

Såkalte close-talkere. Emne tatt opp i Seinfeld.

I tillegg til det ovennevnte har jeg fullstendig aversjon mot folk som biter negler eller graver ut møkk fra under dem. Det ekle er at det er altfor mange som holder på med sånt på offentlig transport. Og under forelesninger. Vanskelig å flytte seg uten å lage masse rabalder. Og så er det kjempeirriterende med folk som sitter og svinger knærne frem og tilbake eller vipper med foten.

Hosting med åpen munn er også ekkelt. Og lommetørklær.

Gammel 06-12-07, 12:50   #48
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får også noia av folk som snakker sakte og trekker ut og fomler etter ord. Og som gjerne tar med mange sidespor i historien som egentlig ikke har noe som helst med saken å gjøre.

Gammel 06-12-07, 13:17   #49
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Men jeg takler ikke at folk knekker leddene sine. :grøss:

Da bør du slutte med det selv.

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Sambo sine uvaner kan jeg ikke ramse opp her, for da ville jeg trengt en hel side alene erfekt:
Neida, men han har en tendens til å si "hæ" når jeg spør om noe, eller sier noe, men han gjør jo det jeg spør om eller svarer på det jeg sier, så han hører det jo
Eller han gjentar det jeg sier.
Hvis jeg spør om han kan ta med litt kaffe til meg også, så svarer han "skal jeg ta med litt kaffe til deg også?" JAAAAAAAAAAAAAA!

Gammel 06-12-07, 13:17   #50
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg blir gal av o m s t e n d e l i g e folk.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg misliker tannpirkermennesker. Ugh!

Du liker ikke mannen min. Han er addicted to tannpirkere. Har dem til og med i bilen.

Opprinnelig lagt inn av B@mbi, her.

Ellers irriterer det meg grenseløst at enkelte mennesker må stille seg så klin inntil meg i ulike køer at jeg kjenner pusten deres i nakken. Ubehagelig.

Da er jeg nesten tilbøyelig til å smekke til dem, men jeg har funnet en løsning: Jeg rygger noen mm, slik at det blir ENNÅ mer behagleig for dem som står bak meg sånn, da rygger de litt, og jeg går lengre frem enn jeg sto. :glup:

Opprinnelig lagt inn av Ylvania, her.

Inndragning av snørr hos noen som er forkjølet. Det er så motbydelig at jeg grøsser bare ved tanken.

Noen som skjønner hva jeg mener?
Er liksom litt dårlig til å forklare meg i dag liksom.

Jeg er motbydelig. Jeg får vondt i ørene av å snyte meg, og snufser i ett sett når jeg er forkjølet.

Gammel 06-12-07, 13:19   #51
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Det er ekle greier, med en interessant lyd. Men av og til så er det bare siste utvei. Da gjør man det i enerom, og spytter ut etterpå! (Alltid deilig når folk drar ned en skikkelig klyse bakveien og *glomp* svelger ned, mmmm).

DET gjør jeg ikke.

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Folk som ikke eier antenner på den personlige grensen. Altså hvor nærme man kan stå en annen. Jeg får hattifnatten av folk som står helt oppi ansiktet mitt.

Det MÅ være 50 cm avstand. Det bare MÅ det. :nevrotisk på området:

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Hadde ikke folk gjort det med meg, hadde de aldri kommet til orde.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg får også noia av folk som snakker sakte og trekker ut og fomler etter ord. Og som gjerne tar med mange sidespor i historien som egentlig ikke har noe som helst med saken å gjøre.

Du bare MÅ treffe min svigersønn.
Han overlever fordi jeg er glad i ham!

Gammel 07-12-07, 07:37   #52
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Folk som aldri møter blikket mitt når vi snakker får jeg spader av... Det orker jeg ikke... De ser på sine skotupper, mine bryster osv...

Har mange uvaner selv, og mange av dem er slike som irriterer meg med andre Tar meg selv i det mange ganger...

Og en annen ting som jeg irriterer meg over med meg selv er at jeg alltid avslutter fler av setn. i ett innlegg med tre punktum...

Gammel 07-12-07, 09:46   #53
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk som slikker/spytter på fingrene for å få tak i en avisside eller skille sammenklistrede pengesedler.

Folk som ikke presenterer seg i telefon eller i det minste sier "hallo" før de stiller spørmål.

(naive) Hundeeiere som insisterer på at hunden bare vil leke og er kjempesnill, og lar den dermed komme nærmere meg (og Storesøster eller Lillebror).

Slappe håndtrykk! Grusomt... Herregud, finnes det måter å gi dårligere førsteinntrykk på?

Sist redigert av Billa : 07-12-07 kl 09:49. Årsak: Kom på enda en ting jeg får neller av!
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.