|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
I farta!!
|
Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?
Det spørs jo kor alvorleg du meiner det bør vere. Det er jo ein selvfølge omtrent at ein mister nokon og får små oppoverbakkar så med det du skriv så tenker eg på større ting. Eg har mista besteforeldre, hatt ein kjæreste eg gikk ifra (pluss småkjærestar) og hatt samme jobb fra eg var ferdig med skola, aldri hatt nokon helseplager og har tre flotte friske ungar. Så noko meir enn den vanlege motgangen som eg syns er ein selvfølge at ein opplever så har det ikkje vore noko spesielt nei. Men er det den motgangen du meiner så skjønner eg meir, syns berre det virka som det måtte vere mykje meir.
Strong is the new skinny Sist redigert av Zip : 05-12-07 kl 11:54. |
|
|
|
|
|
#142 |
|
I farta!!
|
Her kjem jo empati inn i bilde og, noko eg nok har ein del av har eg erfart. Eg har folk rundt meg som har opplevd ein del og tar absolutt ingenting for gitt. Veldig veldig takknemleg for min situasjon. Så eg trur ikkje at ein må oppleve stor motgang for å vere lykkeleg. Men dette er nok forskjell fra person til person og selvfølgelig.
|
|
|
#143 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Hvis vi holder på med livshistorier, så kan jeg ta min. Jeg er nesten kvalmt heldig. Jeg har nesten ikke hatt motgang i livet. Sklidd gjennom skole, gode foreldre, ingen katastrofer, ingen ordentlig kjærlighetssorg. Kjæreste, samboer, ektemann, jobb. Så ville jeg ha noe annet, og fikk det også. Ny mann, god jobb, barn akkurat når jeg ønsket det.
|
|
|
#144 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?For the record; da jeg tidligere i diskusjonen håpet (ikke forventet) at barna mine kommer til å bli lykkelige, tenkte jeg i bunn og grunn så enkelt som at jeg håper de synes livet er verd å leve og at de synes det er OK å stå opp på morgenen. At de kommer til å oppleve tunge tider er jo bare et spørsmål om tid. Det er en del av livet. På sett og vis håper jeg sågar at de møter litt motgang innimellom, selvsagt ikke i traumatiske former, men jeg tror det er viktig å ha noe å bryne seg på. |
|
|
|
|
|
#145 |
|
Ustabil
|
Lykkelig er for meg entydig med å ha det bra. Ha et godt liv. Trives. Hva som skal til for at den enkelte trives er så forskjellig. Noen må ha "drømmejobben", ellers blir de ikke helt fornøyde. Noen vil alltid strebe etter noe mer - kanskje uten å helt vite hva det er de ønsker seg. Det å ha det bra, være lykkelig, er for meg en følelse av tilfredshet. En følelse av at livet gir mer bra enn dårlig. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
Ustabil
|
Vi har svært ulikt perspektiv. |
|
|
|
|
|
#147 |
|
flisespikker
|
Jeg tror nok jeg har skjønt hva du mener, og at jeg sikkert har sagt hva jeg selv mener, men bare som en aller siste presisering: jeg mener ikke empati primært er viktig som "lykkefaktor" for en selv, men at det er en viktig egenskap for å kunne behandle andre bra. Og det er, som sagt, noe jeg ønsker veldig sterkt at sønnen min skal, i tillegg til at jeg naturligvis ønsker at han skal ha det bra og være lykkelig.
|
|
|
#148 |
|
flisespikker
|
Her synes jeg du blander sammen hva du ser som "målet" og hva jeg ser som "målet". Du har rett i at vi nok har svært ulikt perspektiv. For meg er det at sønnen min blir en "god person" helt klart et mål i seg selv, ikke et middel for at han skal bli lykkelig (det at han skal bli lykkelig er et annet mål).
|
|
|
#149 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer Skilpadda!
|
|
|
#150 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?For meg er det underforstått at man må vite hvordan det er å være ulykkelig, ha hatt motgang etc for å kunne føle seg lykkelig. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
flisespikker
|
Men det er ikke bare derfor jeg tenker slik heller. Jeg ville synes det var helt skrekkelig hvis Poden skulle bli en mobber, selv om han hadde mange venner og var blid og fornøyd.
|
|
|
#153 |
|
navnet sjemmer ingen
Jeg er faktisk mer redd for at de skal bli mobbere enn å bli mobbet. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slik tenker jeg også, bare for å presisere det.
|
|
|
#155 |
|
Borte
|
Nettopp. Akkurat slik tenker jeg også.
|
|
|
#156 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
Merkelig tenking! |
|
|
|
|
|
#157 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Mine redsler oppsummert, så jeg signerer her jeg. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Slik jeg tolker det du sier, så mener du at barnet ditt kan gjøre og være hva som helst, bare det er lykkelig.
|
|
|
#159 |
|
Epikur
|
Det er jeg helt enig i. Perspektiiiiv og slikt.
Å ja? Ypper du? Hæ? Hæ?
|
|
|
#160 |
|
weird
Sv: Hva er du redd for i forhold til hvordan ungen(e) din(e) kan bli?Aha!
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
![]() |
|
|