Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-06, 16:31   #10
Jr.
sasiltranopogol

Jr. sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: I forrige uke kom vi over en diskusjon om abort

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns ikke akkurat abortdiskusjonen i forholdt til "siste ord/medbestemmelsesrett" osv er spesielt interessant, fordi man kan ikke få gjort det annerledes uten at det vil bli et større overgrep på kvinner enn det det er på menn i dag.

Diskusjonen om fordelingen av makt på andre områder er interessant, men ikke om hvem som skal ha rett til å bestemme over kvinners kropp.

Diskusjonen kan jo være interessant i forhold til å få fokus på det og på den maktesløsheten som en del menn opplever i forhold til dette. Jeg mener som de fleste at ingen mann eller andre kan bestemme over min kropp, verken til å beholde eller å fjerne, men jeg tror allikevel at en diskusjon om menns manglende mulighet til å bestemme i saken kan være verdifull.

Det skaper en bevissthet om det og kanskje kan det gjøre at noen kvinner kan ta mer til seg den andre partens tanker om saken. For en del menn kan det være forferdelig traumatisk at deres ufødte barn "drepes" og for min del, ble jeg først klar over det nylig da jeg leste en del uttalelser fra menn som ufrivillig var blitt/ikke var blitt fedre. personlig har jeg tenkt mer i baner av min kropp-mitt valg og at det er kvinnen som sitter igjen med vonde tanker og følelser og har ikke helt klart å sette meg inn i mennenes situasjon.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.