Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bilstolguruer, hva anbefales?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-07, 21:48   #11
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilstolguruer!

guniss: Jeg skal ikke legge meg opp i om dere skal snu eller ikke, det antar jeg dere vet best selv. Men jeg stusser bare på det du og apan sier ang. at HTS-setet er lite. For jeg får det bare ikke til å stemme inne i hodet mitt. Vi har nemlig dette setet til lillesøster nå, hun overtok etter storebror da han var 3,5. Og storebror er en stor gutt, ett år etter dette er han 114 cm. Vil tippe han var 107-108 på det tidspunktet han fikk ny stol. Og han satt overhodet ikke trangt, selv på vinteren med fullt utstyr og alt. Nå har vi en stor bil med romslig baksete, men likevel. Nå sitter lillesøster på 91-92 cm i setet, og hun har veldig god plass enn så lenge. Kan det være at HTS-setet har blitt mindre, vi kjøpte vårt i 2004 (Izi Kid)?

Men, når det er sagt og jeg har lagt meg opp i ting jeg ikke har noe med, så vil jeg anbefale et Recarosete, tror det heter Recaro Start. Det er tyngre enn andre seter, men storebror sitter som en konge i setet sitt. Det er en beltestol, vi ble anbefalt å gå direkte over på beltestol når han skulle sitte forovervendt, fordi bilens trepunktssele er bedre når man sitter forovervendt, visstnok. Vi har også et Britaxsete, som står i lillebilen, og det er også helt OK. Det som var viktig for oss var at setet som skulle stå i storebilen hadde god polstring, for vi drar på langtur to-tre ganger i året, og da er det greit at det er behagelig for gutten å sitte der.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.